Leveringstid B&W 802 Diamond - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ha de på hjemlån (og det samme med andre kanditater) før et kjøp.
    Personlig mener jeg B&W 802 D er høyst middelmådige og at det finnes høyttalere som er både vesentlig bedre og rimeligere.
    Målingene til B&Wene imponerer ingen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker veldig godt B&W og lydsignaturen i disse! Finnes sikkert masse bra høyttalere til samme pris. Når vi snakker sånne summer så er det Seff viktig å lytte til det meste i denne prisklassen, og det skal jeg gjøre!! Jeg skal bruke tid på dette. Ikke bare hive meg ut i det og angre etterpå. Dali er jo et godt alternativ! Soundgarden har jo litt forskjellig knask de og:-) Men men, vi får se ;-)
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ha de på hjemlån (og det samme med andre kanditater) før et kjøp.
    Personlig mener jeg B&W 802 D er høyst middelmådige og at det finnes høyttalere som er både vesentlig bedre og rimeligere.
    Målingene til B&Wene imponerer ingen.
    Hva har målinger med lydkvalitet og signatur å gjøre? Er øret som hører som bestemmer . Hadde jeg hatt valget mellom f.eks Audio Physic Cardeas og BW 802 så hadde jeg valgt BW, siden jeg syns AP blir for kjedelig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva har målinger med lydkvalitet og signatur å gjøre? Er øret som hører som bestemmer
    Tull. Du mangler kunnskap. Mer er det å ikke si.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet har vel en del og si?
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Rommet har vel en del og si?
    Rommet har faktisk større betydning enn høyttalere. Et vikelig godt rom med middels høyttalere vil låte langt bedre enn de beste høyttalerne i et dårlig rom.

Rommet og plassering av høyttalere utgjør drastiske forandringer. Sitter man f.eks i et nullpunkt i forhold til mellombassen, så vil det mangle fylde og fundament i lyden og det låter kjedelig og uengasjerende. Mange gjør tabben og skylder feilaktig på høyttalerne og elektronikken (og noen tullinger på kablene) når de hører slikt.
    Faktum er at når du hører høyttalere i butikker, så hører du mer rommet enn høyttalerne. Du har ingen garanti for de vil spille likt hjemme. Du kan selvsagt få et visst inntrykk av høyttalerne, men det er lett å blande i sammen fler faktorer. Derfor er hjemlån viktig. Eller man kan gå etter målinger når man har den kunnskapen. Målinger, hvis man har tilstrekkelig av de, sier faktisk alt.

Skal du ha høyttalere i denne prisklassen, så er det helt essensielt å gjøre gode akustiske tiltak og jobbe mye med plassering for å hente potensialet ut. En del audiofile driver konstant og bytter utstyr uten å optimalisere utstyret de har. Ikke fall i den rundansen.
    Kjøp høyttalere som passer til rommet. Kontrollert og uniform spredning er meget viktig. Der er desverre ikke B&W spesielt gode.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra for B&W at ikke alle har din kunnskap, for da hadde de vært ute av business

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut:-) Liker veldig godt B&W. Må ha noen lytterunder før jeg bestemmer meg! Vurderer også 803D, men heller mest mot 802D pga designet! Foreløpig har jeg ikke fått hørt noen av de.
    Når du vurderer en av disse så bør du absolutt høre på begge om du har muligheten da dem spiller veldig forkjellig og forkjellen er ganske stor.
    Jeg har hatt 803diamond og har 802 diamond nå.

Jeg bruker McIntosh elektronikk og er veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Bra for B&W at ikke alle har din kunnskap, for da hadde de vært ute av business
    Må ikke undervurdere orso sine kunnskaper her selv om det noen ganger høres brutalt ut.
    Målinger kan nok ikke i seg selv være grunnlag for en kjøpers preferanser men gi en pekepinn i rett retning.
    Her er ens egne ører og ikke minst ditt eget lytterom det beste utgangspunket for høytalervalg.
    Matching av elektronikk er alfa og omega når det kommer til valget selfølgelig.
    802 måler kanskje ikke bra, men kan (farges) i rett retning med eletronikken.
    Samtidig som en korrekt målt høytaler kan (farges) i din foretrukne retning,
    Vil tro det sist nevnte er enklest.

Vil ønske lykke til trådstarter med høytaler valget 802 er en super høytaler som ser og høres bra ut. Men det at du går fra CM9 og opp til 802 får meg til og tenke at kanskje du er litt låst på merket i seg selv.

Hør litt rundt og bruk litt tid.
    Hva vil du høre?
    Hvor stort scene gulv vil du ha når du lukker øynene?
    Der er kanskje ikke 802 de beste til prisen og noen lapper under.
    Erfaringen min er ikke så stor men stor nok at jeg kan stå inne for det jeg skriver.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Viggo.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Når du vurderer en av disse så bør du absolutt høre på begge om du har muligheten da dem spiller veldig forkjellig og forkjellen er ganske stor.

Kunne tenkt meg anlegget ditt;-)
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Må ikke undervurdere orso sine kunnskaper her selv om det noen ganger høres brutalt ut.
    På ingen måte. Var ment som humor

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig at du hører på andre alternativer, før du investerer såpass i nye høyttalere. Jeg hadde en lang vei med mye forskjellig, før jeg havnet på 802 Diamond. Jeg kjører Pass Labs forresten, og er meget fornøyd!

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluepower
    Det er viktig at du hører på andre alternativer, før du investerer såpass i nye høyttalere. Jeg hadde en lang vei med mye forskjellig, før jeg havnet på 802 Diamond. Jeg kjører Pass Labs forresten, og er meget fornøyd!
    Liker veldig godt oppsettet ditt:-)
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Målinger kan nok ikke i seg selv være grunnlag for en kjøpers preferanser men gi en pekepinn i rett retning.
    Her er ens egne ører og ikke minst ditt eget lytterom det beste utgangspunket for høytalervalg.
    Matching av elektronikk er alfa og omega når det kommer til valget selfølgelig.
    802 måler kanskje ikke bra, men kan (farges) i rett retning med eletronikken.
    Samtidig som en korrekt målt høytaler kan (farges) i din foretrukne retning,
    Vil tro det sist nevnte er enklest.

Vil ønske lykke til trådstarter med høytaler valget 802 er en super høytaler som ser og høres bra ut. Men det at du går fra CM9 og opp til 802 får meg til og tenke at kanskje du er litt låst på merket i seg selv.

Hør litt rundt og bruk litt tid.
    Hva vil du høre?
    Hvor stort scene gulv vil du ha når du lukker øynene?
    Der er kanskje ikke 802 de beste til prisen og noen lapper under.
    Erfaringen min er ikke så stor men stor nok at jeg kan stå inne for det jeg skriver.
    Takk for det:-) Som sagt så liker JEG lyden i B&W! Synes også kvalitetsfølelsen virker veldig bra! Jeg er åpen for andre merker, men må ærlig si at jeg har forelsket meg i B&W. Designet på 802D må være noe av det flotteste jeg har sett. Jeg kjøper IKKE en grisestygg høyttaler fordi den spiller himmelsk!! Selvfølgelig skal jeg tenke meg om nøye og ha noen gode lytterunder før jeg bestemmer meg. I starten så blir det nok kjørt på EC elektronikk til jeg har spart opp penger til å oppgradere forsterkere osv.. Liker litt den varme klangen EC produkter har. Spiller veldig fint sammen med mine CM9! Er jo enorme forskjeller opp til 802D. Pass labs, parasound, mcintosh og muligens mbl kan være gode matcher til disse!?
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt usikker på om du er enig, men syns du, som jeg, at 804D var nærmere 802D i lyd (ikke tenk spl og dyp bass da ) enn hva 803D var? 803D ble liksom litt "voldtatt" i mellomtone registeret syns jeg av bassene. Men gud bedre, 803D + kraft = SPL av HØY klasse :P.

802D er virkelig noe jeg vurderer. Men det skjer nok ikke på et par år, er så utrolig fornøyd med mine 804D nå. Da spesielt med Ken Kreisel komboen .

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på om du er enig, men syns du, som jeg, at 804D var nærmere 802D i lyd (ikke tenk spl og dyp bass da ) enn hva 803D var? 803D ble liksom litt "voldtatt" i mellomtone registeret syns jeg av bassene. Men gud bedre, 803D + kraft = SPL av HØY klasse :P.

802D er virkelig noe jeg vurderer. Men det skjer nok ikke på et par år, er så utrolig fornøyd med mine 804D nå. Da spesielt med Ken Kreisel komboen .
    Tenke seg til om de lager en ny Signature Diamond igjen.. De - sammen med en et par gode subwoofere kunne jeg tenkt meg å låne øre til.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har dessverre ikke fått hørt 804 dia enda, men må ta å gjøre det en dag.

Jeg er litt enig i det du sier at mellomtonene i 803 dia ble litt voldtatt av bassene.
    803 dia er noen skikkelige råtasser som man ikke skulle tro at dem kunne.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke fått hørt 804 dia enda, men må ta å gjøre det en dag.

Jeg er litt enig i det du sier at mellomtonene i 803 dia ble litt voldtatt av bassene.
    803 dia er noen skikkelige råtasser som man ikke skulle tro at dem kunne.
    Spiller 803D mye høyere en 802D da? Er 803D en 'kraftigere' høyttaler?
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller 803D mye høyere en 802D da? Er 803D en 'kraftigere' høyttaler?
    Hvem som spiller høyest er jeg litt usikker da jeg ikke helt har tørt å teste det ut, 803 kan nokk spille litt høyere hvis man tetter porten i front og etter min mening syns jeg dem spillte best med tettet port også.

803Dia er en mer rocka HT og liker du å spille for eksempel House musikk er 803 tøffere på dette syns jeg. House funker bra på 802Dia også men 803Dia er litt bedre der.
    Jeg hører på det meste av musikk så da passer 802Dia meg best og syns dem spiller bedre generelt på hele registeret.

803 = Ferrari og 802= Astin Martin (jeg har ikke så god peil på bil, men tror dette er en grei sammenligning)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •