Tips til valg av inwall i stue??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til valg av inwall i stue??

Heisann!!

Jobber meg mot målet om å slippe gulvstående høyttalere i stua. Planen helt fra ombyggingsperioden startet på huset, var å slippe å ha synlig elektronikk ute i stuam utenom TV. Noe som det pr i dag er kort tid til skjer, da Control4 er oppe å går, plan om ny TV og tv vegg mest sansynlig skjer innimellom alle julens måltider.

Så er spørsmålet, hva bør man velge av inwall? for en som ikke er teknisk god på høyttalere så skjønner jeg ikke mye av den tekniske biten.
    Kravet er følgende:
    -Innebygget i vegg (front og senter), og i tak(bakhøyttalere).
    -Funke bra til filmtitting og konserter
    -Spille bra på musikk, alt fra Seal, jazz, og ut til AC/DC til de dagene med mye tilbudsskriving :P
    Har tittet litt på B&W fra Hifi-klubben, så budskjettet ligger vel på rund 4000,- pr del i front, og litt lavere bak.

Noen som har noen knall tips?

Kan også ta imot tips til en DIY-pakke på subber, da en møbelsnekker er satt på saken til å snekre kassen så den passer stua.

Stua er forresten på snaue 50kvm, L-formet, hvor tvdelen er i L-delen og måler ca 4x4m

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossyboy
    Heisann!!

Jobber meg mot målet om å slippe gulvstående høyttalere i stua. Planen helt fra ombyggingsperioden startet på huset, var å slippe å ha synlig elektronikk ute i stuam utenom TV. Noe som det pr i dag er kort tid til skjer, da Control4 er oppe å går, plan om ny TV og tv vegg mest sansynlig skjer innimellom alle julens måltider.

Så er spørsmålet, hva bør man velge av inwall? for en som ikke er teknisk god på høyttalere så skjønner jeg ikke mye av den tekniske biten.
    Kravet er følgende:
    -Innebygget i vegg (front og senter), og i tak(bakhøyttalere).
    -Funke bra til filmtitting og konserter
    -Spille bra på musikk, alt fra Seal, jazz, og ut til AC/DC til de dagene med mye tilbudsskriving :P
    Har tittet litt på B&W fra Hifi-klubben, så budskjettet ligger vel på rund 4000,- pr del i front, og litt lavere bak.

Noen som har noen knall tips?

Kan også ta imot tips til en DIY-pakke på subber, da en møbelsnekker er satt på saken til å snekre kassen så den passer stua.

Stua er forresten på snaue 50kvm, L-formet, hvor tvdelen er i L-delen og måler ca 4x4m
    B&W CWM7.3 uten tvil. Lett å plassere, diskret utseende og fantastisk lyd! Spar heller inn litt på bakkanalene. Som f.eks Lektor Phantom til 2298,- per stk. CWM7.5 er fin som center.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte selv Def Tech UIW RLS II til frontrekka og UIW RSS II til bakkanaler, disse ser fine ut, hvor både ramme og grill kan sprøytes med annen farge. En opplagt fordel med disse er at dem kommer ferdig med tett kasse slik at varierende forhold i veggen spiller ikke inn for lyden sin del.

På toppen av alt har disse fått meget gode tester i fagpressa og som en bonus koster dem ikke skjorta

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •