Svs Pb-1000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49

Tråd: Svs Pb-1000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg gleder med til å se diagrammet apo. Har dere hørt noen blafrelyder eller lignende ved høyt volum? Det er det eneste som holder meg tilbake for et kjøp akkurat nå.

min xtz 10.16 lager ulyder ved svært høyt volum. av og til så venter jeg bare på at det skal skje. Det blir litt forstyrrende i lengd

hei kompis nei følte ikke blafring da jeg spilte på maks -10,prøvde ikke å gå under det fordi lyden var mere nok høyt for meg pleier å ligge på -20 -15 til filmspiller med klipsch oppsett virkelig bra kombohvor høyt spiller du?hvor stort er rommet ditt egentlig.men på min tidligere kef og yamaha sub var det blafring romling da de ikke hadde krefter ,men denne spiller pent og tight selv ved høye volum.

denne subben er like bra som pb10 tror jeg ,men forskjellen er at den har bitte
    litt mindre kabinett som for min del er bra

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har volumet på -18-20 ved film. Da står suben på kl 1 og +5 på forsterkeren. Det er ganske sjelden det kommer blafring fra suben, men det hender. Nå foretrekker jeg kanskje litt høyere subvolum enn de fleste der ute. Jeg liker å kjenne at det rister i sofaen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noe blaffring eller ulyder av min pb1000 sub, og vist dere tenker dere max volumet er 11:30 så har jeg vært på volum 11:20 så og si max uten en eneste ulyd, og forsterker volum 80/100. Bare ett sinsykt trøkk og klar bass som virkelig dundrer! annbefales.. Har hatt xtz 10.16 over 1 år, og den kan som sagt bare legge seg i forskjel til pb1000. da tenker jeg på hvor fint pb1000 spiller i forskjel, og høyere og ikke minst dypere på alle måter. Synst også pb1000 var myye bedre enn xtz 10.16 på musikk også, men på film er pb1000 er klart best, det sa (jan) fra lsound også, men også ett knallkjøp til musikkbruk. Jeg skal ivertfall ha 2 stk pb1000, det er det ingen tvil om!! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg tatt en liten test med lydmåler og sinus test.den spilte 19-21hz 88db og resten på ca 95db uten noe form får blafring eller tretthet.se på diagrammet til svs pb1000 på lsound fikk nøyaktig samme resultat.med andre ord så spiller dennne subben ca 95db alene og det er mere nok for megfikk kalibrert den perfekt med radio shacken resultatet ble enda bedre med spl måleren

tror den er litt bedre framfor xtz men om du skal spille over 95db
    må du nok velge pb12nsd den er god for litt over 100db i følge diagrammet til svs som er ganske nøyaktig testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe inn 5.1 oppsett nå med vegghengte left center right, stativ bak og en sub. Jeg har satt opp Velodyne EQ-max 12, bør jeg bytte den ut med SVS PB-1000? 2k i prisforskjell. Rommet er vel 4x6 meter, men skråtak.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for pb1000 uavhengig av pris, til filmbruk ihvertfall. Den spiller dypere og har kraftigere forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et såpass stort rom bør en også vurdere 2 suber etter hvert. Det hjalp rommet mitt, og det er 15 kvm. med 1 sub kan det ofte bli ubalanse i lyden hvis en f.eks har plassert suben i venstre hjørne. Da jeg hadde 1 sub var det veldig tydelig at den stod på høyresiden av rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så en PB-1000 først, hvis jeg ikke blir helt fornøyd så bestiller jeg en til, er fortsatt bare 2k dyrere en 1 stk velodyne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg pb1000 den spiller dypere og er kraftigere en velodyne kikka på den jeg også før jeg kjøpte svs,da kan du kjøpe en til hvis det trengs senere.har 3x4 rom fyller den med imponerende bass til film og musikk.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •