Svs Pb-1000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49

Tråd: Svs Pb-1000

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audun94
    Ingen som har hatt en "gammel" pb10 som kan sammenligne di to?? Har pb10 men har lyst på en til.. så eg lure på om Kordan den nye e i forhold til den "gamle" e den bedre? Spiller den dypere? Spiller den høyere? Og hvordan e dt nye elementet i forhold til nsd?
    Send en mail til Lsound, så har de svar på det meste du spør om.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    HAHA WOW!

Er jeg flink eller er jeg flink? 8)

3990,- virket mest rimelig
    Det var vel ikke så veldig vanskelig da prisen stod i liken over ditt innlegg...8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakka med lsound og dem hadde ikke noe konkret svar.. er veldig tvilsom på den nye.. den har et funky 70 talls navn og er billigere enn den gamle.. hvorfor er den så mye billigere? og hvordan er det nye elementet i forhold til nsd elementet? det er jo kjent verden over.. det er bare noe med den som gjør meg skeptisk.. min pb10 2.gen (den med grått element) overasker meg hver gang jeg ser på film! den er sinnsyk på di lave frekvensene! har kjørt sinus fra 5hz-35hz og den bynte å ta i veggene på 15hz.. det skal mye til for at den nye skal kunne ta over tronen fra pb10 NSD.. jeg håper bare at noen tester den snarest mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakka med lsound og dem hadde ikke noe konkret svar.. er veldig tvilsom på den nye.. den har et funky 70 talls navn og er billigere enn den gamle.. hvorfor er den så mye billigere? og hvordan er det nye elementet i forhold til nsd elementet? det er jo kjent verden over.. det er bare noe med den som gjør meg skeptisk.. min pb10 2.gen (den med grått element) overasker meg hver gang jeg ser på film! den er sinnsyk på di lave frekvensene! har kjørt sinus fra 5hz-35hz og den bynte å ta i veggene på 15hz.. det skal mye til for at den nye skal kunne ta over tronen fra pb10 NSD.. jeg håper bare at noen tester den snarest mulig.
    Såvidt jeg kan se kostet gamle pb10 nsd også 499 usd, så det er ikke sikkert det er dårligere byggematerialer i pb1000. Men pb1000 er betydelig mindre enn det pb10 nsd var, noe jeg setter pris på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker litt at den e stor syns dt ser litt bra ut den har ikke så mye mindre fotavtrykk enn pb10? Huske ikke målan te begge akk no..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pb1000

Den er nok litt svakere og mindre enn pb10nsd,men den er billigere 3999 er ikke mye for en sånn sub.jeg kjøpte den fordi den skulle være mindre pga plass mangel men ble overasket når jeg pakket den ut,den var svær forhold til mine eldre suber og tok sinn plass i front rekka,rommet mitt er 13 kvadrat ,manko på
    bass er det desidert ikke,må ha den volumet på kl11 ellers ryster hele huset,mangel på kraft er det ikke overraskende mye bass forhold til pris,mye for penga her,skal du ha den på liten og middels rom får du nok med bass men over 15-20 kvadrat må du nokk gå for store broren pb12nsd,som sagt har skifta ut en del suber i 4-5000 klassen denne var den beste kjøpet for meg,men har du stort rom og mere og rutte med gå for pb12nsd eller større modeller,denne subben er verdt 3999 for min del er den høres og ser ut som kvalitet messig ut som langt dyrere sub,bilde kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apo
    Den er nok litt svakere og mindre enn pb10nsd,men den er billigere 3999 er ikke mye for en sånn sub.jeg kjøpte den fordi den skulle være mindre pga plass mangel men ble overasket når jeg pakket den ut,den var svær forhold til mine eldre suber og tok sinn plass i front rekka,rommet mitt er 13 kvadrat ,manko på
    bass er det desidert ikke,må ha den volumet på kl11 ellers ryster hele huset,mangel på kraft er det ikke overraskende mye bass forhold til pris,mye for penga her,skal du ha den på liten og middels rom får du nok med bass men over 15-20 kvadrat må du nokk gå for store broren pb12nsd,som sagt har skifta ut en del suber i 4-5000 klassen denne var den beste kjøpet for meg,men har du stort rom og mere og rutte med gå for pb12nsd eller større modeller,denne subben er verdt 3999 for min del er den høres og ser ut som kvalitet messig ut som langt dyrere sub,bilde kommer

Ifølge svs så har den samme ytelse som forgjengeren.. men like ikke at den e så mye billigere i Norge.. den koster dt samme som nsden gjorde i USA.. syns dt e merkelig. Og han dudn fra lsound mente dem hadde samme ytelse men den burde ikke brukes i lamme nsden fordi di e så forskjellig :/ eg vil jo kjøre di to ilag men han anbefalte dt ikke..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge svs så har den samme ytelse som forgjengeren.. men like ikke at den e så mye billigere i Norge.. den koster dt samme som nsden gjorde i USA.. syns dt e merkelig. Og han dudn fra lsound mente dem hadde samme ytelse men den burde ikke brukes i lamme nsden fordi di e så forskjellig :/ eg vil jo kjøre di to ilag men han anbefalte dt ikke..
    Anbefaler også å kjøre to like. Ville holdt øynene åpne på brukten. Dukker opp SVS'er der fra tid til annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Anbefaler også å kjøre to like. Ville holdt øynene åpne på brukten. Dukker opp SVS'er der fra tid til annen.
    da får eg bare gjøre dt da ser det er en pb12-nsd ute no ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er fremdeles en ganske stor sub. Prøv å kjør low frequency test, eller noe sånt, fra youtube å hør på hvilke frekvenser subvolumet begynner å synke. jeg vet det ikke erden beste testen, men det kan gi en pekepinn på hvilken kurve en har. Pb1000 skal kunne spille ned til 19 hz med god styrke

hei tok flere sånne tester på you tube,merket ikke så mye trøkk før den kom til 15hz. rundt 16hz og 17 hz startet jordskjelvet etter 21hz begynnte trykke å synke, spilte på -25db på reciveren.denne karen spiller bra har testet endel filmer nå bla ironmansykt bra bass presis og er der når det trengsnå har jeg ikke hørt xtz men pb1000 spiller bra forhold til pris

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svs pb 1000

heisann. fikk en pb1000 i hus i dag, for bare noen timer siden faktisk. første intrykket er svært bra, ikke fått testet så mye. men har hatt en Xtz 10", og en klipsch ksw 12 tideligere, og ingen av dem kan måle seg med pb1000. Noe mer detaljert info vill komme ettervært da jeg har fått testa den skikkelig:-) Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny sub. hvordan er volumet på svs-en sammenlignet med xtz? Klarer den å spille like høyt eller er det bare dypere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker.. Synst volumet på pb1000 er høyere en xtz'en, både høyere og dypere. Synst xtz'en ga seg ganske fort i forskjel til svs'en. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svs pb1000

Har egentlig ikke ord hvor bra SVS pb1000 egentlig er. Både bra til musikk og film. Med tanke på prisen er dette ikke noe og lure på, til og med min kone elsker denne subben, hu har altid vært "imot sub" siden det er bare bråk for henne, men denne derrimot elsker hun og hun vill ha 2 stk!! og 2 stk blir det.. Spiller så ufattelig pent og reint, mørk og rein bass, og ikke minst dyp og høyt. LOVE IT!! 1 til pb1000 next, uten tvil.. 2 slike subber for 8000kr er ikke noe og lure på. Mvh Stian

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm! denne tror jeg at jeg blir nødt til og prøve sammen med mine heresy III...liten kompakt sub som denne burde passe fint her!

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en formening om hva som er best av w12.16 og pb1000 til musikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kalibrert subben endeligspiller utrolig bra og dypt ,hadde master volumet på -10 og pluss 1 på channel level .gain på klokken 11.spilte uten å miste pustenda dør terskelen nesten løsnet og hele huset satt i vibrasjonselvfølgelig med ordentlig trøkk på bryst kassa var det ikke mangel på men jordskjelv blir det jo i huset da jeg ikke har lyd isolert rommet .til musikk spiller den også utrolig bra spesielt til dance og rb hip hop,men er det klassisk musikk jazz og den slags se på noe annet lukket kasse ikke portet etter min mening.bass tunge musikk er den fult brukbar.liker egentlig ikke å bruke sub på musikk fordi det kan fort lage romle lyder av billig subber har jeg erfart men med denne spiller rent og pent og slagkraftig på musikk.

for 3999 tror jeg ikke at du får noe som spiller like høyt og dypt som denne.
    får spl måler til torsdag da skal jeg ta eksakt test av hvor dypt og høyt pb1000 spiller.kommer med resultater til senest helgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt og høre andre også er fornøyd med denne subben!:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder med til å se diagrammet apo. Har dere hørt noen blafrelyder eller lignende ved høyt volum? Det er det eneste som holder meg tilbake for et kjøp akkurat nå.

min xtz 10.16 lager ulyder ved svært høyt volum. av og til så venter jeg bare på at det skal skje. Det blir litt forstyrrende i lengden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første kanonsalven i master and commander kan være en god test for suber forresten. da pleier det riste godt her:-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •