Hvilken musikksubwoofer i stue på ca 40m2? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk beskjed på mail om at frakten på Rhytmik var på $350 i steden for $57..
    Noe andre her inne opplyste om, men ville se det selv...
    Så jeg fikk lov til å kansellere ordren.

Plutselig dukket denne KK subben opp på avtorget, og da ble jeg solgt..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skriv tilbakemelding når du har testet den da

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteinntrykk på musikk:

M U S I K A L S K!

Skulle ikke tro dette er 12" som sitter i denne kassen.
    Har aldri hørt så tight og rask bassrespons fra noen sub i denne størrelsen tidligere.
    Imponerende at den også integrerer seg utrolig bra med Def Tech Mythos 50 frontene mine med deling på 120Hz. Fryktet at den var litt for stor og hadde tenkt å gå for 808.
    Nå har jeg ihvertfall krefter i bassen i overflod.

Sparker godt i fra med skikkelig punch, og romling og buldring er totalt fraværende.
    Spiller godt alene også. Savner ikke to for å lette integreringen.
    Plasseringsvenlig.

Ken Kreisel DXD12012 kan sterkt anbefales til musikk.
    Har ikke testet på film enda.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott - gratulerer!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult, da må jo denne taes med i vurderingen når jeg får feriepenger å muligens skal bytte ut subben :P Går sikkert brukbart dypt til film også vil jeg tro men d får vi vel høre en annen dag

synd de er lite å se på brukten...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Kult, da må jo denne taes med i vurderingen når jeg får feriepenger å muligens skal bytte ut subben :P Går sikkert brukbart dypt til film også vil jeg tro men d får vi vel høre en annen dag

synd de er lite å se på brukten...
    Ja, nå var jeg heldig og fant en som bare var 3 mnd gammel,som ny, rett i nærheten.

Vil tippe at denne sammen med en SVS tube ville vært fantastisk på film, men i mitt tilfelle så blir det nok 90% bruk til musikk.
    Kjenner jeg ikke savner de gamle PB hundehusene mine lenger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kk Dxd 12012

Gratulerer med din KK DXD 12012..... dejligt at du er tilfreds med den :-P

Har selv lige bestilt en igennem L-Sound....... glæder mig helt vildt til at teste den!

Mvh
    LBA75

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LBA75
    Gratulerer med din KK DXD 12012..... dejligt at du er tilfreds med den :-P

Har selv lige bestilt en igennem L-Sound....... glæder mig helt vildt til at teste den!

Mvh
    LBA75
    Du har MYE å glede deg til!
    Dette er den ultimate subwooferen på musikk, og har et godt skyv på film også.
    Geværskudd slår deg rett i brystet, og bassen er dyp og massiv når den må.

Mitt største problem er at alt i stua må festes og strammes opp på nytt pga vibrasjonene.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Du har MYE å glede deg til!
    Dette er den ultimate subwooferen på musikk, og har et godt skyv på film også.
    Geværskudd slår deg rett i brystet, og bassen er dyp og massiv når den må.

Mitt største problem er at alt i stua må festes og strammes opp på nytt pga vibrasjonene.
    Jeg fatter ikke hvordan disse produktene får til de tingene dere påstår.
    Jeg har testet anlegget mitt i stor stue og inne på et lite soverom. Det er klart mer trykk å få inne på det romme på 11m^2, men får ikke slike tilstander som folk beskriver av sine subwoofere.

Ikke meningen å kapre tråden, men lurer på om dere kansje overdriver subwoofers egenskaper av og til?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å høre. Opplevde Kreisel 12012 hos Arntost her på forumet for en tid tilbake og den hadde et veldig kontant anslag hos ham. Et flott produkt og en levelig fysisk størrelse også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg fatter ikke hvordan disse produktene får til de tingene dere påstår.
    Jeg har testet anlegget mitt i stor stue og inne på et lite soverom. Det er klart mer trykk å få inne på det romme på 11m^2, men får ikke slike tilstander som folk beskriver av sine subwoofere.

Ikke meningen å kapre tråden, men lurer på om dere kansje overdriver subwoofers egenskaper av og til?
    Jeg SKAL flytte inn i nytt hus med 40m2 stue, men nå er stue/kjøkken i vinkel på ca 30m2
    Her opplever jeg denne subben som veldig stram og punchy på musikk.
    Har bare sett en film på litt lydnivå, og skuddene i Expendables 2 traff meg i brystet.

Hvilken erfaring har du med denne subben siden du synes jeg overdriver?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg SKAL flytte inn i nytt hus med 40m2 stue, men nå er stue/kjøkken i vinkel på ca 30m2
    Her opplever jeg denne subben som veldig stram og punchy på musikk.
    Har bare sett en film på litt lydnivå, og skuddene i Expendables 2 traff meg i brystet.

Hvilken erfaring har du med denne subben siden du synes jeg overdriver?
    Jeg reagerer ikke på deg spesifikt, ser bare at mange beskriver situasjoner dær bilder detter ned, dører som skrangler og slikt. Og det med subber som KK, DD og SVS sine største.

Nå har jeg fire underhengte 13" og Klipsch RF-83, og når jeg spiller så høyt jeg våger så opplever jeg fremdeles ikke at ting danser på bordet, bilder som ramler ned eller dører som klirrer. Det slår meg ikke i brystet men jeg kjenner vibrasjoner og kan se "ripples" i vannglass.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem å sette ett rom og det som befinner seg i dette rommet i bevegelse med disse subbene. Dette er dog veldig langt ned i frekvens, godt under 20HZ kanskje. Dette er en bass du kanskje ikke vil høre, bare kjenne og føle fordi ting blir satt i bevegelse. Jeg ønsker i mitt oppsett ikke for mye av denne bassen. Den bassen som jeg føler må være tilstede er den som du kjenner på kroppen, og som gir deg en følese av faktisk nesten å være med på det som skjer. Er det jordskjelv, ja så skal det riste. Fyrer de av en kanon eller ett grovkaliber gevær, ja da skal det slå deg i brystet. Det er her den hårfine balansen mellom ett nesten bra oppsett og ett perfekt oppsett skiller. Ikke det at mitt oppsett er perfekt, men føler det sitter ganske bra nå, og det er mange timer med prøving og feiling. Når alt dette er sagt, har jeg aldri vært så fornøyd med mine subber som jeg er nå med mine to KK.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Det er ikke noe problem å sette ett rom og det som befinner seg i dette rommet i bevegelse med disse subbene. Dette er dog veldig langt ned i frekvens, godt under 20HZ kanskje. Dette er en bass du kanskje ikke vil høre, bare kjenne og føle fordi ting blir satt i bevegelse. Jeg ønsker i mitt oppsett ikke for mye av denne bassen. Den bassen som jeg føler må være tilstede er den som du kjenner på kroppen, og som gir deg en følese av faktisk nesten å være med på det som skjer. Er det jordskjelv, ja så skal det riste. Fyrer de av en kanon eller ett grovkaliber gevær, ja da skal det slå deg i brystet. Det er her den hårfine balansen mellom ett nesten bra oppsett og ett perfekt oppsett skiller. Ikke det at mitt oppsett er perfekt, men føler det sitter ganske bra nå, og det er mange timer med prøving og feiling. Når alt dette er sagt, har jeg aldri vært så fornøyd med mine subber som jeg er nå med mine to KK.
    Du har fått en til nå ja, vil tro det spiller svært bra da.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg reagerer ikke på deg spesifikt, ser bare at mange beskriver situasjoner dær bilder detter ned, dører som skrangler og slikt. Og det med subber som KK, DD og SVS sine største.

Nå har jeg fire underhengte 13" og Klipsch RF-83, og når jeg spiller så høyt jeg våger så opplever jeg fremdeles ikke at ting danser på bordet, bilder som ramler ned eller dører som klirrer. Det slår meg ikke i brystet men jeg kjenner vibrasjoner og kan se "ripples" i vannglass.

Nå skal ikkje eg kapre tråden her, men har prestert og få et hakk i ene høytalern min etter en litt for høylitt fest, min BW asw500 klarer fint og rive ned ting som står på hylle ved siden av subben

on tropic

Artigt og høre at du likte subben så bra skal nok ta til betraktning når eg skal bytte ut min asw 500

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •