Har 2xSVS PB12-NSD, men vil ha mer!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har 2xSVS PB12-NSD, men vil ha mer!!

Eg har som oversktiften sier to svs'er, men kunne tenkt meg to til av etteller annet slag bak i rommet. ( de to andre står framme ), og det første eg tenkte på da, var to tuber fra svs, noe alla pc12-Nsd. Budsjettet er på ca 5-10K. Det er bare de at eg har ikkje plass til noen større foran. og har ikkje ekstremt mye plass bak heller. Så endten må de være relativt småe, noe alle Sb-12. sånn størrelses messig, eller noe tubeopplegg.
    Det blir brukt til så godt som alt uten om klassisk musikk, så de må være ganske alt etende.
    Har jo i dag ganske bra med dypbass, så det skader jo ikkje med noen som trøkker bedre en deg eg har i dag høyere oppi registeret.
    Hvordan er tubene der egentlig?

Men eg er åpent for alt, og det er selvfølgelig brukt som gjelder

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    Eg har som oversktiften sier to svs'er, men kunne tenkt meg to til av etteller annet slag bak i rommet. ( de to andre står framme ), og det første eg tenkte på da, var to tuber fra svs, noe alla pc12-Nsd. Budsjettet er på ca 5-10K. Det er bare de at eg har ikkje plass til noen større foran. og har ikkje ekstremt mye plass bak heller. Så endten må de være relativt småe, noe alle Sb-12. sånn størrelses messig, eller noe tubeopplegg.
    Det blir brukt til så godt som alt uten om klassisk musikk, så de må være ganske alt etende.
    Har jo i dag ganske bra med dypbass, så det skader jo ikkje med noen som trøkker bedre en deg eg har i dag høyere oppi registeret.
    Hvordan er tubene der egentlig?

Men eg er åpent for alt, og det er selvfølgelig brukt som gjelder
    Hvis du skal ha noe som trøkker lengre opp i frekvens,så burde de stå foran,og dem som tar seg av dypbassen stå bak !

XTZ 12.16 er jo ganske kompakte,og har en del tuningmuligheter ,som gjør at de ikke behøver å spille så mye dypbass,og da vil de jo kunne yte noe mer trøkk oppover!
    Har du plass til dem du har bak da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvis du skal ha noe som trøkker lengre opp i frekvens,så burde de stå foran,og dem som tar seg av dypbassen stå bak !

XTZ 12.16 er jo ganske kompakte,og har en del tuningmuligheter ,som gjør at de ikke behøver å spille så mye dypbass,og da vil de jo kunne yte noe mer trøkk oppover!
    Har du plass til dem du har bak da?
    skal vel klare å få plass til de, men eg synest ikkje de spiller bra nok, de blir litt for tamme synest eg. Har prøvd de i de forskjellige tuningene, og eg ble ikkje veldig inponert over forskjellen. Men nå var det jo ikkje i mitt rom eg prøvde de da, det var hos en kamerat.

Er derfor e vil kjøpe brukt, for da får eg dyrere/bedre urstyr til samme prisen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal vel klare å få plass til de, men eg synest ikkje de spiller bra nok, de blir litt for tamme synest eg. Har prøvd de i de forskjellige tuningene, og eg ble ikkje veldig inponert over forskjellen. Men nå var det jo ikkje i mitt rom eg prøvde de da, det var hos en kamerat.

Er derfor e vil kjøpe brukt, for da får eg dyrere/bedre urstyr til samme prisen
    Skal dem du har nå stå bak da eller?
    Som jeg sa - dem som skal levere punchbass bør absolutt stå foran !

PC vil ikke levere noe mer punch enn PB'ene du har , bortsett fra at det vil jo ofte bli mer av alt når du får flere suber!

Men det er ikke alltid så enkelt å få suber som står foran og bak til å spille i fase over hele frekvensområdet!

Har selv en PC 12 plus stående bak , og en 15" Monitor audio sub stående foran,da den leverer mest punch,og egner seg best til musikk!
    Men for å få det hele til å spille på lag,så må MA suben rulle av tidlig,og PC'en må deles så lavt så mulig,og kun bidra i dypet !

Men dette er jo selvsagt noe rom avhengig,og det kan godt hende du kommer lettere i mål i ditt rom !

Du bør uansett ha muligheter for å måle !

Det kanskje enkleste er vel selge de du har, og kjøpe to suber som er dyrere/bedre enn dem og sette foran - du bør komme langt med to gode suber
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal dem du har nå stå bak da eller?
    Som jeg sa - dem som skal levere punchbass bør absolutt stå foran !

PC vil ikke levere noe mer punch enn PB'ene du har , bortsett fra at det vil jo ofte bli mer av alt når du får flere suber!

Men det er ikke alltid så enkelt å få suber som står foran og bak til å spille i fase over hele frekvensområdet!

Har selv en PC 12 plus stående bak , og en 15" Monitor audio sub stående foran,da den leverer mest punch,og egner seg best til musikk!
    Men for å få det hele til å spille på lag,så må MA suben rulle av tidlig,og PC'en må deles så lavt så mulig,og kun bidra i dypet !

Men dette er jo selvsagt noe rom avhengig,og det kan godt hende du kommer lettere i mål i ditt rom !

Du bør uansett ha muligheter for å måle !

Det kanskje enkleste er vel selge de du har, og kjøpe to suber som er dyrere/bedre enn dem og sette foran - du bør komme langt med to gode suber
    Eg har tenkt tanken, men skal eg få noe annet eg føler blir en reel oppgradering, så må eg så mye opp i pris og størrelse, og eg har ikkje plass til større foran heller.
    Eller er det kommet noe nytt i det siste, som funker bra, har ikkje fulgt med så mye.

Men så har eg litt den filosofien at mer er bedre!! .... hvertfall tøffere

Men rommet mitt er helt håpløst når det kommer til dypbass, hadde folk på besøk her for å stille det inn, og bak funker dårlig med tanke på dypbass etter følge de, men eg er usikker på kvisleis det er på "mellomregisteret" .

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har tenkt tanken, men skal eg få noe annet eg føler blir en reel oppgradering, så må eg så mye opp i pris og størrelse, og eg har ikkje plass til større foran heller.
    Eller er det kommet noe nytt i det siste, som funker bra, har ikkje fulgt med så mye.

Men så har eg litt den filosofien at mer er bedre!! .... hvertfall tøffere

Men rommet mitt er helt håpløst når det kommer til dypbass, hadde folk på besøk her for å stille det inn, og bak funker dårlig med tanke på dypbass etter følge de, men eg er usikker på kvisleis det er på "mellomregisteret" .
    to pc ultra 13 har du plass til vel :grin:

Har du gjort noen korrigeringer av subene da ?
    Antimode f.eks - den gjør underverk i bassområdet,og koster ikke all verden!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stykk XTZ W12.16 hjelper til med Midbassen til mine 2 stykk SVS PC13 ultra.

Med eventuelt eksternt subsonic filter til XTZ`ene eks Velodyne sms-1 får en bra tilgang på middbass

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    2 stykk XTZ W12.16 hjelper til med Midbassen til mine 2 stykk SVS PC13 ultra.

Med eventuelt eksternt subsonic filter til XTZ`ene eks Velodyne sms-1 får en bra tilgang på middbass
    Enig, med eksternt filter.
    Subber kan også være to Epik legend som tar seg av midt bassen din.. Har store brødrene til den, og der har du mye krefter oppover fra 40-50hz.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    to pc ultra 13 har du plass til vel :grin:

Har du gjort noen korrigeringer av subene da ?
    Antimode f.eks - den gjør underverk i bassområdet,og koster ikke all verden!
    Kanskje eg skulle solgt de to eg har og fått meg tak i to slike tuber ja. Men ka er egntlig best lydmessig, tuber eller box subber??

Eg har ikkje noe slik no nei, men det er kalibrert noen lunde skikkelelig, da det har vert en fra forumet her og fikset

Men er det kanskje veien å gå for en sm1 eller en svs kalibrerings sak?
    For rommet mitt er forferdelig lydmessig!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje eg skulle solgt de to eg har og fått meg tak i to slike tuber ja. Men ka er egntlig best lydmessig, tuber eller box subber??

Eg har ikkje noe slik no nei, men det er kalibrert noen lunde skikkelelig, da det har vert en fra forumet her og fikset

Men er det kanskje veien å gå for en sm1 eller en svs kalibrerings sak?
    For rommet mitt er forferdelig lydmessig!!
    Tube el bokser skal vel egentlig vere et fett ytelsesmessig - men tuben tar jo mindre gulvplass,og ser enkelte hevder at de skal vere enklere å integrere!

Når det gjeler sub kalibrering,så kan denne Antimoden varmt anbefales - den er billig ,og jevner ut peakene dine slik at du får en mye strammere bass! Du kan også heve nivået noe når du blir kvitt peakene,og dermed får du mer punch uten at det blir "rumlebass" !
    AVshop.no / DSPeaker Anti Mode 8033Cinema Subwoofer Autoequalizer

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan bruker man slike da egentlig?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan bruker man slike da egentlig?
    Veldig enkelt - den kobles bare mellom receiver og sub !

Så følger det med en mikrofon som du setter i lytteposisjon , trykker på knappen og den kjører i gang testtonene !

Når den er ferdig,så bør du kjøre RK i receiveren på nytt,slik at den da "ser" en enda bedre sub - dvs den må justere litt på avstand(fase) og nivå !

Du kan lese mer her http://avforum.no/forum/kalibrering-...sk-sub-eq.html

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg bestillt meg en slik eg! så får vi se om den er så god som testene tilsier

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg bestillt meg en slik eg! så får vi se om den er så god som testene tilsier
    Ja det var raskt levert hehe

Regner med du vil få god nytte av denne ja - du vil få "nye" suber !

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var raskt levert hehe

Regner med du vil få god nytte av denne ja - du vil få "nye" suber !
    er billigere å legge ut 2k på kalibrering, en å svi av 10-20K på nye/flere subber

så da gjennstår det bare å se, får den over nyttår

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er billigere å legge ut 2k på kalibrering, en å svi av 10-20K på nye/flere subber

så da gjennstår det bare å se, får den over nyttår
    Det er så absolutt

Og denne vil du uansett nyte godt av,om du i fremtiden skulle finne på å oppgradere subene dine også !

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Tror nok du blir fornøyd med den.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kom endelig med tilbagemelding, når du har dannet dig et indtryk af performance og forbedring.....

Godt nyttår
    Mvh
    LBA75

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LBA75
    Kom endelig med tilbagemelding, når du har dannet dig et indtryk af performance og forbedring.....

Godt nyttår
    Mvh
    LBA75
    Da har eg endelig kommet meg hjem fra ferie, og fått testen den litt, og det er vell verdt pengene.
    Resultatet ble ganske bra, men langt fra perfekt.
    Bassen ble mye jevnere enn tidligere, og fikk litt mer trøkk og fyldighet litt opp over i registeret. Og litt mer "overall" trøkk, og det er uten at eg har gjort noe innstillinger. Men merker ingen forskjell i feks skyte senen i "open range". Der er det fortsatt helt dødt, bare masse lyd, men ikkje fysisk en plass.
    Men alt i alt, en veldig bra og billig oppgradering!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert DIY ala Ostemannen? Da rekker pengene langt!

Jeg har og et alternativt opsett som koster ca det samme som ditt, men skal i teori yte noe mer.

En behringer EP4000/EPX4000 eller lignende forsterker for å drive subber, så fyll på med så mange XTZ w12.18P som du har råd til. Lett å oppgradere i ettertid, bare kjøp flere subber å koble på og stable dem til taket.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •