Har 2xSVS PB12-NSD, men vil ha mer!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har tidligere hatt både XTZ og Epik som nevnes i tråden her men syntes ikke at jeg fikk noe skikkelig "knyttneve i solar plexus" opplevelse fra hverken epik eller XTZ.

Ja den er stor, ja den er stygg men JBL sine pro kinosubber trøkker noe avsindig. Disse er på brukten til ca 5000 kr fra tid til annen og de gir virkelig fysikk til hjemmekinoen. Selv har jeg 4645b som er tunet til 25hz men den spiller med glede opp til 120Hz. Mater du denne med nok effekt er jeg ganske sikker på at du gir deg før subben takker for seg.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er eg i gang med runde to
    Synest fortsatt at det er forlite trøkk i brystet, og såg "de urørlige" her om dagen, og det var jo nesten ikkje lyd i mazaratien, hvertfall ikkje i forhold til på kino.
    Så, er det noen som har prøvd å koble en eller to subber i pre-outen til senter kanalen? om dette vil bli noe guff utav? At disse da spiller kun bass fra senteren, selvfølgelig.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    i feks skyte senen i "open range". Der er det fortsatt helt dødt, bare masse lyd, men ikkje fysisk en plass.
    Det må være noe fullstendig "galt" i systemet ditt...hvis du IKKE kjenner dette:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X-over osv av oppsett ?

- Flytt center til øverste hylle om det går ?
    - Vinkle center mot ørehøyde.
    - Effektforsterker på center ?

- Du kan gjerne trekke frontene lenger ut på golvet.

Omplassering av subbene kansje

Den senen Open Range senen er helt grom :-D Ikke bare den, men hele den påfølgende skytesenen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det må være noe fullstendig "galt" i systemet ditt...hvis du IKKE kjenner dette:

Eg har ikkje peiling på hva eg ser på her, så det sier meg fint lite.
    Dette anlegget her skal jo trøkke ganske bra, og det gjør det jo forsåvidt og, men det er kun lyd, og ikkje fysisk i det hele tatt.
    Eg har veldig begrensete muligheter for å flytte på anlegget, bortsett fra subbene, de kan flyttes "fritt". De var det labbetuss her fra forumet som var å kalibrerte.
    Sub ellementer i Senteren er aktivt, og resten av den blir av reciveren.
    Men hvor masse bass informasjon finnes det i senter sporet feks på open range? Er det noe serlig med punsh der?
    Rommet er jo i panal stortsett hele veien rundt, tak, vegger og gulv. Kan dette ødelegge for lyden så mye? skulle eg fått noe deming i rommet på noe vis?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Kontant og hardslående lyd i Open Range :-D

Fargen er som så at desto rødere, desto mere lyd er der på de frekvensene hZ

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at den filmen skal slå i fra seg, var å hørte på en veodyne på soundgarden en gang, den 15" til 10k, og den slo virkelig godt i fra seg, den var veldig fysisk!! mye mer enn alt mitt til sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg hadde samme problemet ei stunn å da var d subbene som var langt i fra kalibrete

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også kalibrering (evt akustiske tiltak) er veien å gå før du kjøper flere subber / introduserer flere variabler.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert og snu anlegget noen gang ?

Frontene dine burde være kappable til og fylle det romet med mer en nok lyd alene, men ville flyttet de lenger fra bakveggen. startet med ca 50 cm, må kansje litt mer om de har bassport bak.
    For og utnyttet de enda mer ville jeg lånt effeltforsterker til og drive de med

Mulig utfasing som har delskyld i lite punsh/slam i bassen. Derfor håper jeg høytalere er satt til Smal med 60hz eller 80hz x-over ?
    Sjekk hva suroundreciverens innstillinger er.

Ville prøve alternative plasseringer av subbene. Også bak i romet i hvert sitt hjørne.
    Annet forslag er og plassert subene i hjørnene foran og vinklet de så de spiller langs frontveggen mot hverandre.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har egentlig ett problem, og det er plass. Høytalerene kan ikkje flyttes, noen som helst vei, da det er dører som da slår borti, og lerrete tar borti. Og sitte subbene inntil veggen, går heller ikkje for da kommer høytalerene for langt inn til at lerrete ikkje går ned, så eg er veldig låst på akkuratt dette med plass.
    Frontene blir drevet av Vincene Sp-993, som har katable 200W i klasse A/B, denne klarer og drive disse veldig godt vil eg påstå, er jo ett effekt trinn til over 20k.
    Eg er litt der, at eg må få det beste utav det slik det er i dag, da med kalibrering, evt demping, viss det ikkje har noe for seg å kjøre en seperat sub til senteren.

Har vurdert å snu rommet og, men det er ikkje så veldig lett siden alle kabler går inni veggen, og forsterkern er felt inn i veggen. Det er ikkje plass til større kabler i trekke rørene, og det er ett stort vindu i andre siden på rommet, slik at eg ikkje får tv'en på veggen.... fuck, hører at eg må flytte ut!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får du noe bedre trøkk om du setter frontene som smal? det får vertfall ikje eg hos meg

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har ikkje prøvd det, kan prøve det i morgen