Valg av høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høytalere

Jeg skal kjøpe meg nye høytalere, men har ikke fulgt med i markedet på mange år, så hadde satt pris på noen tips og innspill.
    Sitter på noen pentspillende Tannoy revolution R3 som spiller helt fint, men jeg er ute etter noe "mer".

Det jeg ønsker av lyd er noe som spiller PENT og balansert, uten alt for mye bass(da dette tidligere har ført til konfrontasjoner med nabo'n:P)

Oppsettet mitt er som følger
    Thorens TD190-2 platespiller sørger for signalet
    Project TubeBox SE II RIAA
    NAD T-748 tar imot signalet og sender det uforsterket via pre-out til
    NAD C-370 som jeg bruker som effektforsterker til Tannoyene.

Jeg har tenkte å legge opp til ca 20.000,- kroner i høytalere og har vurdert B&W CM9.
    Er dette et godt valg ut i fra mine ønsker? Er det noen andre gode alternativer i omtrent samme prisklasse?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM serien er hvertfall meget pene og spiller pent

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde helt klart valgt å kjøpe før jeg hadde gått for CM-serien til B&W. Har selv Revolution R3. Om du skal selge, isåfall, hvor mye?

Foresten, tror du hadde fått et bedre synspunkt på Tannoy-ene hvis du bytter ut NAD-komboen. Hadde 326BEE på mine først, så kjøpte jeg HK-980 fra Harman, en helt ny verden åpnet seg.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger et sett ProAc 125 til kr 5800,- på hifisentralen, bedre lyd får man vel ikke til tre ganger prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hadde helt klart valgt å kjøpe før jeg hadde gått for CM-serien til B&W. Har selv Revolution R3. Om du skal selge, isåfall, hvor mye?

Foresten, tror du hadde fått et bedre synspunkt på Tannoy-ene hvis du bytter ut NAD-komboen. Hadde 326BEE på mine først, så kjøpte jeg HK-980 fra Harman, en helt ny verden åpnet seg.
    Aner ikke hva de kan være verdt jeg. Mener huske jeg ga 10.000 for de da jeg kjøpte de for en del år siden. Hadde vel håpa på minst 3000 for de, de spiller jo ***** bra. Men vurderer å beholde de da trolig bruksverdien er mye høyere enn markedsverdien. Har du noen formening om hva sånt blir solgt for?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakonmi
    Aner ikke hva de kan være verdt jeg. Mener huske jeg ga 10.000 for de da jeg kjøpte de for en del år siden. Hadde vel håpa på minst 3000 for de, de spiller jo ***** bra. Men vurderer å beholde de da trolig bruksverdien er mye høyere enn markedsverdien. Har du noen formening om hva sånt blir solgt for?

Vel, har sett den mindre modellen, R2 gå for 600,- spenn på brukten i bra stand faktisk... Har selv vært innom mye rart siden jeg fikk mine i hus, men har aldri klart tanken på å selge mine... De er alt for mye verdt enn å selge de videre igjen. Kan være greit å ha som ekstra høyttalere i tilfelle konkurs en gang eller noe? Mine blir aldri bytta ut ihværtfall. Hva med å ta en titt på litt nyere modeller fra Tannoy?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •