kappa 9.2 vs klipsch rf7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kappa 9.2 vs klipsch rf7

Hei.
    Hvilken høyttaler er best?
    Nå skal dere se bort ifra at kappan kræve mye strøm.
    Henger disse monstrene enda med, eller er rf7 bedre.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nowrak
    Hei.
    Hvilken høyttaler er best?
    Nå skal dere se bort ifra at kappan kræve mye strøm.
    Henger disse monstrene enda med, eller er rf7 bedre.
    Hadde et par Kappa 9.2i for noen år siden. Biampet dem først med 2 stk Meridian 557 effekttrinn, men solgte det ene da jeg ikke opplevde forskjellen som særlig merkbar. Kappa 9.2 er som du sier noen digre beist, og jeg er litt usikker på om jeg opplevde en ytelse som sto i forhold til størrelsen. Mine gamle RS3b låt mye mer musikalske i mine ører. Du vil nok merke Kappaenes Emit-diskanter som litt mer nøytrale enn Klipschenes horndiskanter. Rf7'ene er nok også generelt mer dynamiske enn Kappene.

NB 1: på eldre Infinity-høyttalere bør man alltid sjekke innfestingen av membranet i bassene, da disse ryker etter noen år. De kan imidlertid "re-foames", men da må hele elementet demonteres og sendes til de som driver med dette i feks Tyskland.

NB 2: mange av Kappaene som selges brukt i dag, ble tatt inn gjennom parallellimport hos bl.a Økern Hifi tidlig på 90-tallet. Mange av disse hadde defekte elementer, og jeg måtte nesten true med rettssak etter to runder med rot og tull, før jeg fikk igjen pengene og kunne kjøpe gjennom offisiell forhandler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •