Dynavoice M-65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice M-65

Heisann, lurte på om Dynavoice M-65 er fortsatt greie
    Åsså en ting til, hva andre type høyteler som er like go/dårlige som Dynavoice M-65

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice hypen er ferdig for lengst og vil tro det er få på forumet som anbefaler dem. Jeg hadde mange gode stunder med disse høyttalerne, og etter at Seas diskanter ble montert løftet de seg mange hakk. Mye lyd og trøkk for pengene og likte de bedre enn Dali Concept 6 som jeg har på hytta.

Hva er budsjettet? Tiltenkt stereo eller hjemmekino? Stort rom? Hva slags forsterker har du?

Klipsch selges ut billig fra Akustisk byrå/Audiocompaniet da de har mistet agenturet og selger ut lageret. Du finner masse info i vennetråden til Klipsch http://avforum.no/forum/klubb-entusi...ubben-578.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice M65 er nok ikke den beste høyttaleren jeg har hørt - for å si det litt forsiktig. Problemet forverres imidlertid av at disse typiske budsjett-(med stor "B")-høyttalerne gjerne kobles opp til en kraftløs budsjett-(med like stor "B")-forsterker - slikt går gjerne hånd i hånd når man vurderer kjøp av lavprisprodukter. Gjerne også i kombinasjon med at hele anlegget skal inn på et lite gutterom.

Jeg har imidlertid hørt ganske grei lyd fra disse Dynavoicene - men da må man ha en kraftig - og nødvendigvis ikke helt billigste sort - forsterker, pluss at man må gi disse høyttalerne god plass.

Men egentlig enig med Hektor: det finnes bedre alternativer. Men hvis man tilfeldigvis skulle eie et par Dynavoice M65 - eller få dem kastet etter seg - er det fortsatt - et lite - håp.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Dynavoice M65 er nok ikke den beste høyttaleren jeg har hørt - for å si det litt forsiktig. Problemet forverres imidlertid av at disse typiske budsjett-(med stor "B")-høyttalerne gjerne kobles opp til en kraftløs budsjett-(med like stor "B")-forsterker - slikt går gjerne hånd i hånd når man vurderer kjøp av lavprisprodukter. Gjerne også i kombinasjon med at hele anlegget skal inn på et lite gutterom.

Jeg har imidlertid hørt ganske grei lyd fra disse Dynavoicene - men da må man ha en kraftig - og nødvendigvis ikke helt billigste sort - forsterker, pluss at man må gi disse høyttalerne god plass.

Men egentlig enig med Hektor: det finnes bedre alternativer. Men hvis man tilfeldigvis skulle eie et par Dynavoice M65 - eller få dem kastet etter seg - er det fortsatt - et lite - håp.
    Til hjemmekino og med sub under 80 hz er de ikke altfor tunge å drive, men skjønner hva du mener. Du har jo lang fartstid innenfor hifi, så skal jo litt mindre til for å blidgjøre en newbie:-D

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Til hjemmekino og med sub under 80 hz er de ikke altfor tunge å drive, men skjønner hva du mener. Du har jo lang fartstid innenfor hifi, så skal jo litt mindre til for å blidgjøre en newbie:-D
    Jeg har fortsatt mye å lære - men én ting har jeg lært etter over 40 år med hifi:

1) Store høyttalere krever kraftige forsterkere - uansett hvor lettdrevne de er på papiret (dB pr. Watt).

2) Små høyttalere krever enda kraftigere forsterkere.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Ulf når det gjelder forsterkere.
    Men min sønn har M-65 og jeg er fortsatt overrasket over hvor bra lyd de kan levere ifht pris. Holdbare har de også vært, han har hatt disse i flere år uten at elementer eller delefiiltere har sagt takk for seg. Riktignok leker han sjelden diskotek og han har kraftig forsterker.

Klipsch har jeg selv, og ja de er et hakk eller tre over.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •