Klipsch RF-7 mkII vs KEF R900 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-7 mkII vs KEF R900 ?

Har noen erfaring med disse HT ? hva er best etter deres meninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har hørt begge eller har en formening? ..

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De høyttalerene er forskjellige, og går mer på smak og behag. Selv om jeg ikke har hørt R900.

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare så vidt hørt Klipsch RF7, men har hørt mye på R900. Jeg har også bestilt meg et par R900 så må vel regnes som litt partisk i denne saken.

Hvilken av disse du skal velge kommer litt an på hvilken bruk det er snakk om og ikke minst personlige referenser.

Klipschene spiller nok en god del høyere da de har mye større følsomhet. De har mye å gå på i bassområdet og går veldig dypt. I den øvre skalaen er synes jeg de er litt lyse og føler dermed at det ikke er så god helhet. Men her vil sikkert andre si at jeg tar feil.

KEF R900 er den høyttaleren jeg hørt som jeg synes låter best opp til rundt 100.000. Igjen vil jeg nok møte motstand fra mange andre uten at jeg skal hevde de tar feil. R900 er en veldig laidback høyttaler når det kommer til diskant og øvre mellomtone. Det er silkemykt og behagelig, jeg synes likevel den klarer å få det lille ekstra stinget i gitarer, Klipsch har det kanskje tydligere, men jeg synes ofte det er litt for mye. I den nedre regionen er jeg utrolig imponert over hvor stram bassen er. Den går kanskje ikke like dypt som Klipsch men synes den sitter strammere og bedre.

Hadde jeg skullet ha et anlegg som i hovedsak ville blitt brukt til film ville jeg nok gått for klipsch, da de kanskje har litt mer smell og trøkk og er mye lettere å drive. Når det kommer til musikk som hovedområde endte altså mitt valg med R900. Dette er nok fortsatt litt på preferenser, jeg har en veldig bred musikksmak. Det som virkelig gjør forskjellen for min del er hvordan de låter på symfoniorkester og funk. På symfonisk føler jeg rett og slett at Klipsch faller litt sammen og at jeg ikke får skilt instrumentene godt nok, mens jeg på KEF får en utrolig god følelse av hvordan orkesteret er satt sammen. På funk er KEFens utrolig tighte og litt tørre bass akkurat det jeg vil ha. Om jeg hadde hørt mer elektronika og metall ala ac/dc og iron maiden kunne jeg kanskje vurdert Klipschene i større grad.

Vil påpeke at dette er mitt inntrykk og ikke på noe som helst vis fasit. Det beste er som alle vil si å få hørt selv. Når det er sagt setter jeg en finger eller kanskje en hel hånd på KEF.
    Og den funker på film den og, du trenger bare litt mer krefter i forsterkeren din

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer helt ann på smak det hørte KEF R900 med flagskip onkyo elektronikk (pre-amp, power amp og CD spiller) VELDIG musikalsk og bra klang i de. Klipsch RF7 har jeg ikke hørt men regner med at de er som RF83 bare større og bedre i lydbildet med lik lydsignatur.

KEF R900 minner mye om Naim sine store høyttalere når det gjelder lydsignatur, spør du meg. Naim oppsettet var alt fra Naim.. CD spiller, pre-amp, power-amp DAC osv..

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf-7 er veldig dynamiske. Og har typisk trøkk slik som horn har. Jeg er ikke så glad i horn og hvis det var opp til meg hadde jeg nok gått for R900. Liker lydsignaturen til Kef i hvertfall det jeg har hørt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •