subwoofer B&W vs SVS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

subwoofer B&W vs SVS

Dette er helt sikkert diskutert før, men spørsmålet mitt er rett og slett. Er det slik at du betaler for merke når det kommer til subwoofere fra B&W? Sitter å ser på en 10" og 200 W Subwoofer fra B&W til 5.298,- , mens lsound har en 12" 400 W sub fra SVS til 5.490,-.

B&W ASW610 Subwoofer | Hi-Fi Klubben

SVS SB12-NSD Piano Gloss Black - Høyttalere

Er det noen spesifikasjoner her som taler for B&W's pris? Eller ligger det noe i mine antagelser???

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun lukket du skal ha eller åpen for Bassrefleks ?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for og være ærlig så syns jeg B&W subber er stive i prisen, så jeg hadde ikke nølt med å kjøpe svs subben, man må liksom legge mye penger i for å få masse gøy med b&w..

Men det er kanskje bare min mening?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er SVS og B&W god for? spørs det ikke litt på hva han skal bruke det til?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polymorphe
    Dette er helt sikkert diskutert før, men spørsmålet mitt er rett og slett. Er det slik at du betaler for merke når det kommer til subwoofere fra B&W? Sitter å ser på en 10" og 200 W Subwoofer fra B&W til 5.298,- , mens lsound har en 12" 400 W sub fra SVS til 5.490,-.

B&W ASW610 Subwoofer | Hi-Fi Klubben

SVS SB12-NSD Piano Gloss Black - Høyttalere

Er det noen spesifikasjoner her som taler for B&W's pris? Eller ligger det noe i mine antagelser???

Nå er eg ingen ekspert, men slik er forstår det så kommer det mykje ann på bruksområdet, andre får rette meg om eg har feil men slik eg forstår det i grover trekk så vill en 10" fungere betre en ein 12" til musikk og omvendt. svs er jo kjent for og være gode film subber og god sub til prisen generelt, har sjølv ein B&W asw 500 (den er gammel) og den har ikkje overbevist meg ekstremt på musikk men fungerer bra på film, hadde eg vært deg så hadde eg nok gått for SVS

Noen får rette meg om eg har missforstått 8)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Nå er eg ingen ekspert, men slik er forstår det så kommer det mykje ann på bruksområdet, andre får rette meg om eg har feil men slik eg forstår det i grover trekk så vill en 10" fungere betre en ein 12" til musikk og omvendt. svs er jo kjent for og være gode film subber og god sub til prisen generelt, har sjølv ein B&W asw 500 (den er gammel) og den har ikkje overbevist meg ekstremt på musikk men fungerer bra på film, hadde eg vært deg så hadde eg nok gått for SVS

Noen får rette meg om eg har missforstått 8)
    Så det vil si at b&w sine 12" er dårligere enn 10" på musikk?

Tror ikke du skal henge deg opp i dette, er andre ting som betyr mer om den er bra/dårlig på musikk!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    men slik eg forstår det i grover trekk så vill en 10" fungere betre en ein 12" til musikk og omvendt
    Hvis begge element jobber under samme forhold og er av samme konstruksjon så er alltid den med større areal bedre. Så du tok så å si helt feil.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer ikke. En 12 tommer kan være like god som en 10-tommer. På samme nivå må en 10 tommer vandre mye lengre for å flytte like mye luft. En 12 tommer har langt mer kapasitet.

Av de du har satt opp ville jeg valgt SVS. Merket betaler man vel for uansett hva man velger. Du har jo også alternativet med XTZ sine subber. De har jo en fin 10-tommer til 2990,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Den skal primært brukes til film, men selvsagt blir det ogsåspilt musikk:-) Det skal sies at jeg har gått til innkjøp av B&W CM8 ogCMC2 og DS3 (reciver er pio sc Lx-86). Men ut i fra det jeg har lest så skaldet ikke være noe problem å velge subber fra en annen produsent. Jeg skal ogsåha 2 subwoofere.

Jeg er helt ny innen dette faget så min kunnskap er svært begrenset, men jeghar forstått det slik at størrelsen på elementet og effekt er primært deviktigste faktorene når det kommer til subwoofer. JA det sikker også andrefaktorer som spiller inn, men på generelt grunnlag så er vel dette en sannhet?

harman/kardon: Som jeg skrev over så er jeg ny i faget. Åpen eller lukketbassrefleks sier meg ingenting dessverre Så jeg får si som Ole Brum jatakk begge deler??:-)

Joakimpatos: Det er litt dette jeg føler også. Men jeg synes det er annerledesnår det kommer til B&W høyttalere. Ut i fra det jeg ser så har B&w kunen sub med 12" element (ultimate high end sub:-)) Så hvis elementet har såstor betydning hvorfor så få subber med 10" element? Du får denne http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/subwoofer/bw_asw610xp_subwoofer_sort.htmmed 2X500 watt med 10" element. Er det bedre enn 12" 400 W??
    Nå skal ikke jeg sitte her å skryte, men det er ikke prisen i seg selv somer viktig. Når jeg først gjør denne investeringen så ønsker jeg å få et godtoppsett. behovet er ikke ekstremnivå, men for et par som liker å se film medgod lyd:-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Den skal primært brukes til film, men selvsagt blir det ogsåspilt musikk:-) Det skal sies at jeg har gått til innkjøp av B&W CM8 ogCMC2 og DS3 (reciver er pio sc Lx-86). Men ut i fra det jeg har lest så skaldet ikke være noe problem å velge subber fra en annen produsent. Jeg skal ogsåha 2 subwoofere.

Jeg er helt ny innen dette faget så min kunnskap er svært begrenset, men jeghar forstått det slik at størrelsen på elementet og effekt er primært deviktigste faktorene når det kommer til subwoofer. JA det sikker også andrefaktorer som spiller inn, men på generelt grunnlag så er vel dette en sannhet?

harman/kardon: Som jeg skrev over så er jeg ny i faget. Åpen eller lukketbassrefleks sier meg ingenting dessverre Så jeg får si som Ole Brum jatakk begge deler??:-)

Joakimpatos: Det er litt dette jeg føler også. Men jeg synes det er annerledesnår det kommer til B&W høyttalere. Ut i fra det jeg ser så har B&w kunen sub med 12" element (ultimate high end sub:-)) Så hvis elementet har såstor betydning hvorfor så få subber med 10" element? Du får denne http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/subwoofer/bw_asw610xp_subwoofer_sort.htmmed 2X500 watt med 10" element. Er det bedre enn 12" 400 W??
    Nå skal ikke jeg sitte her å skryte, men det er ikke prisen i seg selv somer viktig. Når jeg først gjør denne investeringen så ønsker jeg å få et godtoppsett. behovet er ikke ekstremnivå, men for et par som liker å se film medgod lyd:-)
    Man uansett ikke se alt ut fra specs - det kommer an på så mye!
    Hvor følsomt elementet er, om det er en lukket kasse vs en kasse med bassport osv....
    Hvor stort er rommet du skal bruke ?
    Hvis primerbruken er film , så er jo SVS sine suber med bassport vanskelig å komme utenom - disse er mye mer effektive enn suber uten bassport !
    Bakdelen er jo at de er en god del større , men har du plass så blir det mye mer moro på film også
    Det er to modeller av disse - både sylinder varianten , og den tradisjonelle kasse modellen!
    Ytelsen er identisk,så det er hva som passer best inn hos deg som avgjør - sylinder modellen tar mye mindre gulvareal,og gjør faktisk ikke så mye av seg ut i et hjørne !
    SVS PC12-NSD DSP
    SVS PB12-NSD DSP
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til musikk og film? da tror jeg jammen med jeg hadde gått for XTZ 12.18 og lagt bittelitt mer penger i det! :wink:
    XTZ 99 W12.18 ICE Black Pianolakk - Surround
    Med et Peerless XXLS element med Klasse D 500w forsterker så tar denne 20-250hz så er denne fantastisk! :grin:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ W12.16. Mye for pengene, 2 stykk av disse gir bra lyd for pengene.
    Har 2 slike selv.

SVS PB / PC PB = Ported Box. PC = Ported Cylinder

Kommer ann på hvor mye du vil koste på subene.

Du har alt fra helt nye (oppgraderte) SVS PB1000 til en rimelig pris og oppover til der størrelsen og pengeboken og da eventuelt tøffelhelter blir satt ut i garasjen av deres bedre halvdel

Bassrefleks/Ported sub har Bassporter som gjør at suben puster inn og ut, noe som gir mere trykk nedover i frekvensene.
    Gir mere lyd for pengene når en ikke skal bruke så mye penger.

Lukket/Seald/Closed er kasser uten pustehull. De er mye mindre en bassrefleks kasser. De har ikke så mye trykk nedover i frekvensene der det er tøft og ha litt og gå på om du skal se en sikkelig Action film med grom bassrik lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Av de du har satt opp ville jeg valgt SVS. Merket betaler man vel for uansett hva man velger. Du har jo også alternativet med XTZ sine subber. De har jo en fin 10-tommer til 2990,-
    Det er sant, men noen merker (produsenter) tar seg bedre betalt for merke enn andre. ta f.eks. Levis bukse vs Hugo Boss bukse. Buksa har forså vit samme funksjonalitet, stoff etc. men Boss buksa koster 1000,- mer. Noen mener det er bedre kvalitet, men jeg trur det er merke som koste. Merker kan være en dyr sak:-D

Hehe det som er den største utfordringen med å spørre på et forum med sså mye kunnskapsrike folk er alle de gode forslagene. Man blir lette forvirret kan man si. Jeg hadde slått fra meg B&W subber og var klar for en SVS sub. Men nå ble jeg usikker igjen.. likte godt det jeg så av XTZ subbene.

Forskjellen mellom W12.6 og w12.8 er effekt? Noen som vet hvor du kan se XTZ subbene "live"?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant, men noen merker (produsenter) tar seg bedre betalt for merke enn andre. ta f.eks. Levis bukse vs Hugo Boss bukse. Buksa har forså vit samme funksjonalitet, stoff etc. men Boss buksa koster 1000,- mer. Noen mener det er bedre kvalitet, men jeg trur det er merke som koste. Merker kan være en dyr sak:-D

Hehe det som er den største utfordringen med å spørre på et forum med sså mye kunnskapsrike folk er alle de gode forslagene. Man blir lette forvirret kan man si. Jeg hadde slått fra meg B&W subber og var klar for en SVS sub. Men nå ble jeg usikker igjen.. likte godt det jeg så av XTZ subbene.

Forskjellen mellom W12.6 og w12.8 er effekt? Noen som vet hvor du kan se XTZ subbene "live"?
    Det er kun surround.no som forhandler disse,og de holder til på
    Skedsmokorset !
    XTZ er bra saker det,så det er ikke et dumt valg , men kjøp ikke mindre enn 12.16 - 10.16 mangler litt for mye av dypbassen til filmbruk !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Hvis begge element jobber under samme forhold og er av samme konstruksjon så er alltid den med større areal bedre. Så du tok så å si helt feil.

Sorry :???: da har eg missforstått :neutral: alle har lov til og ta feil :P

men for og rette meg sjølv litt så vill du få meir ut av en 12 tommer på film en hva du vill med ein 10 tommer (logisk ) men der eg tok feil var at eg trodde en 10 tommer kunnes spille kjappere en en 12 da den har mindre volum og ville dermed kunne slå "kjappere", men så feil kan ein ta

on tropic again:

Har aldri hørt XTZ men folk seier det skal være mykje vare for pengen så ville prøvd og satse på en XTZ

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket lenge etter en sub, og leste en hel del tester og brukererfaringer her inne. Jeg valgte til slutt å kjøpe en brukt SVS PCi 25-31, som vel er forgjengeren til PC 12-NSD DSP. Som forklart over her er PC-serien til SVS sylinderformede, der basselementet på 12" sitter montert nederst i sylinderen og slår nedover, mens bassrefleksrøret er montert fra magneten og opp igjennom sylinderen. En snedig layout, som gir en stabil konstruksjon (sub'en flytter ikke på seg). Men å si at den er liten og diskre er å ta i... Min er 80cm høy og diameter 42cm. Den som lages nå er 91cm høy. Det er på en måte som å ha et "lite" svart oljefat i stua. Men, den kan helt sikkert gjemmes bedre enn jeg har klart. 8)
    Jeg skulle ha sub for både musikk og film, og så langt må jeg si meg fornøyd med mitt valg. Nå har jeg ennå ikke kjøpt skikkelig frontsett, så inntil videre fungerer surroundhøyttalerne fra Focal som fronter hos meg. Men bassen er i alle fall kontant og dyp på film (det er så det store stuevinduet vibrerer!), og jeg synes også det fungerer godt på musikk så langt.
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •