Onkyo TX-NR717 og B&W DM683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR717 og B&W DM683

Spørsmålet er helt enkelt om dette vil gå i det hele tatt? Jeg falt for disse høytalerne, men har alt forsterker. Vil det hjelpe på å bi-ampe?

Jeg vet at jeg ikke kommer til å ta ut hele potensialet i høytalerne, men vil det fungere ok? Har nok naboer, så å spille så veldig høyt blir ikke aktuelt.

Fint om noen kan ta seg tid til å gi en newbie litt råd.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christian1986
    Spørsmålet er helt enkelt om dette vil gå i det hele tatt? Jeg falt for disse høytalerne, men har alt forsterker. Vil det hjelpe på å bi-ampe?

Jeg vet at jeg ikke kommer til å ta ut hele potensialet i høytalerne, men vil det fungere ok? Har nok naboer, så å spille så veldig høyt blir ikke aktuelt.

Fint om noen kan ta seg tid til å gi en newbie litt råd.
    Klart du vil få lyd , men som du sier så vil ikke akkurat disse HT blomstre med en slik budsjett receiver!
    Men du kan jo selvsagt fleske til med et effekt-trinn etterhvert hvis du ønsker!
    Selv hadde jeg ikke gått for disse - det er mye annet snadder i denne prisklassen som både er mye lettere å drive , ser penere ut,og samtidig spiller like bra,for ikke å si mye bedre så lenge man kun skal bruke en receiver !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding. Fikk høytalerne til en ok pris, så derfor de ble valgt.

Neste spørsmål blir om noe har tro på XPA-200 som effektforsterker?

Blir dette helt håpløst?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding. Fikk høytalerne til en ok pris, så derfor de ble valgt.

Neste spørsmål blir om noe har tro på XPA-200 som effektforsterker?

Blir dette helt håpløst?
    Håpløst blir det nok ikke .
    Skal vel mye til å finne noe bedre til den prisen !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt nad c275 også, vil det være stor forskjell?

Nytt fag for meg dette:-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt nad c275 også, vil det være stor forskjell?

Nytt fag for meg dette:-)
    Begge disse trinnene vil nok drive høyttalerne helt greit,og jeg vil tro du blir fornøyd samme hvem du velger!
    Et sted må man jo begynne

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å bi-ampe mine gamle 683 på en onkyo 876 og merket null forskjell i lydkvalitet.

Testet de også sammen med XPA-2, høytalerene får mere snert med mer strøm tilgjenelig samt de spiller renere på høyere volum.

Sikkert mange som er uenige med meg i følgende men på lave volum merker man lite til en effektforsterker. Ved normale volum, f.eks 90 db trekker høytalerene bare noen få watt og dette leverer 717 uten noen som helst problemer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Jeg prøvde å bi-ampe mine gamle 683 på en onkyo 876 og merket null forskjell i lydkvalitet.

Testet de også sammen med XPA-2, høytalerene får mere snert med mer strøm tilgjenelig samt de spiller renere på høyere volum.

Sikkert mange som er uenige med meg i følgende men på lave volum merker man lite til en effektforsterker. Ved normale volum, f.eks 90 db trekker høytalerene bare noen få watt og dette leverer 717 uten noen som helst problemer.
    Må bare si meg enig her ,selv hadde jeg en Onkyo 905 og biampent mine Infinity kappa 600(skal være tungdrevent) men merket overhodet ingen forskjell

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender

Hmm, blir rådet å vente til jeg får høytalerne for å teste?

Bor med naboer på flere sider, så veldig høyt skal jeg ikke spille uansett.. Eneste som er kjipt er om lyden selv på lave nivåer blir dårlig..

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt beste tips før du kjøper effektforsterker er å vente til du får de i hus og heller prøver å få plassert de skikkelig. De vil nok ikke høres dårlige ut på forsterkeren du har uansett.

Når jeg fikk disse inn i hus førstegang (mitt første sett med "dyre" høytalere), ble jeg ganske skuffet. Syntes de manglet bass. Dette var ene og alene pga feil plassering. Etter at jeg hadde fått plassert de riktig syntes jeg de spillte helt supert. Kjøpte senere en Emotiva XPA-2 (2x300W) og vil si jeg fikk kanskje en 10% bedring av lyden på normale volum.

Disse høytalerene kan spille veldig høyt og på rockekonsertvolum var det helt klart bedre lydkvalitet med Emotivaen sammenlignet med Onkyoen.

Skal du ha vesentlig bedring av lydkvaliteten er det DAC, stereo preamp og effekttrinn som gjelder. Onkyoen sin DAC vil sette premisset for hvor bra lyden kan bli i oppsettet slik du har det i dag. Men som sagt, lyden er langt fra dårlig med en onkyo av-receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w Dm683

Hei lurer på om noen vet om det kommer en ny modell av b&w dm683 siden er noen år ettervert... Og jeg har en NAD T 747 og en NAD 218 thx hvordan blir de til å drive 683??

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en 218 har du nok strøm iallfall så det er nok ikke noe å bekymre seg for her.
    683 er avhengig av mye strøm forå blomstre men spiller da til gjengjeld veldig bra. Det nevnes at man ikke hører forskjell med og uten effekt på lave volum men det er bare tull. Du vil høre stor forskjell på tyngden i lyden på lave volum med effekt. Du kan sammenligne det med å Chile en bil, du trenger ikke kjøre på turtallsperra for å merke at du har mer å rutte med...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt samme komboen selv, eller rettere sagt jeg hadde nr717 på ett par rf62 før jeg kjøpte DM683.

Jeg tenkte på å kjøpe en Emotiva XPA-2 som er 2*300w til å drive frontene, vill denne gi nok kraft tror dere til å få ut DM683'ens sanne potensial?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oleaaa
    Hei lurer på om noen vet om det kommer en ny modell av b&w dm683 siden er noen år ettervert...

68x - 2007
    600 series 3 - 2002
    600 series 2 - 1999
    600 series - 1995

Jeg vil tro det er på høy tid

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zingery
    Jeg har nettopp kjøpt samme komboen selv, eller rettere sagt jeg hadde nr717 på ett par rf62 før jeg kjøpte DM683.

Jeg tenkte på å kjøpe en Emotiva XPA-2 som er 2*300w til å drive frontene, vill denne gi nok kraft tror dere til å få ut DM683'ens sanne potensial?
    Jeg har XPA5 på 683 og det spiller skikkelig bra så med XPA2 blir det nok ikke dårlig nei
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer joas sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Skal selv kjøpe nye gulvhøyttalere, og vurderer DM684 og DM683. Fra før har jeg DM685. Disse skal brukes som bakhøyttalere.

Hørte på DM684 idag, men jeg må innrømme at jeg ikke ble veldig imponert. De spilte bra, men diskanten og de lyse partiene ble i overkant dominerende på høyt volume. Skal få høre DM683 i morgen. Noen som kjenner til om det er det stor forksjell på disse i en vanlig stue (og ikke et fancy testrom som hifiklubben har)? Vil jeg kunne klare meg uten sub dersom jeg kjøper 683'ene? (13kvm stue og smågretne naboer)

Jeg har også onkyo tx-nr717 og i tillegg har jeg denne her: Alchemist Forseti APD15A Integrated Amplifier . Spørsmålet er om det lønner seg å kjøre pre-out til denne, fra Onkyoen?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det snakk om en oppgradering eller bare for å få surround?
    dm684 er jo praktisk talt samme høyttaler som de du allerede har, bortsett fra bassdelen.

Newcomer joas sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    er det snakk om en oppgradering eller bare for å få surround?
    dm684 er jo praktisk talt samme høyttaler som de du allerede har, bortsett fra bassdelen.
    Skal brukes for surround ja, men jeg tar steg for steg. Så blir 4.1 nå til å begynne med (har en liten rat-sub stående intill jeg kan kjøpe noe bedre).

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både 684 og 683 og det er stooor forskjell! Bare mellomtonen i 683 er alene verdt oppgraderingen spør du meg. For ikke å nevne at resten låter mye bedre også. Bare husk at de trenger en kraftig forsterker. Det gjelder forspilt 684 også.

Newcomer joas sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Har hatt både 684 og 683 og det er stooor forskjell! Bare mellomtonen i 683 er alene verdt oppgraderingen spør du meg. For ikke å nevne at resten låter mye bedre også. Bare husk at de trenger en kraftig forsterker. Det gjelder forspilt 684 også.

hei, og takk for svar.

Hvor kraftig forsterker må man ha? Vil den jeg linket tidligere være ok (speccmessig sett)? Jeg vet man ikke kan se seg blind på tall når det gjelds slikt, men for å si det sånn, det er ingen billig forsterker.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •