Integrert som matcher Monitor Audio GX300?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Integrert som matcher Monitor Audio GX300?

Ønsker å supplere receiveren med en integrert forsterker for ren musikklytting. Mine GX300 låter fantastisk, men de krever elektronikk som ikke er altfor hard eller frempå i toppen. Vurderer Hegel H200, Musical Fidelity M6i eller NAD M3. Noen som har hørt (eller hørt om) hvordan disse spiller på Monitor Audios nye G eller PL-serie?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke tro MF er veien ihvertfall da.

Hva med Naim? XSII f.eks.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Ønsker å supplere receiveren med en integrert forsterker for ren musikklytting. Mine GX300 låter fantastisk, men de krever elektronikk som ikke er altfor hard eller frempå i toppen. Vurderer Hegel H200, Musical Fidelity M6i eller NAD M3. Noen som har hørt (eller hørt om) hvordan disse spiller på Monitor Audios nye G eller PL-serie?
    Ser det står i signaturen din at du har XPA 2 - Brukes denne til GX 300 ?

I så fall kan du vel greie deg med å kjøpe en forforsterker når dui vil "gå rundt" receiveren ved musikklytting !
    Hvor mye det er å hente på dette med å gå rundt 3010/3020 ved musikk, er noe jeg også lurer litt på!
    Synes egetlig det virker som pre-amp delen er rimelig bra , men det kan sikkert bli bedre selvsagt!

Hegel er vel ikke kjent for å matche særlig bra med MA ....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt GX300. Men har selv hatt MA GS60 og Hegel H200.
    Synes den komboen var veldig dårlig. Bassfattig og masete i toppen. Prøvde pre-delen i H200 med Parasound NC2250 som effektforsterker. Det rocket helt vilt. En ekstremt vellykket kombo, men blir jo litt dyrt og overkill.
    Samme inntrykk hadde jeg med H200 som effektforsterker med receiver som pre, så effektdelen i Hegel funket dårlig.

Når Nad M3 ble testet av Lyd og Bilde så ble vel MA GS60 trukket frem som en høyttaler som burde matche denne svært godt.

Bladelius Thor er vel også kjent for å være svært god. Usikker på om denne har HT input, men tror det.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ser det står i signaturen din at du har XPA 2 - Brukes denne til GX 300 ?

I så fall kan du vel greie deg med å kjøpe en forforsterker når dui vil "gå rundt" receiveren ved musikklytting !
    Hvor mye det er å hente på dette med å gå rundt 3010/3020 ved musikk, er noe jeg også lurer litt på!
    Synes egetlig det virker som pre-amp delen er rimelig bra , men det kan sikkert bli bedre selvsagt!
    Har solgt XPA-2'en. Ikke fordi den låt dårlig. Tvertom fikk jeg mer trøkk i bunnen enn ved å bi-ampe frontene på 3010'en. Selv om XPA-2 gir veldig mye kvalitet pr krone, og 3010 i pure direct også låter ganske greit, ønsker jeg rett og slett å betale mer for å få mer dynamikk, åpenhet og detaljer, spesielt i toppen. For å låte optimalt ved ren musikklytting tror jeg rett og slett at GX300 trenger litt mer påkostet elektronikk. Rockefot er bra - gåsehud er bedre :-)

Hegel er vel ikke kjent for å matche særlig bra med MA ....
    Har lest dette flere steder på forumet, og i HK-testen av MA PL200 (som har samme diskanter som GX300). Soundgarden mener (ikke overraskende) at H200 burde spille bra også på G/PL-serien til MA, og er seriøse nok til å la meg teste hjemme. Mulig jeg prøver dette for å gjøre meg opp min egen mening.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Vil ikke tro MF er veien ihvertfall da.
    Hvorfor ikke?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har solgt XPA-2'en. Ikke fordi den låt dårlig. Tvertom fikk jeg mer trøkk i bunnen enn ved å bi-ampe frontene på 3010'en. Selv om XPA-2 gir veldig mye kvalitet pr krone, og 3010 i pure direct også låter ganske greit, ønsker jeg rett og slett å betale mer for å få mer dynamikk, åpenhet og detaljer, spesielt i toppen. For å låte optimalt ved ren musikklytting tror jeg rett og slett at GX300 trenger litt mer påkostet elektronikk. Rockefot er bra - gåsehud er bedre :-)

Har lest dette flere steder på forumet, og i HK-testen av MA PL200 (som har samme diskanter som GX300). Soundgarden mener (ikke overraskende) at H200 burde spille bra også på G/PL-serien til MA, og er seriøse nok til å la meg teste hjemme. Mulig jeg prøver dette for å gjøre meg opp min egen mening.
    Dette er nok høyttalere som svarer på god elektronikk ja,samtidig så synes jeg ikke de er tungdrevne egentlig - opplevde mine gamle GS 20,som tyngre å dra !
    Men du må nok legge i noen kr(nypris) for å overgå 3010'n skikkelig!

At du får sjangsen til å låne deg en Hegel er jo bare helt knall - da får du som du sier testet dette selv , og du sier jo at du savner litt åpenhet oppover,og da det jo vere at denne komboen passer dine ører!
    Selv har jeg ikke prøvd,så jeg skal ikke uttale meg for sterkt om det!

Jeg buker et Hypextrinn(400w HG) på mine,og det er jo også nøytralt som f.....
    Jeg er meget fornøyd,og har aldri hatt så stram og kontrollert ,men samtidig dyyyp og deilig bass som med denne forsterkeren - bruker 3020 som pre !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok høyttalere som svarer på god elektronikk ja,samtidig så synes jeg ikke de er tungdrevne egentlig - opplevde mine gamle GS 20,som tyngre å dra !
    Men du må nok legge i noen kr(nypris) for å overgå 3010'n skikkelig!

At du får sjangsen til å låne deg en Hegel er jo bare helt knall - da får du som du sier testet dette selv , og du sier jo at du savner litt åpenhet oppover,og da det jo vere at denne komboen passer dine ører!
    Selv har jeg ikke prøvd,så jeg skal ikke uttale meg for sterkt om det!

Jeg buker et Hypextrinn(400w HG) på mine,og det er jo også nøytralt som f.....
    Jeg er meget fornøyd,og har aldri hatt så stram og kontrollert ,men samtidig dyyyp og deilig bass som med denne forsterkeren - bruker 3020 som pre !
    Da falt valget på Nad M3. Syntes den hadde litt mer "kropp" enn H200, og opplevde denne totalt sett som mest optimal ut i fra mine personlige preferanser. Kjører spor 9 på XLOs test&burn in-cd 24/7 nå, men har allerede hørt "ting jeg ikke har hørt før" med denne i oppsett med Hegels HD20 DAC.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da falt valget på Nad M3. Syntes den hadde litt mer "kropp" enn H200, og opplevde denne totalt sett som mest optimal ut i fra mine personlige preferanser. Kjører spor 9 på XLOs test&burn in-cd 24/7 nå, men har allerede hørt "ting jeg ikke har hørt før" med denne i oppsett med Hegels HD20 DAC.
    Gratulerer med ny forsterker
    Fungerer sikker utmerket den vil jeg tro !

Syns du det var mye og hente på å gå "rundt" 3010'n på musikk ?

Regner med du bruker M3 som effekt på film,og alene sammen med HD 20 på musikk ?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du det var mye og hente på å gå "rundt" 3010'n på musikk ?
    Ja, absolutt! I utgangspunktet er gir 3010'en i pure direct bra punch i bassen, og en ganske dynamisk lyd. Med M3'en er det som om lydbildet åpner seg litt hele veien. Det er de litt subtile detaljene som kommer bedre frem, og den beste beskrivelsen jeg kan komme på, er at det hele blir mer musikalsk.

Regner med du bruker M3 som effekt på film,og alene sammen med HD 20 på musikk ?
    Helt korrekt. Det beste fra to verdener :-) Merk at M3'en i utgangspunktet ikke har en dedikert HT-inngang, der signalet fra receiveren går rett i effekt-delen. Hifiklubben i Marcus Thranes gt i Oslo, kan imidlertid omprogrammere en av inngangene slik at dette blir mulig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, absolutt! I utgangspunktet er gir 3010'en i pure direct bra punch i bassen, og en ganske dynamisk lyd. Med M3'en er det som om lydbildet åpner seg litt hele veien. Det er de litt subtile detaljene som kommer bedre frem, og den beste beskrivelsen jeg kan komme på, er at det hele blir mer musikalsk.

Helt korrekt. Det beste fra to verdener :-) Merk at M3'en i utgangspunktet ikke har en dedikert HT-inngang, der signalet fra receiveren går rett i effekt-delen. Hifiklubben i Marcus Thranes gt i Oslo, kan imidlertid omprogrammere en av inngangene slik at dette blir mulig.
    Javel ja...
    Har et Hypex-trinn som effekt jeg,og bruker 3020 som pre,men har lekt litt med tanken på å få tak i en forforsterker med HT-bypass,for musikk bruk!

Problemet mitt er at jeg har noen utfordringer i bassen , så da er det greit å ha EQ mulighetene som 3020'n har - i pure direct så får jeg litt for mye nivå i 50-60hz området som gjør at det kan bli litt for boomy til tider !

Men får se hva man finne på etterhvert

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men får se hva man finne på etterhvert
    Ja, det er jo i forbedringspotensialet mye av gleden ved denne hobbyen ligger :-)

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •