sprengt element??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sprengt element??

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt inn et par selvbygde høyttalere. De er bygd opp med 2*15, 2*6,5 og 1 horndiskant i hver. På den ene er ett av 15" elementene byttet ut og det er det andre elementet i denne høyttaleren som er problemet.

Dette elementet skurrer og lager ulyd på lavt volum og spiller forsåvidt helt greit på litt høyere volum.

Jeg lurer derfor på om dette elementet er sprengt, eller om dette er noe som kan ordnes lettvint.

På forhånd takk

Mvh.
    Peder Amb

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pederamb
    Hei!

Jeg har akkurat kjøpt inn et par selvbygde høyttalere. De er bygd opp med 2*15, 2*6,5 og 1 horndiskant i hver. På den ene er ett av 15" elementene byttet ut og det er det andre elementet i denne høyttaleren som er problemet.

Dette elementet skurrer og lager ulyd på lavt volum og spiller forsåvidt helt greit på litt høyere volum.

Jeg lurer derfor på om dette elementet er sprengt, eller om dette er noe som kan ordnes lettvint.

På forhånd takk

Mvh.
    Peder Amb
    Skru ut elementet og snu det 180 grader. Det kan være at svingspolen drar borti magneten (slapt oppheng).
    Verd et forsøk!
    At det ikke høres på høyere volum kan rett og slett være at musikken overdøver den mekaniske feilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Skru ut elementet og snu det 180 grader. Det kan være at svingspolen drar borti magneten (slapt oppheng).
    Verd et forsøk!
    At det ikke høres på høyere volum kan rett og slett være at musikken overdøver den mekaniske feilen.
    Takker for svar!

Denne operasjonen fjernet iallefall skurrelyden Det spiller fortsatt ikke helt bra, men det spiller betraktelig bedre enn det gjorde!

Mvh.
    Peder Amb

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •