Xtz 93.23 vs 99.26mk2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz 93.23 vs 99.26mk2

Er det enorm forskjell på de to? er det verd og legge i 5000,- ekstra for 99.26? skal kjøres sammen med doxa 70se og doxa 06! Går mest i elektrpnisk i stua... blackmill mest! og endel live akustisk musikk, som f.eks ellie goulding!

Alt av tips tas vel imot

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tro det. Begge har fått skryt i tester, men er forskjellige ligaer slik jeg skjønner deet. Jeg har selv 99.26 mk1, men har ikke sammenlignet med de du refererer til.

Men du får nokk noe for de 5000,-

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men plukker du opp dette brukt kan du teste selv, og sende videre de som du liker best uten store tap

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm! vi for se hvordan julebonusen blir i år Så kanssje nissen er snill med meg!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er bassen i 99.26? regner med de er såpass solide at sub er unødvendig? ønsker helst og slippe sub!

Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syntes bassen i 93.23 er såpass solid at jeg ikke trenger sub til dem.
    men mater de med 1320watt da

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    Hvordan er bassen i 99.26? regner med de er såpass solide at sub er unødvendig? ønsker helst og slippe sub!
    Jeg har 2x200w på mine og trenger ikke subb. Men en god subb vil alltid fungere, må bare stilles riktig ifht de høytalerne den skal hjelpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har haft förmånen att äga både 99.23 (som numera står och spelar hos yngste son - han älskar dom) och 99.26 mkII (som fortfarande står i stuen/vardagsrummet hos mig).
    Gemensamt för bägge typerna är att dom spelar med en mycket bra bas och att totalljudet är ytterst rent och ofärgat.
    Skillnaden är att 99.26 mkII gräver fram fler fina microdetaljer och låter oerhört neutrala, medan 93.23 har en aning mera återhållet mellanregister, låter aningen mörkare.
    Tunga välgjorda lådor håller borta resonans och distortion på bägge modellerna.
    Jag jämförde 93.23 med B&W DM601 S3, hade bägge två inkopplade i månader - B&Wn lät snäppet mera detaljerad - men samtidigt också mera oren och färgad.
    Lösningen för mig blev att köpa 99.26 mkII... är dom värda 4000:- mer? Absolut! Jag har slutat att leta efter högtalare nu, jag är riktigt nöjd! Är 93.23 prisvärda? Ja verkligen!

P.S. Basen är så pass bra att det dröjde ett tag innan jag insåg att mina två XTZ-subbasar inte spelade...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fikk du svar

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sofflocket
    Jag har haft förmånen att äga både 99.23 (som numera står och spelar hos yngste son - han älskar dom) och 99.26 mkII (som fortfarande står i stuen/vardagsrummet hos mig).
    Gemensamt för bägge typerna är att dom spelar med en mycket bra bas och att totalljudet är ytterst rent och ofärgat.
    Skillnaden är att 99.26 mkII gräver fram fler fina microdetaljer och låter oerhört neutrala, medan 93.23 har en aning mera återhållet mellanregister, låter aningen mörkare.
    Tunga välgjorda lådor håller borta resonans och distortion på bägge modellerna.
    Jag jämförde 93.23 med B&W DM601 S3, hade bägge två inkopplade i månader - B&Wn lät snäppet mera detaljerad - men samtidigt också mera oren och färgad.
    Lösningen för mig blev att köpa 99.26 mkII... är dom värda 4000:- mer? Absolut! Jag har slutat att leta efter högtalare nu, jag är riktigt nöjd! Är 93.23 prisvärda? Ja verkligen!

P.S. Basen är så pass bra att det dröjde ett tag innan jag insåg att mina två XTZ-subbasar inte spelade...
    Hei! Har du hatt noen flere høyttalere enn B&W for sammenlignings grunnlag?
    "sniffer" litt på XTZ om dagen, jeg og.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hei! Har du hatt noen flere høyttalere enn B&W for sammenlignings grunnlag?
    "sniffer" litt på XTZ om dagen, jeg og.
    Njaae, nej inte så direkt A/B inkopplade. Men andra högtalare som jag samlat på mig, och lyssnat mycket på, är Carlsson OA50, Sonab OA14, Jamo 707 - kanske det kan ge en bild av mitt "ljudideal".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •