Merkelig problem med Andersson SW-200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Merkelig problem med Andersson SW-200

Hei.

Har en billigsub av merke Andersson SW-200 koblet til en Yamaha RXV1067BL. Etter kort tid med avspilling begynner den bare å lage en lav durelyd, lyset bakpå går fra grønt til rødt og forsterkerdelen blir glovarm! Har testet med
    - jordet stikk
    - ikke jordet stikk
    - billige og dyre signalkabler
    - signalkabel fra den ene subwoofer line-out på forsterkeren via y-splitt til de to line-in kontaktene på subforsterkeren
    - uten y-splitt med å bruke begge sub line-out på forsterkeren til de to line-in på subforsterkeren.
    - Endre gain og crossover

Ingenting ser ut til å endre på symptomene, det er helt vilkårlig når den går over i denne feilmodusen.

Her kommer det merkelige: Hvis jeg kobler den til spilleren i bilen via signalkablene der og jordet stikk jeg har i garasjen fungerer den utmerket, høy/lav gain spiller ingen rolle, heller ikke hvor høyt jeg spiller.

Hvorfor i all verden fungerer den ikke inne med Yamaha'en??? Noen som har vært borti liknende før?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg kommer på i farten er at Yamahaens romkorreksjon kan ha oppdaget at suben din ikke når helt ned i den dypeste bassen - og derfor fyller på med en del ekstra bassignaler som suben din desperat, men forgjeves, prøver å spille. I så tilfelle skulle symptomene bli borte hvis du slår av romkorreksjonen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det eneste jeg kommer på i farten er at Yamahaens romkorreksjon kan ha oppdaget at suben din ikke når helt ned i den dypeste bassen - og derfor fyller på med en del ekstra bassignaler som suben din desperat, men forgjeves, prøver å spille. I så tilfelle skulle symptomene bli borte hvis du slår av romkorreksjonen.
    Takk for svar, det har jeg ikke tenkt på... Er 99% sikker på at romkorreksjon er slått av, men skal sjekke det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trygvelo
    Takk for svar, det har jeg ikke tenkt på... Er 99% sikker på at romkorreksjon er slått av, men skal sjekke det
    Har satt opp alle innstillinger til manuelt (som det også var fra før) og justert ned bassen til 0db og slått av alle type ekstra lydbearbeiding i receiveren (kalles "straight"), men samme problem. Må få testet subben på en 3dje signalkilde for å konkludere tror jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos en venn i går og fikk testet på hans Onkyo 2000 serie med samme resultat som på Yamaha'en min. Den spilte noen minutter, men gikk så over i "duremodus".

Hvorfor den fungerer i bilen kan man bare lure på, men det virker som det er noe ømfintelig elektronisk feil i forsterkeren med tanke på jordingsforskjeller eller noe sånt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •