Høyttalervalg til Pioneer SC-LX86. Canton? B&W?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalervalg til Pioneer SC-LX86. Canton? B&W?

Var mektig lei av min eldre Onkyo TX-SR707, som jeg aldri ble venn med, og slo til på Soundgardens sorte fredags tilbud på NOK 12,888 på en LX-86. Var kanskje litt kjapp med Visan med godt over 1 i promille, men får satse på at det var et greit kjøp.

Er nå ute etter høyttalere. Har alltid vært svak for utseendet til B&W og har vurdert CM9 og en mindre senter. I første omgang planlegges kun en frontrekke da bakhøyttalerne i tilfelle må stå litt kvinnefiendtlig i stua. Har en eldre brumlebass (Aktiv B&W ASW1000) jeg tenker å beholde siden den er godt plassert inn i mitt hjemmesnekrede tv-bord i en stue på ca 40m2

Hører ikke rasende mye musikk og det går mest i film, men musikk/film går via Popcornhour C-300 (FLAC/Bluray-Iso). Alt fra Klassisk, Bochelli til Rammstein.

Som de fleste andre ønsker man å gjøre gode kjøp og ser at Canton "high-end" selges for ca halv pris siden ny serie er på vei inn.

Noen som har erfaring med Pioneer og Canton? Har ikke lyst til å legge 10-20k i forforsterker og satser å finne høyttalere som drives bra av LX-86, (ev. Biampet) Det oppgis 2x190w i stereo på spec. om jeg tolker rett SC-LX86-K Pioneer - AV receivere - Audio & video .

Jeg vurderer altså:

CANTON VENTO REFERENCE 7 D eller helst storebror 5 D Vento Reference 5 DC - CANTON German loudspeaker tradition (se)om man tror de drives greit uten forforsterker. Alternativt B&W CM9 eller CM8.

Andre forslag? Pris per par maks 25K. MÅ være stilrene uten mye "blingbling" og plastikk.

Noen med erfaringer med kombinasjonene Pioneer og Canton/B&W?

D

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drvcd
    Var mektig lei av min eldre Onkyo TX-SR707, som jeg aldri ble venn med, og slo til på Soundgardens sorte fredags tilbud på NOK 12,888 på en LX-86. Var kanskje litt kjapp med Visan med godt over 1 i promille, men får satse på at det var et greit kjøp.

Er nå ute etter høyttalere. Har alltid vært svak for utseendet til B&W og har vurdert CM9 og en mindre senter. I første omgang planlegges kun en frontrekke da bakhøyttalerne i tilfelle må stå litt kvinnefiendtlig i stua. Har en eldre brumlebass (Aktiv B&W ASW1000) jeg tenker å beholde siden den er godt plassert inn i mitt hjemmesnekrede tv-bord i en stue på ca 40m2

Hører ikke rasende mye musikk og det går mest i film, men musikk/film går via Popcornhour C-300 (FLAC/Bluray-Iso). Alt fra Klassisk, Bochelli til Rammstein.

Som de fleste andre ønsker man å gjøre gode kjøp og ser at Canton "high-end" selges for ca halv pris siden ny serie er på vei inn.

Noen som har erfaring med Pioneer og Canton? Har ikke lyst til å legge 10-20k i forforsterker og satser å finne høyttalere som drives bra av LX-86, (ev. Biampet) Det oppgis 2x190w i stereo på spec. om jeg tolker rett SC-LX86-K Pioneer - AV receivere - Audio & video .

Jeg vurderer altså:

CANTON VENTO REFERENCE 7 D eller helst storebror 5 D Vento Reference 5 DC - CANTON German loudspeaker tradition (se)om man tror de drives greit uten forforsterker. Alternativt B&W CM9 eller CM8.

Andre forslag? Pris per par maks 25K. MÅ være stilrene uten mye "blingbling" og plastikk.

Noen med erfaringer med kombinasjonene Pioneer og Canton/B&W?

D
    Hva med inwall i vegg? Låter bedre og er mer dynamisk til film

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Hva med inwall i vegg? Låter bedre og er mer dynamisk til film
    Hadde jeg bygd nytt hadde jeg helt klart gjort det. Diverse soner over hele huset :grin: Det er relativ ny gips på stuevegg, strømmen er lagt og jeg orker ikke mer oppussing/byggeprosjekter med det første. Stua er ferdig

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer pynter på power spec's som alle andre, men disse her kjører også egne kraft tester

Pioneer Elite SC-68 A/V Receiver HT Labs Measures | Home Theater

(den heter Elite-SC68 over pytten og har en annen farge i displayet)

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg bygd nytt hadde jeg helt klart gjort det. Diverse soner over hele huset :grin: Det er relativ ny gips på stuevegg, strømmen er lagt og jeg orker ikke mer oppussing/byggeprosjekter med det første. Stua er ferdig
    Eneste som kreves er et hull i veggen og litt kabel Men kjør på med CM9 om ikke. flott høyttaler til både film og musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har brukt Pioneer Sc Lx 71 på B&W Cm9. Det fungerte helt fint. Da biampet jeg stereohøtalerene. Men du får mye mer utbytte om du legger til en effektforsterker. Da spiller de mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76
    Hei.

Har brukt Pioneer Sc Lx 71 på B&W Cm9. Det fungerte helt fint. Da biampet jeg stereohøtalerene. Men du får mye mer utbytte om du legger til en effektforsterker. Da spiller de mye bedre.
    Fryktet at jeg ev ryker på en effektforsterker på sikt, men ikke med det første. Jeg heller mot B&W, men så var det følelsen av at Canton er hakket bedre til nesten samme pris....

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktet at jeg ev ryker på en effektforsterker på sikt, men ikke med det første. Jeg heller mot B&W, men så var det følelsen av at Canton er hakket bedre til nesten samme pris....
    Hørte på disse Canton-ht på BMH i Bergen når jeg var der i sommer,og likte veldig godt det jeg hørte!
    Tror jammen jeg hadde prøvd meg på disse hvis jeg skulle velge mellom dem el B&Q !
    Nå kjenner jeg ikke til hvor tunge disse er å drive,men B&W er jo kjent for å vere ganske krevende !
    Jeg synes B&W er en smule kjedelige , men det er min smak !
    Lekre HT er det begge to , og lykke til med valget
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I also used Pioneer Sc Lx 71 on B & W CM9, thats nice ....!!! 8) :-D