Hjemmekino til 20.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino til 20.000,-

Hei alle!

Tenkte å spandere på meg hjemmekinosystem som julepresang fra meg selv til stuen.

Jeg har ikke noe dedikert stue til hjemmekino, så dette blir i i enden av husets "hovedstue".

Har prøvd å tegne opp hvordan stuen ser ut sånn ca.

Det er snakk om et 5.1-system, der jeg trenger alt av høyttalere pluss receiver. Bluray og DVD spiller jeg gjennom HTPCen eller PS3en så jeg trenger ikke noen ny Bluray-spiller.

Hjemmekinoen vil hovedsaklig bli brukt til filmer og spilling, men den vil også bli brukt til musikk (her snakker vi alle sjangre, bortsett fra opera, der setter jeg grensen..).

Jeg var innom Soundgarden og spurte litt rundt der om hva de anbefalte. De anbefalte disse:

FRONT OG BAK:
    System Audio Saxo 8

SENTER:
    System Audio Saxo 10

SUB:
    System Audio Saxo Sub 10"

RECEIVER:
    Marantz SR5007

Noen synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoicene spiller høyt og bra og er mye lyd for pengene og subben er jo knallgod ;-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe brukt?! Kan gjøre noen kjempekupp!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag:

Høytalere:
    KEF KHT3005SE Høyttalerpakke - Hvit høyglans

Pene, plasseringsvennlige og testvinnere.

Forsterker:
    Yamaha 7.2 receiver RX-A1020 (sort) - Elkjøp

eller:
    Onkyo 7.2 receiver TX-NR818 (sort) - Elkjøp

Begge forsterkerene er gode. Onkyo med mest kraft, Yamaha er anmelderenes favoritt.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heborres84

Fine de, men ville heller valgt noe slikt til stuen + en Onkyo eller Yamaha receiver.

Av utstyr på soundgarden ville jeg heller gått for Saxo-pakken, til redusert totalpris og da med gulvstående fronter fremfor bare små høyttalere. Noe som vil være fordelaktig de ganger det spilles musikk, og trykk fra front generellt sett under film.

Hjemmekino til 20.000,--soundgarden-png
    Uansett hvor billige kabler man handler, blir det for over tusenlappen samlet for nye HDMI-kabler, en god del meter høyttalerkabler og sub-kabel. Så det blir nok nærmere 18.000 totalt + evt stagiv til bakhøyttalerne

Valgte bort marantzen til fullpris til fordel for Onkyo til redusert pris, du får sikkert lytte til både den og Harman/kardon sin som også er satt ned til 4000kr.

Desverre er Saxo-serien høyglanset og å matche de med en bedre sub, som SE-200, blir da litt vanskelig.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Fine de, men ville heller valgt noe slikt til stuen + en Onkyo eller Yamaha receiver.

Av utstyr på soundgarden ville jeg heller gått for Saxo-pakken, til redusert totalpris og da med gulvstående fronter fremfor bare små høyttalere. Noe som vil være fordelaktig de ganger det spilles musikk, og trykk fra front generellt sett under film.

Hjemmekino til 20.000,--soundgarden-png
    Uansett hvor billige kabler man handler, blir det for over tusenlappen samlet for nye HDMI-kabler, en god del meter høyttalerkabler og sub-kabel. Så det blir nok nærmere 18.000 totalt + evt stagiv til bakhøyttalerne

Valgte bort marantzen til fullpris til fordel for Onkyo til redusert pris, du får sikkert lytte til både den og Harman/kardon sin som også er satt ned til 4000kr.

Desverre er Saxo-serien høyglanset og å matche de med en bedre sub, som SE-200, blir da litt vanskelig.
    Pass på!!! du kan få den receiveren billigere andre plasser mener jeg på hvertfall... netonnet kanskje?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for en annen sub en SA-subben hvis du skal ha virkelig god bass. SVS SB12NSD eller større f.eks.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Pass på!!! du kan få den receiveren billigere andre plasser mener jeg på hvertfall... netonnet kanskje?
    3890 hos netonnet og Dustinhome, som forsvinner i frakt

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg ville gått for en annen sub en SA-subben hvis du skal ha virkelig god bass.
    Enig, derfor litt synd at saxoene er høyglanset. Om det sorte Saxo-settet er relevant, blir det enklere å matche med andre merker.

Men generellt sett i denne klassen og til en stue mener jeg at XTZ-settet gir mest for pengene og er ikke for pragende i stua. høyttalerne er svært gode og man får med to ganske store og gode subber, som heller ikke tar plass da de fungerer som stativ for fronthøyttalerne.

EDIT

Men så kom jo jeg på Audio Pro sin Blue Diamond-pakke. Gulvstående fronter med innebygde 10" subber + senter- og bakhøyttalere til 12 995kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svarene!

Jeg tror jeg kommer til å gå for System Audio-oppsettet. Tenker at det er litt greit å kjøpe fra en "fysisk" butikk. Skulle det bli noe trøbbel med utstyret, så er det jo litt enklere (og billigere) å bare levere rett i butikken, i stedet for å måtte bruke posten.

Var nettopp inne hos Soundgarden nå, og de tilbudte meg dette oppsettet nå (se vedlagt bilde).

De mente at jeg kunne plassere subben i hjørnet bak sofaen slik at den ble skjult. Da åpnet det seg litt andre muligheter, så de satte opp en Velodune Impact 10.

Ser dette OK ut nå? Burde jeg byttet senter-høytalleren til Aura 10 i stedet for Saxo 10?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heborres84
    Ser dette OK ut nå? Burde jeg byttet senter-høytalleren til Aura 10 i stedet for Saxo 10?

Ser greit ut dette, mener på at Aura-senteren ikke var høyglanset da jeg sjekket tidligere. Dette vil krasje litt med Saxo-ene.

Ville selv valgt H/K eller Onkyo fremfor Marantzen, da får du mye mer for pengene. Onkyoen er mest nøytral av de to. H/K-en vektlegger dypet litt mer, litt 'varmere'.

EDIT:
    Er det forresten litt rom der med sofaen? Dersom det blir for trangt rundt subben, blir den fort plasserbar og vil ikke låte helt optimalt. Det er ikke det at SA-subben er direkte dårlig, for det er ikke den. Så det er godt mulig at den er et bedre valg i det fremre hjørnet, enn en bedre sub bak sofaen. Kanskje de gir deg mulighet for hjemlån og testing av de to sub-mulighetene før/etter du har kjøpt selve høyttalerne og receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Er det forresten litt rom der med sofaen? Dersom det blir for trangt rundt subben, blir den fort plasserbar og vil ikke låte helt optimalt. Det er ikke det at SA-subben er direkte dårlig, for det er ikke den. Så det er godt mulig at den er et bedre valg i det fremre hjørnet, enn en bedre sub bak sofaen. Kanskje de gir deg mulighet for hjemlån og testing av de to sub-mulighetene før/etter du har kjøpt selve høyttalerne og receiver?
    Vi snakker om ca 45-55 cm fra vegg til sofa. Men jeg kan alltids sjekke med Soundgarden ja om jeg kan få låne og teste ut de to subbene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kanskje fått hørt på dette oppsettet. Personlig synes jeg ihvertfall det gir veldig god lyd for pengene og i tillegg er pent å se på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •