har klipsch km6 men trenger mere bass

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

har klipsch km6 men trenger mere bass

hei har noen klipsch km6 som er helt fantastiske på lyden,eneste problemet er at det mangler dypbass

husker i ungdommen når jeg hadde al1000 og nad 218thx at allt dirret i hele huset og savner denne følelsen

så dilemmaet er om jeg skal beholde km6 ene og supplere med en aktiv sub?

eller om jeg skal selge de og heller satse på cv i gjen?

jeg liker den klare lyden i km6 ene og vil jo helst beholde de men har hatt en aktiv sub før, en yamaha sw515 10" og syntes denne var litt for buldrete for meg

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes absolutt dur bør satse på en ekstern sub. Når du sier at den hvar bulderete kan det være flere faktorer som har gjort det: Plassering, kvalitet på subwoofer, delefrekvens. Spørsmålet er da: hva skal du bruke høytalerene til (musikk/film)? Hvilken prisklasse ser du for deg? Hvor stor er rommet du skal spille i?

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel også si velkommen til forumet selv om jeg ikke har vært her så lenge selv.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Syntes absolutt dur bør satse på en ekstern sub. Når du sier at den hvar bulderete kan det være flere faktorer som har gjort det: Plassering, kvalitet på subwoofer, delefrekvens. Spørsmålet er da: hva skal du bruke høytalerene til (musikk/film)? Hvilken prisklasse ser du for deg? Hvor stor er rommet du skal spille i?
    høytalerene brukest kun til musikk, hovesakelig pop tecno og dubstep osv..

rommet er jo litt kinkig da, de står i stua som er en åpen løsning sammen med kjøkken, rommet er kvadratisk på 10x11 meter mao 110m2
    er en pipe i midten av rommet på muligens ca 3x3m??

prisklasse? tja for en sub så kan man jo si at den xtc 12.18 ice fristet litt sammen med klipsch sw112

ellers hvis jeg bytter allt til cv så blir det jo helst noen på 4 ohm , muligens al 1000 eller noe, men er jo åpen for det meste da

takk for velkomsten

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterker/receiver bruker du nå?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil på cerwin igjen, så er XLS serien så bra at du trenger ikke tenke på AL som er blitt vel gamle. Men husk at du må ha rikelig med effekt for å drive beista.

Men best resultat får du nok med en sub. Sjekk gjerne ut Demosalg. Her er det ofte snadder å finne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva slags forsterker/receiver bruker du nå?
    vet det er nok mange som hyler i forfedelse her nå, men på klipschene kjører jeg faktisk en nad c372 og syntes egentlig lyden er veldig bra jeg.

blir den for høy på diskanten så skrur jeg bare ned treble litt :P enkelt og greit

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipschene er garantert bedre enn cerwinvega xls 215... gå for et par nye subber så skal du kjenne feelingen 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    klipschene er garantert bedre enn cerwinvega xls 215... gå for et par nye subber så skal du kjenne feelingen 8)
    hmm, må kansje revurdere ja, var fullt innstilt på å selge de tidligere egentlig pga for lite bass og skuffelsen med yamaha sw515 subben men er jo bare en 10 tommer i da så skulle vel ha skjønt det :P

må jo si det er litt av hvert å velge i på aktiv subwoofer fronten nå som jeg ikke er fullt så negativ til det med tanke på erfaringen med yamahaen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asle1111
    vet det er nok mange som hyler i forfedelse her nå, men på klipschene kjører jeg faktisk en nad c273 og syntes egentlig lyden er veldig bra jeg.

blir den for høy på diskanten så skrur jeg bare ned treble litt :P enkelt og greit
    372 du mener?

Denne har krefter no på papiret, men har du muligheten til å prøve en annen forsterker, evt. en effektforsterker med litt krefter i?

Har en kjenning som hadde bokoblet to stk. 272 på et par QLN Artech 12, men han syntes ikke det ble nok fart i dem før han koblet til en Rotel 1090.

Om det ikke er aktuelt så er en sub eller to antakelig en grei løsning, du har gode muligheter med den forsterkeren.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    372 du mener?

Denne har krefter no på papiret, men har du muligheten til å prøve en annen forsterker, evt. en effektforsterker med litt krefter i?

Har en kjenning som hadde bokoblet to stk. 272 på et par QLN Artech 12, men han syntes ikke det ble nok fart i dem før han koblet til en Rotel 1090.

Om det ikke er aktuelt så er en sub eller to antakelig en grei løsning, du har gode muligheter med den forsterkeren.
    ja mente 372 ja, he he blir litt skrivefeil så seint ja :P

har lånt en forsterker tidligere ( C272) og brokoblet hversin på hver klipsch kunne ikke høre nevneverdig økning i basstrykket så er ikke power som mangler tror jeg

kan vel egentlig ikke se for meg at en rotel skulle gjøre så mye forskjell selv om jeg ikke har prøvd en da, elementene flytter seg jo like mye ville jeg tro , og med både 372 og 272 på de så kunne jeg nok ha skutt ut membranene på klipschene om jeg hadde villet :P he he

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres for meg ikke ut som dypbass er målet, men tivolibass, altså høyttaler (Klipsch og CW) med god partykul rundt 80-120 Hz og massevis av SPL.

Hva med riktig forsterker på dem ? (noe som låter litt svulstig og med feit bass)

Om ikke så bør 10-15k i sub være løsningen, men da får du dypbass.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Høres for meg ikke ut som dypbass er målet, men tivolibass, altså høyttaler (Klipsch og CW) med god partykul rundt 80-120 Hz og massevis av SPL.

Hva med riktig forsterker på dem ? (noe som låter litt svulstig og med feit bass)

Om ikke så bør 10-15k i sub være løsningen, men da får du dypbass.
    ja vet ikke jeg, vet bare at de al 1000 jeg hadde spillte mye bedre bass en klipschene mine gjør nå, og kjøpte egentlig klipschene i steden for cv siden jeg hadde hørt at de var råere enn cv

og anng svulstig og feit bass, så ja bassknotten står soregel på max både nå og når jeg hadde al1000

så du mener at jeg hadde fått en helt annen opplevelse med rotelen feks?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en Parasound evt. Emotiva, det er mange som har gode erfaringer med disse sammen med Klipsch.

Men det kan hende at en sub (eller to) hadde vært en bedre løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en Parasound evt. Emotiva, det er mange som har gode erfaringer med disse sammen med Klipsch.

Men det kan hende at en sub (eller to) hadde vært en bedre løsning.
    ja litt usikker egentlig, har jo prøvd med masse forsterkerkraft, feilen må i såfall være at forsterkerene er for tamme i nedre register ???

aktiv subb er kansje også veien å gå , men er jo som du sa at jeg er litt mere ute etter punchen og ikke akkuratt dypbassen,

for å mimre litt tilbake til bilstereo verdnen min så tunet jeg min beste kasse på 37hz og elsket punchene den sendte ut, spesielt på crack it av boomfunk. dette var mange år siden med tanke på sangvalget :P he he

så bunn i grunn så er det vel egentlig ikke nedre register av bassen jeg er ute etter men muligens 35hz og opp ,

ble mye skriving av hva som plopser inn i hodet her men :P sånn spontanskriving

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips er at du kjøper deg Cerwin igjen. Med den musikksmaken din og ønske om trykk er det ikke mange klipschhøyttalere som kan holde følge med XLS-serien til CV til en fornuftig pris. Skalle har skjønt det han også. Skikkelig forsterker må til, også på Cerwin Vega, for at det skal bli noe greie på det. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Mitt tips er at du kjøper deg Cerwin igjen. Med den musikksmaken din og ønske om trykk er det ikke mange klipschhøyttalere som kan holde følge med XLS-serien til CV til en fornuftig pris. Skalle har skjønt det han også. Skikkelig forsterker må til, også på Cerwin Vega, for at det skal bli noe greie på det. 8)
    og var nettopp dette jeg gjor i dag med en 5 timer kjøretur, tur retur fikk jeg byttet de mot noen cls 15 har ikke rekket og få prøvd de enda, men skal poste åssen det går når jeg får koblet til, antakelig på tirs eller onsdag

satser jeg blir fornøyd til slutt

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asle1111
    og var nettopp dette jeg gjor i dag med en 5 timer kjøretur, tur retur fikk jeg byttet de mot noen cls 15 har ikke rekket og få prøvd de enda, men skal poste åssen det går når jeg får koblet til, antakelig på tirs eller onsdag

satser jeg blir fornøyd til slutt
    Grattis
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Grattis
    takk takk satser på jeg blir 20 år yngre i gjen nå og lever tenåringsdrømmen om i gjen he he

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Begrunn dette unge mann. Hva med KM6 er bedre en XLS215 lydmessig?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •