Tips til oppgradering\bytte, først SUB så skal frontene til pers - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    L-sound har alltid masse snadder på demosalg: Demosalg

Akustisk Buerau(eller hvordan det skrives) har sluttsalg på Klipsch.

Det er masse å velge mellom.

Skal du oppgradere sub først, så er L-sound Beste butikk i Norge jeg kan anbefale, som kan gi Tor skikkelig torden.

Så lenge det er sub-bass du skal ha.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil fra min side at SVS f.eks hadde dundra godt, men tror nok desverre de ligger litt høyt i pris for min del.

Harde sannheten jeg vil ha to subber, og jeg kan ikke gå noe høyere enn 7 totalt.

Bare det har nok spist inn på budsjettet til frontene så blir nok til at jeg må vente litt lenger bare. :-)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja da var 2 xtz 12.16 bestilt og jeg har sjokk skade i lommeboka.

Tenker jeg får avente frontene noen måneder for dette blei nærmer 9000kr enn 5000 kr :-P

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Jaja da var 2 xtz 12.16 bestilt og jeg har sjokk skade i lommeboka.

Tenker jeg får avente frontene noen måneder for dette blei nærmer 9000kr enn 5000 kr :-P
    Grattis da
    Ja penga flyr fort i denne hobbyen - men det er hvertfall noe man har MYE glede av ,og det er ikke alle hobbyer man kan dyrke hele året
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Grattis da
    Ja penga flyr fort i denne hobbyen - men det er hvertfall noe man har MYE glede av ,og det er ikke alle hobbyer man kan dyrke hele året
    Absolutt og kjøper man for lite så ender man ut med og kjøpe dobbelt :-P

Har i dag 'eksperimentert' med oppsettet du har insitert på (små fronter og deling på 80hz) og til film så må jeg vel innrømme at det fungerer meget godt, til musikk manglef det muligens en 'liten' bit av bildet men det er da også bare noe jeg merker nå jeg lytter hyperkritiskt og 2 subber fyller nok bra på der. Så med tanke på dette smale rommet midt så er det kanskje best ned små høytalere og store subber.

Men det får vente litt, gode 'hylle' høytalere er ikke så mye billigere enn gulvstående :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt og kjøper man for lite så ender man ut med og kjøpe dobbelt :-P

Har i dag 'eksperimentert' med oppsettet du har insitert på (små fronter og deling på 80hz) og til film så må jeg vel innrømme at det fungerer meget godt, til musikk manglef det muligens en 'liten' bit av bildet men det er da også bare noe jeg merker nå jeg lytter hyperkritiskt og 2 subber fyller nok bra på der. Så med tanke på dette smale rommet midt så er det kanskje best ned små høytalere og store subber.

Men det får vente litt, gode 'hylle' høytalere er ikke så mye billigere enn gulvstående :-)
    Det som er viktig med HT på small , er jo å få satt avst til sub best mulig,sånn at suben integreres best mulig og "forsvinner" i lydbildet!
    Men dette kan du jo eksprimentere mer med når du får de nye subene dine !

Hvis du vurderer stativ-HT så kan jo Monitor RX2 vere et bra alternativ - dem ha 8" basselement , og trøkker bra !
    Hvis du bygger opp en liten smule,så kan du jo ha en oppå hver sub
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det som er viktig med HT på small , er jo å få satt avst til sub best mulig,sånn at suben integreres best mulig og "forsvinner" i lydbildet!
    Men dette kan du jo eksprimentere mer med når du får de nye subene dine !

Hvis du vurderer stativ-HT så kan jo Monitor RX2 vere et bra alternativ - dem ha 8" basselement , og trøkker bra !
    Hvis du bygger opp en liten smule,så kan du jo ha en oppå hver sub
    Planen er nå pusle rundt og bli lommekjent med xtz'ene over de neste månedene.
    Blir vel en total rekabling av hele systemet tenker jeg. Nå står receiver og div til høyre og ovenfor sweetspot.

Men subbene er vel 15mm for høye for disse bordbeina, så får finne på noe.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er nå pusle rundt og bli lommekjent med xtz'ene over de neste månedene.
    Blir vel en total rekabling av hele systemet tenker jeg. Nå står receiver og div til høyre og ovenfor sweetspot.

Men subbene er vel 15mm for høye for disse bordbeina, så får finne på noe.
    Høres ut som en god plan - viktig å bli godt kjent med utstyret man har til rådighet !

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe får fort det lille ekstra ut av ting når man vet hvordan de fungerer syns jo det er selskrevent når man bruker såpass med penger på utstyr, det er jo halvparten av morroa og :-)

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer,tror nok du blir fornøyd med XTZ`ene Har selv hatt 2stk av samme sort,og var fornøyd med dem8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, også ser jeg denne... SVS PB-1000 Black - Høyttalere

Oppdatering:
    Tror jeg lar SVS vente enda litt, kanskje om jeg får overtalte eiern av leigligheten og fjerne den veggen og slå sammen en par rom at jeg vurderer en SVS PC12-NSD DSP - Høyttalere
    Faktiskt 10 cm lavere enn frontene mine :P

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •