Gode råd om mye fronter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode råd om mye fronter?

Hei

Har Infinity kappa 600 som hovedfrontene mine, men har bytta de ut med kef 3005 fordi diskanten i den ene kappaen ble sprengt.

Kappaene har jeg vel hatt ca 10 år, å de har sett flere receivere komme å gå, hvem de har vært mest fornøyd med vet ikke jeg, vet bare at jeg alltid har hørt dem spille godt uansett merke på receiver, men det er selvfølgelig ikke budsjett receivere det er snakk om.

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å bytte ut kappane fordi de spiller svært svært godt, men det er klart at utviklingen også på høytalersiden ikke står stille.

Jeg har svært lite eller ingen peiling på høytalere, og bor sånn til at det ikke er noen plass å lytte på høytalere av særlig kvalitet heller.

Som sagt har jeg nå de lille kef eggene i front sammen med resten av eggene i surround.

Liker svært godt kef lyden å har sett at nye kefs R serie gjør det svært bra på nettet, og at de er noe med de mest sexy høytalerne jeg har sett gjør dem ikke mindre attraktive.

Greier ikke bestemme meg for hylle høytalere eller gulvstående. Når det gjelder kef ser jeg for meg LS50, R300 eller R500 og R900.

Receiveren min er en Pioneer LX 85 som har drevet kappaene veldig godt i mine ører. Gode råd mottas med stor takk

Takk på forhånd

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aften, kan med stort hjerte anbefalle kef har selv 300 stående hos meg nå og dem leverer varene så bare det mine blir dog kjørt på hegel så hvordan dem fungerer på pinoeer er eg usikker på, men høytalerene i seg sjølv er og anbefalle dem ser rett og slett fantastiske ut (mine i kvit).

Om du skal ha hylle og gulvstående kjem jo litt ann på størrelse på rommet men tror det at har du hatt gulv tidligere så er vell det vegen og gå denne gangen og sjølv om stativene til kef leverer rå lyd, har hørt noen gulvstående og syns kef leverer, like godt kanskje neste betre en mange av det gulvstående høytaleren frå andre merker.

lykke til med kjøpet tror du uansett blir storfornøyd nesten uansett hva du velger

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med brusveen. Ingen av moddelene kan du gå feil med. Man må som sagt tenke på rommets størellse og type musikk man hører på. Syntes at kef sine uni-Q elementer er meget gode! Husk at moddelene er litt tungdrevene med 88 db(r900 er litt mere følsom) følsomhet så en effektforsterker/biamping med lx85 kan være en god neste oppgradering. Ikke la dette på noen måte vegre deg for å velge disse høytalerne.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld godtfolk å mange takk for gode råd.

Skal forhåpentlig snart flytte til mer plass, så høytallerne kjøpes til et større rom enn nå.

Jeg stusset litt på det selgeren sa at R900 i teorien faktisk var lettere å drive enn de mindre modellene, men som sagt jeg er helt grønn på høytallere.

Han sa også at han helt klart ville valgt LS50 fremfor R300, men begge har jo fått svært god omtale

Det eneste jeg vet er at kappaene ikke er lettest å drive.

Kan R serien sammenlignes med B&W CM serien....ser at de også gjør det meget bra.

Har også lest at Kef R serien er en meget bra kombinasjon med klasse D forsterkere som jo min Pioneer er. Den nye Kef R400b subben har også klasse D

Jeg går utifra at R900 er mer i klasse med Kappane?. Kappaene er faktisk litt tyngre ser jeg enn R900 uten at det selvfølgelig betyr noe

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brusveen

Bruker du sub til R300?. Og hvordan er bassen når du kjører fullrange?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Brusveen

Bruker du sub til R300?. Og hvordan er bassen når du kjører fullrange?

hei Vallhall, såg ikkje svaret ditt før nå

Kjører normalt ikkje sub da R300 gir meir en nok bass til musikk men pleier og koble den til ved filmtitting for og få få litt ekstra på det dypeste bassen. Må sei eg er litt usikker på hva du mener med full range (meg og ord) men som nevnt over når det kommer til musikk så klarer R300 seg supert uten noe form for bass for og ta mine tidligere pioneer så følte eg at dem måtte ha en sub, for dem blei litt for "lyse" men r300 er mye betre på det området, suben er der kun i dag for og gi lydbildet det lille ekstra kicket og hjelpe Kefene på den dypeste bassen

Håper du fant svaret ditt her :P (har ein tedens til og spinne rundt grøten :twisted

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •