volumet forsvinner når jeg skrur opp!? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg tror ikke at sikringen er ikke problemet her. Volumet forsvinner ikke sakte hvis sikringen går - da blir det brått stille. I og med at sikringen ikke ryker, har kursen tilstrekkelig kapasitet. Sånn sett vil det ikke ha noe for seg med større kurs eller å koble anlegget til flere kurser. Jeg henger meg på teorien om at det er en eller annen beskyttelseskrets i elektronikken som slår inn.
    Strømtilførselen er IKKE tilstrekkelig om taklampen blir helt svart som han skriver.

Newcomer Crawi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg tror ikke at sikringen er ikke problemet her. Volumet forsvinner ikke sakte hvis sikringen går - da blir det brått stille. I og med at sikringen ikke ryker, har kursen tilstrekkelig kapasitet. Sånn sett vil det ikke ha noe for seg med større kurs eller å koble anlegget til flere kurser. Jeg henger meg på teorien om at det er en eller annen beskyttelseskrets i elektronikken som slår inn.
    pga ? undervolting? det skjer bare om alle forsterkerene mine spiller samtidig som jeg har sagt

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crawi
    pga ? undervolting? det skjer bare om alle forsterkerene mine spiller samtidig som jeg har sagt
    Jo - men siden sikringen ikke går, er det noe annet som begrenser strømtilførselen til lampen i taket og til forsterkerne. Det kan godt hende at når du får fikset det, vil du kunne oppleve at neste flaskehals blir sikringen i sikringsskapet.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldrig hørt om noen der bruker gain kontrollen på subwooferen på max. I subben sitter vel en overbelastningssikring der kanskje demper volumet etterhvert som du skrur opp op forforsterkeren, dette er ikke bra.
    Demp gain litt på subben til f.eks. 75% og da se.
    Normalt har man gain på subben på ca 50%. På min er den 25% men jeg er jo ikke fjortis lenger....
    Men ellers, ja, du må ganske sikkert ha en større kurs lagt inn.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har aldrig hørt om noen der bruker gain kontrollen på subwooferen på max. I subben sitter vel en overbelastningssikring der kanskje demper volumet etterhvert som du skrur opp op forforsterkeren, dette er ikke bra.
    Demp gain litt på subben til f.eks. 75% og da se.
    Normalt har man gain på subben på ca 50%. På min er den 25% men jeg er jo ikke fjortis lenger....
    skal man spille høyt, så ska man spille høyt. men når jeg spiller så høyt jeg kan på forforsterkeren så er 50% gain det samme som 100% ( subben spiller ikke høyere ) men som sagt, lyset og volumet kødder seg ikke om jeg slår av 1 av hvilken som helst forsterker (sagt flere ganger i tråden!) og jeg trekker under 2000 watt og.. ? så er jo frustrerende at jeg må slå av noe :/

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har filmet dette problemet
    Cerwin Vega XLS 215 - Fence Audio stage 1212mk2 - FS-24PA - YouTube <--- film ( det skjedde ikke på denne filmen, men lyset var ofte ganske nærme bristepunktet, men subben mistet som sagt nesten all excursion

***OBS Makser volumet på 1:57***
    ***lyset blir ganske svakt på 2:04***

det starter ikke før alle forsterkerene er på + det skjer når bassen slår, og jeg trekker som sagt fortsatt under 2000 watt...
    ( 10 amp = 2300 watt )
    alto mac 2.2 = 600 watt
    Fence Audio Stage 250mk3 = 500 watt
    Fence Audio FS-24 PA = 500 watt
    + pc = 100 watt idle/musikk
    1700 watt ... det mangler 600 watt før dette der egentlig skal skje..?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket nettspenningen der du bor?

Såvidt jeg vet, tillater man 230V +/- 10% fra nettleverandør - og ligger du i nedre grenseland i utgangspunktet, kan det godt hende at det kan forklare det du opplever.

Hvis jeg har lest alt riktig, tillater man i tillegg inntil 4% fall i spenningen fra inntakspunktet til stikkontaktene i huset. Det kan bli nesten 10V ekstra - og mer hvis ledningsnettet hjemme hos deg gir et større spenningsfall.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crawi
    det starter ikke før alle forsterkerene er på + det skjer når bassen slår, og jeg trekker som sagt fortsatt under 2000 watt...
    ( 10 amp = 2300 watt )
    alto mac 2.2 = 600 watt
    Fence Audio Stage 250mk3 = 500 watt
    Fence Audio FS-24 PA = 500 watt
    + pc = 100 watt idle/musikk
    1700 watt ... det mangler 600 watt før dette der egentlig skal skje..?
    Er det utgangseffektene du har oppgitt her?

Som jeg har nevnt tidligere, høres ut som at ledningsnettet ditt ikke klarer å levere nok...

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Er det utgangseffektene du har oppgitt her?

Som jeg har nevnt tidligere, høres ut som at ledningsnettet ditt ikke klarer å levere nok...
    oppgitt det de forskjellige forsterkerene skal trekke maks ifølge fabrikk, ja kan hende det er nettet som ikke klarer og levere nok

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spenningsfall kan skje uansett om sikringen er stor eller liten.
    tipper forsterkeren er problemet, kondensatorene tømmes for lett og trekker hyppige pulser når du spiller istedenfor en jevnere strøm. klasse D kan ha noe lignende selv om utgangseffekten er stor, da de hviler innimellom de stille partiene. klasse A har hvertfall ikke et slikt problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    spenningsfall kan skje uansett om sikringen er stor eller liten.
    tipper forsterkeren er problemet, kondensatorene tømmes for lett og trekker hyppige pulser når du spiller istedenfor en jevnere strøm. klasse D kan ha noe lignende selv om utgangseffekten er stor, da de hviler innimellom de stille partiene. klasse A har hvertfall ikke et slikt problem.
    Dette er en sannhet medmodifikasjoner, om man har en større sikring har man også større tversnitt på lederene som igjen fører til at det skal ett høyere strømtrekk til før spenningsfallet blir stort

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsåvitt. men hadde ikke forekommet med en Klasse A forsterker på lik linje med en varmeovn, utenom et lite spenningsfall ved påslag.
    hadde en rotel nevnt tidligere. den var liten men alle taklysa blinket i takt med bassen. en oppgradering fjernet hele problemet, på samme 10A uttak.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsåvitt. men hadde ikke forekommet med en Klasse A forsterker på lik linje med en varmeovn, utenom et lite spenningsfall ved påslag.
    hadde en rotel nevnt tidligere. den var liten men alle taklysa blinket i takt med bassen. en oppgradering fjernet hele problemet, på samme 10A uttak.
    så du mener jeg burde skifte forsterker(e)?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    få målt spenninga i kontakten med maks strømtrekk først. Så får du en pekepinn

En ren klasse A amp trekker jo like mye effekt uansett om den står på tomgang eller leverer maks

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •