Hjelp til valg av senter + surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av senter + surround

Hei folkens!

Da har jeg "gått bananas" (alt er relativt) på div bruktmarkeder, skaffet meg en Yamaha RX-V1067, får snart et par pianosvarte JBL LS80 tilsendt, og stakk på emotiva.com og gikk til innkjøp av en Emotiva XPA-5. Alt er på tilbud der nå i julesesongen så løp og kjøp

Nå kikker jeg jo da på hvilke muligheter jeg har for å utvide dette til et 5.1/7.1 sett etter hvert. Jeg har fulgt nøye med på markedet den siste tida og det bugner ikke akkurat med LS-sentere og bakhøyttalere, verken nytt eller gammelt og norsk eller ebay :/
    Dette gjør at jeg da vurderer alternativer til senter- og surroundhøyttalere hvis jeg ikke får tak i JBL sin LS serie de nærmeste månedene.

Som surroundalternativ har jeg hittil sett på Klipsch RS62/RS52.

Senter vurderer jeg Klipsch RC64.
    Har også sett på Definitive Technologies CLR-2500 som ligger for salg her på torget. Denne fascinerer meg litt, spesielt det jeg har lest om at den innebygde 8" sub'en virkelig gir trøkk i dialogene.

Klipsch har jo horndiskanter, som JBL LS80, og i tillegg har man jo lest mye bra om dem, samt at de ser nydelige ut. Spørsmålet er bare om de lydmessig passer bra sammen med JBL'ene?

Noen som har noen tanker og tips? Jeg kikker helst på bruktmarkedet, men kan til nøds kjøpe noe fra butikk på nyåret...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder senter anbefales det som regel å satse på samme merke og serie som frontene, men på surround/side-høyttalerne går det helt fint å bruke andre merker.

Mvh Riceman

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe særlig vettugt og komme med, men lurer på hvor mye du måtte ut med porto på xpa-5'n du bestillte ?

Er i info samle modus før jeg går bananas sjøl :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK Riceman, takk for tips, så du mener RC64 trolig ikke ville mixet bra med LS80'ene?
    Da får jeg vel gjerne holde hodet kaldt en stund til og se meg om etter en LS center...

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Har ikke noe særlig vettugt og komme med, men lurer på hvor mye du måtte ut med porto på xpa-5'n du bestillte ?

Er in info samle modus før jeg går bananas sjøl :P
    TorTorden:
    XPA-5 $769.00
    Freight $260.15 FedEx Economy
    Total $1029.15 USD

Emotiva setter opp FedEx som default fraktalternativ, men mener jeg leste noe om at du kan registrere et ønske om andre fraktbyrå om ønskelig.

Så må en jo regne med toll på $192 i tillegg + gebyr. Toll.no sier valutakursen er 5,73 eller noe slikt, men paypal hadde lyst på 6,0 kr per dollar. Så med en dollarkurs på 6 nkr ser man på 7500kr for den xpa-5'en. XPA2 og -3 er jo noe billigere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •