Klipsch RF-52 eller RF-62? Trenger hjelp:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Klipsch RF-52 eller RF-62? Trenger hjelp:)

Hei,
    lurer på å oppgradere fronthøytalerne mine.
    De vil kun bli brukt til musikk i et 30kvm rom

Hva er best? RF-52 eller RF-62?

Har en Klipsch SW112 så denne tar seg av all bass

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke det har noe å si for deg angående pris, så hadde jeg ikke hvert i tvil.
    Da hadde jeg gått for RF-62.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-62 ville jeg gått for! veldig gode høyttalere!:-D

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har klipsch noen tabeller ell. til hvor store rom de forskjellige Rf- front høytalerene passer?

Har ett 16-20kvm og vurderer selv å oppgradere til 82 eller 63. Overkill, eller kan man gå så stort man vil?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jo egentlig bruke så lite penger som mulig og foreløpig så har jeg ikke noe effektforsterker. Kun en pioneer receiver

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xExisioNx
    Har klipsch noen tabeller ell. til hvor store rom de forskjellige Rf- front høytalerene passer?

Har ett 16-20kvm og vurderer selv å oppgradere til 82 eller 63. Overkill, eller kan man gå så stort man vil?
    tror ikke de har noen tabeller over det altså, men jeg har selv rf-82 i et 15 kvm stort rom, og synes det fungerer veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaroe
    Vil jo egentlig bruke så lite penger som mulig og foreløpig så har jeg ikke noe effektforsterker. Kun en pioneer receiver
    Hvor kraftig er den receiveren da ? ville fortsatt gått for rf-62 i og med at rommet er såpass stort som det er. En effektforsterker er jo noe du kan kjøpe inn senere. Tror du vil få mye større glede av å kjøpe 62.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tobby84
    Hvor kraftig er den receiveren da ? ville fortsatt gått for rf-62 i og med at rommet er såpass stort som det er. En effektforsterker er jo noe du kan kjøpe inn senere. Tror du vil få mye større glede av å kjøpe 62.
    Kjører foreløpig på en Pioneer VSX-520. Denne er vel på 5x 110w eller 130w, er litt usikker.
    Ser etter en ny i og med at den kun brukes til musikk så trenger ikke surroundreceiver da
    Så ser etter en brukt stereoforsterker med preout sånn at jeg kan kjøpe effektforsterker senere, men syns alt er så dyrt hehe...

Ser det er en her som selger RF-62 MK1 så har spurt han hva han vil ha siden MK2 selges for 5k nytt pr. par

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det er jo ikke noe vits i å ha en surround receiver når du kun skal spille i stereo. Men den receiveren du har klarer nok å drive rf-62 helt greit frem til du får deg noe annet. Så sats på de mk1 du. Burde klare å få en grei pris på de regner jeg med

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-52. Grunnet forholdet mellom hornet og mellom/basselementet. Grunnere trakt og mindre hornlyd og tightere og mer sømløs lyd til musikk.

Et tips jeg har hørt fra en hifi ekspert som har eksperimenter mye. Og der er det i hans ører RB-51 og RF-52 som har best forhold mellom elemenene og er mest musikalske.

Alle andre vil nok gå for bass og anbefale størst mulig. Smak og behag.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    RF-52. Grunnet forholdet mellom hornet og mellom/basselementet. Grunnere trakt og mindre hornlyd og tightere og mer sømløs lyd til musikk.

Et tips jeg har hørt fra en hifi ekspert som har eksperimenter mye. Og der er det i hans ører RB-51 og RF-52 som har best forhold mellom elemenene og er mest musikalske.

Alle andre vil nok gå for bass og anbefale størst mulig. Smak og behag.
    Tror nok det ligger mye i det du sier Quisten. Lånte et par RF-62 med en kompis i går. Har lyttet mye på de og på et lydnivå går bassen og diskanten hver for seg. Bassen blir i overkant for mye og diskanten blir skjærende. Skal legges til at jeg sitter å lytter i et ganske lite rom nå da :-)

Forsterkeren jeg bruker er en Primare A32 med Primare PRE30 som for-forsterker. Signalet blir kjørt igjennom HD20.

Selv har jeg et par System Audio Ranger Master som jeg er svært fornøyd med, men de koster tross alt MYE mer. Klipsch er virkelig mye for pengene.
    Vil anbefale deg å låne med deg både RF-62 og RF-52 om du har muligheten til det. De vil garantert låte annerledes hjemme hos deg selv.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaroe
    Kjører foreløpig på en Pioneer VSX-520. Denne er vel på 5x 110w eller 130w, er litt usikker.
    Ser etter en ny i og med at den kun brukes til musikk så trenger ikke surroundreceiver da
    Så ser etter en brukt stereoforsterker med preout sånn at jeg kan kjøpe effektforsterker senere, men syns alt er så dyrt hehe...

Ser det er en her som selger RF-62 MK1 så har spurt han hva han vil ha siden MK2 selges for 5k nytt pr. par
    Vil anbefale deg å ta en titt på Primare i21 (2x75 w i 8 ohm og 2x125 w i 4 ohm)
    Denne har dynamikk så det holder og i tillegg har den pre out. Koster rundt 3500-4500 på bruktmarkedet avhengig av alder/stand.
    Primare spiller ganske nøytralt så om du skulle skifte høytalere senere skal det ikke være så vanskelig å finne en god match.

Byggkvaliteten er svært høy og strømsterk er den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RedJohn
    Tror nok det ligger mye i det du sier Quisten. Lånte et par RF-62 med en kompis i går. Har lyttet mye på de og på et lydnivå går bassen og diskanten hver for seg. Bassen blir i overkant for mye og diskanten blir skjærende. Skal legges til at jeg sitter å lytter i et ganske lite rom nå da :-)
    Må si meg enig der angående diskanten, bor på 20 kvm nå og 2.1 m unna RF-52 (forrige utgave) er litt lite, jeg anbefaler ~3 m. Annen deling på II modellene, så de er muligens noe mer fleksible.

joaroe:
    Om jeg hadde en fungerende forsterker og skulle valgt mellom RF-52 og RF-62 idag ville jeg gått for RF-62 da jeg tror hovedforskjellen er at de har litt mer "punch" i mellombassen, om det er verdt prisforskjellen kommer da an på musikk- og lyd-preferanse. Da jeg kjøpte mine RF-52 hadde jeg kun forforsterker fra forrige anlegg og måtte da dele budsjettet på høyttalere og effektforsterker, tanken da var å kjøpe en "skikkelig" effektforsterker og heller oppgradere høyttalerne senere. Har hatt mine RF-52 i daglig bruk i over 4 år nå, så er ikke ufornøyd med de.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt rf52 med rc52 og rs42 spiller sykt bra,ble anbefalt rf62 eller 82 men de er for store for mitt rommen ikke la deg lure av størelsen denne karen spiller
    stort !!nok for min dedikert kinorom som er 15 kvmhar hatt kef og energy men disse er ikke i nærheten av rf52. jeg spiller normalt høyt, ville anbefalt deg rf52 om du ikke er avhengig av størelsen av høytalere,lyden er stort tro meg,mulig rf62 spiller litt høyere?men jeg ville nok tro at rf52 er nok for de fleste,gå for rf52 har vært i samme skute som deg men er dritt fornøyd med settet mittblir imponert hver gang jg ser på filmstor lyd mye trøkk og bass
    tar mindre plass og minst billigerefungerer fint uten sub også.da jeg har testet med svs sub og uten

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv RF82 før på et 13kvadrat rom, synes de ikke spilte godt nok, solgt etter 1 ukes tid, prøvde mye ommøblering og litt eksperimentering på akustikk. Endte med at man hentet seg et par RF-7 før man ble fornøyd!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dump

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xExisioNx

Jeg tror ikke Klipsch har noen tabell...

Jeg fant denne "tabellen" på et eller annet forum for en tid tilbake, legger det ut her da det er mangen som lurer pa akkurat dette.

Dette er minimumskrav, så en bør ha høyttalerene i større rom enn det som er oppgitt under.

RF-83, 40m2
    RF-63, 30m2
    RF-82, 25m2
    RF-62, 20m2
    RF-52, 15m2
    RF-42, 10m2

Jeg har selv RF-62 II i en 17,5-18 m2 stue. Jeg har dør ut til gang bak i rommet, og må ca 1-1,5 meter ut i gangen før jeg får skikkelig bass fra høyttalerene. Jeg har prøvd å flytte rundt på de, men de spiller best sånn som de står nå. Mangler litt bass fra de, så jeg er helt nødt til å bruke sub for å få skikkelig bass. De er helt klart for store for rommet. Overkill...!
    Jeg får ikke utnyttet høyttalerene skikkelig i det hele tatt.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører som sagt RF-7 Mk1 på et 13 kvadrat rom, her kommer bassen og slår deg i mellomgulvet når man drar på Sier ikke at det spiller perfekt i rommet, men man kan ha det relativt gøyalt! Bassen er absolutt tilstede!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •