Canton in-wall høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canton in-wall høyttalere

Har en stund sett meg om etter in-wall høyttalere. Det største problemet jeg har er at front veggen bare er 8cm dyp. Noe som snevrer inn valget mitt.
    Har funnet fram til noen Canton høyttalere, nærmere bestemt 845 LCR.
    InWall 845 LCR - InWall - CANTON German loudspeaker tradition (en)

Har lite peiling på høyttalere så søker litt hjelp herfra.
    Det jeg lurer på er om noen har noe erfaring med Canton.
    Lurer også på om disse frontene vill ha nok "trykk" til å fungere bra i stuen min. Er litt redd for å ende opp med "pinglete" lyd :P
    De skal drives av en Pioneer VSX-2020.

Her er en tegning av stuen min med mål.
    -stue-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var stille her :P

Virkelig ingen som har noe erfaring med Canton? Kan ikke si at jeg har hørt så mye om det merket selv, men mener det er ganske stort i Tyskland.
    Trenger ikke nødvendigvis være erfaring med in-wall høyttalerene, tar gjerne imot generel erfaring med Canton også.

Limer inn specsene til høyttalerene, kanskje noen har noen formening om disse vil ha greit med lyd i seg, i en stue som min.

-canton-inwall-845-lcr-jpg

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt syntes jeg in-wall høyttalere under 150mm(6") og in-ceiling under 200mm(8") låter ganske pinglete. Det er heller ingen selvfølge at de låter fyldig selv om de har "stor" membran. Et problem med in-wall er at du sjeldent får testet før montering, og da kan du fort få problemer i bunn. Jeg vil anbefale alle som vurderer in-wall til å ta høyde for å bruke sub i tillegg. Det er fort nødvendig.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fattern har et bestående av satellitter og sub, spiller overraskende bra til størrelsen. Det kom med 2-veis fjernkontroll også, så det var bra gjennomført.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Movie260mxb

Hei.

Jeg har Canton gle 490.2 selv, og er meget fornøyd med de! Canton er tyske kvalitetshøytalere som har vært på markedet i mange år. De har ikke vært så store i norge, men i tyskland selges det masse og de scorer ofte veldig bra på tester! Har god erfaring med movie pakkene til canton. Du skal lete lenge for og finne bedre "surround-pakke" til samme pris. Elkjøp/Leftdal selger Movie Mx 260 til 5995,- du kan stikke innom nærmeste butikk for demo. Uansett har du jo 30 dagers åpent kjøp Jeg kan desverre ikke gi deg noe råd for innwall høytalere, da jeg ikke har noe erfaringer :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var det litt liv ja.

Takk for alle innspill.

Kunne jo godt tenkt meg større, men dette er desverre det største jeg har funnet som passer.
    Det er snakk om et 5.1 system med disse i front og noen andre bak som jeg ikke helt har bestemt meg for enda.
    Det bli jo med en sub også. Har sett litt på SVS SB12.

Er veldig vanskelig dette med in-wall høyttalere, er jo pratisk talt helt umulig å få hørt de før jeg kjøper. Og spesielt når jeg har så dårlig med plass i veggen, da er det enda færre å velge imellom.
    Det er jo litt kjipt og kutte hull i veggen for så å finne ut at en ikke likte de, eller at det ble for lite trøkk.
    Men det heller mer og mer mot at jeg skal ta sjansen på de.

Så utenom bass, vil dere tro de leverer greit nok med lyd?
    Er vel egentlig mest opptatt av at de leverer klar og detaljert lyd. Da jeg har 2 barn og dette er i stuen, så det er jo sjelden jeg får guffet så mye på. Er for det meste på kvelden jeg ser film og da må jeg jo ta litt hensyn :P

Kanskje jeg får ta meg en tur på Elkjøp og høre på det de har der. Da har jeg ihvertfall hørt noe fra samme produsent.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •