Lettdrevne fronter (kef q500)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lettdrevne fronter (kef q500)

Hei
    Jeg er relativt ny på forumet, men jeg har lest svært mange tråder før jeg meldte meg inn.

Jeg har i dag et hjemmekinorom på ca 12 kvm, der sofaen er ca 3 meter fra tv-en. Det er forøvrig skråtak ned mot sofaen.
    Fronter er jamo s606, senter er vienna acoustics theatro, bakhøyttalere er noen små jamo som fulgte med frontene. Sub er xtz 10". Forsterkeren er onkyo 609. Anlegget brukes kun til film. Det er mer enn nok lydvolum i dagens oppsett. Jeg har svært sjelden over 65% på forsterkeren.

Frontene er forsåvidt greie, men jeg er ikke fornøyd med lydspredningen. Siden vi sitter så nært opptil frontene så blir lydbildet annerledes alt etter hvor i sofaen vi sitter ( liten 3-seters). Så jeg tenkte jeg ville oppgradere til noen lettdrevne høyttalere med stor og jevn lydspredning. Jeg har hørt mye bra om kef q500, både når det kommer til kvalitet og lydspredning. Samtidig er de ikke fysisk store, noe som passer meg fint.

Er det noen som har erfaringer med q500 i små rom eller tips til eventuelt andre høyttalere som gjør samme nytten? Jeg tenkte maks 10000 for frontene. Brukt eller nytt spiller ingen rolle.

Jeg blir sykemeldt en stund framover nå pga fjerning av det ene øyet, så jeg kommer til å ha mye fritid de nærmeste ukene.

-shjelmas

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)