Gamle JBL høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gamle JBL høyttalere

Har et par gamle JBL Decade L36. Ble i sin tid kjøpt på lydmesse (?) på Sjølyst ca -75 Husker at Flying Norwegians ble spilt om og om igjen, og det låt skrekkelig tøft - og var de beste høyttalerne jeg noensinne hadde hørt - og samtidig var ikke prisen verre enn at de så vidt var oppnåelige for en fattig fan. Fikk ordna med avbetaling og levde nokså spartansk noen måneder, men var nå lykkelig eier av JBL, Dual 1229 og Sansui au7500. Nå har høyttalerne frista en støvete tilværelse på loftet i mange år - med basselement som er både frynsete og fillete. Spørsmålet er: Er dette noe som er verdt å restaurere? Og har de egentlig noen verdi?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen formening om salgsverdien på disse, men skal du benytte disse selv er det reconingssett til basselementene å få på for.eks. Ebay etter 2 sekunder på Google JBL Decade L26 L36 10" Woofer Foam Kit Speaker Repair | eBay

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de har absolutt verdi, se vintage trådene på hifisentralen, evt. legg de ut for høyeste bud.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse JBL L36 høyttalerne er gode, gamle klassikere. En venn av meg hadde disse i mange år, og var godt fornøyd. Man finner masse om disse hvis man googler littt. Jeg aner ikke hva disse kan være verdt, men det finnes sikkert nok av entusiaster som ikke vil nøle med å gyve løs på å få disse til å synge igjen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bytte skumkant på JBL høytalere, kjøper du dem av Rick Cobb

Fyren blir stadigvekk rekomandert av folka på Lansing Heritage sidene, så det er nok hos han du får skumkanter som er nærmest mulig de orginale.

Hvis ikke har jeg liggende skumringer (med litt av konen sittende igjen) fra nye ettermarkeds koner for 127H-1 10 tommere, (konene ble skåret ned og fikk nye skumringer for bruk i noen custom 8 tommere, så 10" skumringene ble til overs når prosjektet var fullført.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •