Nye pc høyttalere: b & w mm1 eller Focal xs book

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye pc høyttalere: b & w mm1 eller Focal xs book

Hei
    Focal får veldig god og bedre anmeldelse enn b & w i what hifi men så linker hfk til et hav av bra tester på mm1.
    I utgangspunktet er mest til mm1 men er det noen grunn til å betale 1500kr mer for den over focal? Noen som kan si noe om hva jeg får for pengene?

Mvh
    Renè

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Focal sine, men av alt hifi og hjemmekinoutstyr jeg har, er det ingenting som er så morsomt å demonstrere for besøkende som MM-1. Alle som har fått høre disse hjemme hos meg får hakeslepp, damer som menn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke hørt eller sett Focal sine i levende live, men jeg har B&W MM-1 selv.

Etter det jeg forstår er hovedforskjellene mellom disse produktene (utover lyden) at "Focal xs book" er fysisk en del større enn "B&W MM-1", så du må vurdere om det har noe å si for deg, og at MM-1 har digital inngang via USB og innebygd D/A converter, mens Focal etter det jeg forstår er fullt analog og er avhengig av D/A-konvertering i kilden.

MM-1 tar seg i hvert fall bra (og diskret) ut på mitt skrivebord, og høres veldig bra ut. Jeg vil tro trøkket kan være noe høyere med Focal siden de er fysisk større, men jeg har ikke savnet noe med MM-1. Ellers er B&W et ganske anerkjent merke, så det er nok et trygt kjøp.

Eneste ulempene med MM-1 så langt (jeg har hatt de i nesten ett år) er at kabelen som forbinder de to høyttalerne er litt kort (de er laget for optimal avstand mellom høyttalerne, men går knapt på hver sin side av en 24-tommer dual-screen, så kabelen blir godt synlig og høyttalerne må gjerne stilles litt foran kanten på skjermene), og at USB-kabelen må kobles direkte til kilden, dvs. ikke via USB-hub (det kan gå i perioder, men er ikke stabilt).

Om det er verdt prisforskjellen vet jeg ikke, da du selv må avgjøre hva som er viktig for deg ut fra den informasjonen du har.

Her er for øvrig linkene til What Hi-Fi sine tester som ble nevnt av OP, så andre slipper å bruke tid på å søke de opp:

B&W MM-1 review from the experts at whathifi.com
    Focal XS Book review from the experts at whathifi.com

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnemb
    Eneste ulempene med MM-1 så langt (jeg har hatt de i nesten ett år) er at kabelen som forbinder de to høyttalerne er litt kort
    Det tok meg ganske lang tid å oppdage, men under den ene høyttaleren er mer høyttalerkabel kveilet opp, på en elegang og godt gjemt måte. Hvis du kveiler ut kabelen får du betydelig mer å gå på. Har du oppdaget dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Det tok meg ganske lang tid å oppdage, men under den ene høyttaleren er mer høyttalerkabel kveilet opp, på en elegang og godt gjemt måte. Hvis du kveiler ut kabelen får du betydelig mer å gå på. Har du oppdaget dette?
    Jøss, du sier noe der gitt... det lå kanskje rundt 20 cm ekstra med kabel rulla inn i hjørnene. Takk for tipset! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •