spørsmål ang. kabler og koplinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

spørsmål ang. kabler og koplinger

Hei kjære pusekatter.

holder på å bestille anlegg (argon 7460A og XTZ 99 10.16

lurer bare på kabler og koplinger ol. hva trenger jeg for å høre musikk? hvilke kabler må jeg bruke? link? y split? finnes det billige alternativer? noen form for forsterker er ikke nødvendig?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7460 har utgang for subwoofer bak på høyttaleren, går ut fra det er en vanlig rca utgang, så da trenger du en vanlig rca kabel fra høyttaleren og til subwooferen.
    Om du vil bruke minijack eller vanlig rca kabel fra din kilde og til høyttaleren vet jeg ikke, du skriver ikke hvilken kilde høyttalerne skal brukes sammen med.
    Om du bare har minijack på kilden kan du kjøpe en minijack-stereo rca kabel.
    Mini-jack til RCA 1.5 M - Surround
    Sinox HD3402 kabel | Hi-Fi Klubben
    Du kan også kjøpe billigere kabler ved f.eks. Elkjøp
    Om du bare skal bruke høyttalerne med en pc kan du jo bare kjøpe en usb kabel, det er alt du trenger imellom høyttalere og pc.
    Forsterker trenger du jo ikke, høyttalerne og subwooferen har jo forsterker innebygget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk!

for å være helt 100% sikker (siden jeg bor fantastisk langt borte va silvilisasjon, uten lappen), følger det med noen kabler? hva MÅ jeg kjøpe?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der følger sikkert bare en strømkabel med til høyttalerne, og kanskje en høyttalerkabel til den andre høyttaleren, men du må nesten høre med hifiklubben om hva der er med i esken.
    Ellers trenger du også en simpel høyttalerkabel der skal gå fra venstre til høyre høyttaler og som sagt rca kablen fra høyttaler til subwooferen. Er det en minijack på høyttaleren trenger du også en minijack-rca adapter.
    Du skriver fortsatt ikke hvilken kilde du skal bruke, som sagt, er det bare pc trenger du en usb kabel, lengden du trenger vet jeg jo ikke noe om.
    Husk at usb kablen er en miniusb-usb.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •