Centerhøyttaler over lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Centerhøyttaler over lerret

Hei!

Noen som har erfaring med høy plassering av centerhøyttaler? Vurderer å henge den over lerretet, slik at den kommer helt opp i takhøyde, men er usikker på om det vil påvirke lydbildet negativt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke optimalt ut for å si det beskjedent. Husk at du kan kjøre et surroundoppsett uten senter høyttaler som et alternativ. Det fungerer kjempebra forutsatt at du sitter omtrent som du gjør når du hører på musikk i stereo. (Man mister ingen lydinformasjon. Signalet bare rutes til høyre og venstre høyttaler som i stereo.)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nozehorn
    Hei!

Noen som har erfaring med høy plassering av centerhøyttaler? Vurderer å henge den over lerretet, slik at den kommer helt opp i takhøyde, men er usikker på om det vil påvirke lydbildet negativt.
    Jeg gjorde dette før, med bra resultat. senter var da vinklet nedover mot lytteposisjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nok helst ha med center i 7.2-oppsettet. Det ante meg at det ikke er helt optimalt, men jeg får prøve å vinkle mot sweetspot. Får se hva audyssey kommer fram til, så får jeg eventuelt prøve å justere nivået etterpå. Takker for svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke to sentere, en over og en under? Da vill all dialog synes å komme fra midten av lerretet...vær obs på om du skal serie-eller paralellkoble, avhenger av ohm på høyttalerne.....

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Høres ikke optimalt ut for å si det beskjedent. Husk at du kan kjøre et surroundoppsett uten senter høyttaler som et alternativ. Det fungerer kjempebra forutsatt at du sitter omtrent som du gjør når du hører på musikk i stereo. (Man mister ingen lydinformasjon. Signalet bare rutes til høyre og venstre høyttaler som i stereo.)
    Over funker helt fint. Ikke finn på å droppe center vil jeg si. Husker en delbår tilbake da diskant tok kvelden og jeg stod uten center en periode, helt forferdelig..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hvorfor ikke to sentere, en over og en under? Da vill all dialog synes å komme fra midten av lerretet...vær obs på om du skal serie-eller paralellkoble, avhenger av ohm på høyttalerne.....
    Center er satt til 4 ohm. Hva tenker du om kobling da? Kan du kort forklare hvordan jeg kobler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •