Klipsch P-312w VS Sunfire eq 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch P-312w VS Sunfire eq 12

To seriøse suber dette her, men hvilken skal man velge? Jeg har fra før mcintosh forsterkeri og rf7 høyttalere. Sub skal gi litt mer trykk i bunnen, bidra til morrofaktor når jeg drar på alskens typer musikk og riste huset når jeg ser film. Allround bruk altså. Plassering kan være et problem, høyttalerne står i hvert sitt hjørne på en 3 meter lang vegg og sub havner et sted mellom disse.

Noen som kan lede meg på den rette vei?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ken Kreisel DXD-12012 eller den`s lillebror ?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunfire er vel en del mindrefysisk dersom dette er en fordel.
    Ellers kan jeg trygt anbefale fathom, som jeg personlig valgte fremfor nevnte alternativer når jeg selv skulle handle.

Begge er rå subber, palladium en relativt stor ift sunfire.

Hva med klpsch 311?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så potente fronthøyttalere så trenger du ikke en subwoofer som er myntet på å spille allround bass. Du trenger en som har dyp bass som spesialitet.

Tror det kan passe deg bra siden du ønsker en som kan riste huset ved film. Og den blir jo selvfølgelig til å avlaste frontene bra på musikk og.

Av ferdige subwoofere så vil jeg anbefale Seaton Sound Submersive, uten at jeg har hørt den selv. Men det er så masse skryt av den og målinger viser til at den er overlegen på det meste.

En dyr og mer kompromissfylt subwoofer er JL sin F113, den tilbyr masse ytelse iforhold til størrelse, men ikke regn med noe imponerende trykk fra den hvis rommet ditt er mer en et gutterom.

Når det kommer til subwoofere så er størrelse alltid det værste kompromi, uansett hvor dyr en liten sub er så vil den aldrig holde mål med en velkonstruert fysisk strørre subwoofer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Sunfire EQ 10, det var en syk sub. Vinduer og dører ristet her hos meg. Jeg hadde de med Martin Logan Vantage noen år tilbake og den integrerte seg godt sammen med Vantage.
    Utrolig bra romkorrigering. Og så enkelt da gitt!
    Størrelsen gjorde den lett å "gjemme" bort.

Har ikke hørt klipsch subben. Men med sunfire så kommer du nok ikke til å angre.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kalibrert en EQ 12 tidligere, så denne kjenner jeg litt til. Har ikke hørt P-312w. EQ 12 imponerte ikke noe serlig utenom output i forhold til størelse. En god sub, men såpass dyr at det finnes mange alternativer.

Det virker(uten å beskylde deg for det) at det er en trend mot å velge suber med mange elementer. Det er greit nok så lenge de er aktive, men et passivt element gir ikke mer ouput enn en bassrefleks port. Fordelen med passivt element er at dette ikke trenger like stor kasse som bassrefleks.

Til høyttalerne dine ville jeg i utgangspunktet titte på noen litt rimeligere suber også. Om størelse ikke er et problem ville jeg tittet på Veoldyne CHT-15Q(evt den nye modellen, tror den heter EQ-Max), evt en SVS av god kvalitet.

Om du ønsker en fysisk mindre konstruksjon kan igjen som jeg vet om konkurrere EQ 12. Men litt opp i størelse finner man JL Fathom F112/113. B&W DB1 har også meget godt med output i bunn og bør vurderes. Velodyne DD+ kan også vurderer, men de er enda mer kostbare enn de øvrige jeg har nevnt.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar hittil, men jeg ser at jeg burde presisere litt:
    Nykjøp er ikke aktuellt nå, det blir for dyrt. Skjebnen ville det sånn at det er en p-312w til salgs nå, den frister meg på alle måter. Men, samtidig har jeg fått tilbud om en sunfire som er meget lite brukt til en veldig fin pris. DERFOR står jeg mellom akkurat disse 2.
    Og: Plasseringsvennligheten går ikke på den fysiske størrelse, men hvor den blir stående i forhold til hjørner og denslags.

Jeg tenker selv: Klipsch har jeg jo fra før, så hvorfor ikke kjøre stil? Sunfire`n er jeg halvveis skeptisk til I FORHOLD til klipsch`n pga den utrolig lille kassa. Men får man et godt tilbud så bør det vurderes? Men vil ikke slå til hovedsakelig pga pris, det angrer man på.

Så, tilbake til topic: Sunfire eq12 eller klipsch p-312w? Og hvorfor den ene eller andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er jeg som skal selge Palladium subben er jeg i utgangspunktet inhabil, men det er en ting jeg kan nevne. Sunfire subben veier vel ca. 25kg og jeg mener å ha lest at de flytter ganske mye på seg når volumet begynner å øke på. Hvis du skal ha den sammen med RF-7 så vil jeg anta at den kanskje begynner å "vandre" litt når du skal dra på.

Kunne sendt deg pm på dette, men legger det heller ut her så kan andre kommentere det hvis de mener at det er feil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Siden det er jeg som skal selge Palladium subben er jeg i utgangspunktet inhabil, men det er en ting jeg kan nevne. Sunfire subben veier vel ca. 25kg og jeg mener å ha lest at de flytter ganske mye på seg når volumet begynner å øke på. Hvis du skal ha den sammen med RF-7 så vil jeg anta at den kanskje begynner å "vandre" litt når du skal dra på.

Kunne sendt deg pm på dette, men legger det heller ut her så kan andre kommentere det hvis de mener at det er feil
    Det er helt riktig.
    Har riktignok bare hatt lillebror hrs12, men måtte montere det ene og andre for at den ikke skulle hoppe på parketten.. Har man teppe er det muligens litt annerledes!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor

Hadde sunfire uten EQ og JA da flyttet den på seg. Men da skal du spille veldig høyt. Så skaffet jeg meg med EQ og det problemet ble borte hos meg. Den er veldig plasserings vennlig i hjørne og langs veggen.
    Skulle du angre så er det nok veldig lett å selge igjen. Så noe tap tror jeg neppe siden du nevner veldig god pris du kan få.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lundini kjøpte Palladium subben av meg så da får vi håpe han blir fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •