Nå blir det Palladium, men vilke???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nå blir det Palladium, men vilke???

Nå som prisene er så lave på palladiumen har eg bestemt meg..
    Men eg får ikke bestemt meg for hvilket eg skal ta..
    Rommet mitt er ikke så stort, så tenker at p37 holder i haug, men hva sier dere? Har Jc1 som blokker..
    Kjempe fint med litt innspill her!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vurdert 17B, men hvor er Palladium billige?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Refererer vel til avslutningssalget hos Audiocompaniet når de solgte ut alle rester av Klipsch etter at de ikke skulle forhandle dette lenger. Den listen ligger vel på nettet her et sted, uten at jeg helt vet hvor akkurat nå. Men noe sier meg at den nok begynner å bli litt utpillet med tanke på hvor mange som sier de har handlet fra dem.

Om trådstarter refererer til den nye importøren Mono sine nettsider, så viste den sist jeg sjekket pris pr stk....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de mer palladium igjen? Kunne vurdert p-17 om man fikk tak i de til vettig pris

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sorry ot!

gjelder dete rf serien også? kune tenkt meg rb 61 eller rf 52 selv så vis noen har dene listen så leg den gjerne ut så den i siste lyd og bilde men det liger jo på jobben

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de har en del igjen både av rf og palladium

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    gjelder dete rf serien også? kune tenkt meg rb 61 eller rf 52 selv så vis noen har dene listen så leg den gjerne ut så den i siste lyd og bilde men det liger jo på jobben
    Jeg bestilte et par RB-61 igår og viss det var dem du hadde tenkt på så tror jeg
    du må forte deg,viss du ikke allerede er for sen.Tror de hadde RB-51 og RB-81
    igjen iallefall.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du kjøpe Palladium hvis du ikke vet hvilke?
    Hvis spørsmålet har en begrunnelse betyr det altså at de ikke spiller likt, og hvis du ikke har hørt de.. Ja.. hvorfor kjøpe?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Hvis spørsmålet har en begrunnelse betyr det altså at de ikke spiller likt, og hvis du ikke har hørt de.. Ja.. hvorfor kjøpe?
    Da slipper han diskusjon ang b&w!!! Altså så gruser pallladium nevnte merke på alle parameter

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Da slipper han diskusjon ang b&w!!! Altså så gruser pallladium nevnte merke på alle parameter
    Altså finnes det to alternativer, palladium og b&w? Du nevner jo ikke modeller her men sist jeg tok en tur ute i verden fantes det uansett mye annet å velge blandt..

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan en få tak i p-17 billig? Har RF-63 i dag, men de er litt store i stuen.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Palladium er en serie fra Klispch. Han lurte vel på hvilken han skulle velge av de med tanke på størrelse og rommet hans. Har han et lite rom er det da ikke noe poeng gå for P-39. Det finnes altså P-37, P-38 og P-39 som er av de gulvstående modellene.

Palladium er formidable høyttalere og i MINE ører knuser de mye annet som er å få tak i, og om prisen er veldig lav som de sier er de etter MIN mening det beste kjøpet som er å få tak i nå.

Bemerk at jeg bruker mine EGNE preferanser når jeg skriver her, det er bare MEG som vet hva JEG liker av høyttalere. Om DU liker B&W bedre er det DIN sak. Regner med at om trådstarter skal gå for palladium så vet HAN SELV hva HAN liker best

PS! Hva er prisen på de nå?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Hvor kan en få tak i p-17 billig? Har RF-63 i dag, men de er litt store i stuen.
    Hei p17 vil nok oppta like mye plass da de trenger minst like mye luft rundt seg som rf63 og vil bare påpeke at de er meget tungdrevne, dipper vel ned i 2 ohm om jeg ikke husker feil

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei p17 vil nok oppta like mye plass da de trenger minst like mye luft rundt seg som rf63 og vil bare påpeke at de er meget tungdrevne, dipper vel ned i 2 ohm om jeg ikke husker feil
    Ok, takk for tipset

Selv om de kanskje tar like mye plass, så blir de allikevel ikke like ruvende i stuen samt at de er jo mye mer lekre da!

Så hvor er det mulig å få disse til god pris som det snakkes om her, og hvilken pris er det?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Ok, takk for tipset

Selv om de kanskje tar like mye plass, så blir de allikevel ikke like ruvende i stuen samt at de er jo mye mer lekre da!

Så hvor er det mulig å få disse til god pris som det snakkes om her, og hvilken pris er det?
    Audiocompaniet

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Palladium er en serie fra Klispch. Han lurte vel på hvilken han skulle velge av de med tanke på størrelse og rommet hans. Har han et lite rom er det da ikke noe poeng gå for P-39. Det finnes altså P-37, P-38 og P-39 som er av de gulvstående modellene.

Palladium er formidable høyttalere og i MINE ører knuser de mye annet som er å få tak i, og om prisen er veldig lav som de sier er de etter MIN mening det beste kjøpet som er å få tak i nå.

Bemerk at jeg bruker mine EGNE preferanser når jeg skriver her, det er bare MEG som vet hva JEG liker av høyttalere. Om DU liker B&W bedre er det DIN sak. Regner med at om trådstarter skal gå for palladium så vet HAN SELV hva HAN liker best

PS! Hva er prisen på de nå?
    Det kan jeg ikke være helt enig med deg i, hvis trådstarter visste hvilke høytalere han likte best så ville han vel ikke trengt å tatt seg bryet med å lage en tråd der han spør hvike høytalere han skal kjøpe?
    Siden du nvner en spesifikk serie fra en spesifikk produsent kan vi jo dra paralell til B&W og nautilus, hvis 801 var den grommste høytalern jeg hadde hørt og resten av serien hørtes ræva ut i mine ører ville jeg neppe kjøpt 805 bare for å ha nautilus i hus.

Og, kan ikke helt huske at jeg har sagt at jeg liker B&W best?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for diverse svar..
    Ser det fort kan bli diskusjoner når man har slike innlegg.. Men eg ville bare ha tips of referanser over palladium høytalerene, ingen andre.. Derfor skreiv eg presist det i mitt innlegg.. Hvorfor det er valget mitt, har igrunn ingen noe med. Det bare er sån
    Fint med innspill av folk som faktisk har hørt alle sammen. Har selv bare hørt p37, og det er en deilig høytaler !
    Så mye av det eg lurer på, er om det er vits å legge mere penger i det enn den modellen, eller hva tror dere? rommet er ca 20kvdm, og palladium blir det, uansett om noen mener rommet er for lite

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    Takker for diverse svar..
    Ser det fort kan bli diskusjoner når man har slike innlegg.. Men eg ville bare ha tips of referanser over palladium høytalerene, ingen andre.. Derfor skreiv eg presist det i mitt innlegg.. Hvorfor det er valget mitt, har igrunn ingen noe med. Det bare er sån
    Fint med innspill av folk som faktisk har hørt alle sammen. Har selv bare hørt p37, og det er en deilig høytaler !
    Så mye av det eg lurer på, er om det er vits å legge mere penger i det enn den modellen, eller hva tror dere? rommet er ca 20kvdm, og palladium blir det, uansett om noen mener rommet er for lite
    Ta å prat med han Dolbytor, han har P39 på 12kvm.
    Trym på forumet her har P38, husker ikke helt romstørrelsen hans.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Ta å prat med han Dolbytor, han har P39 på 12kvm.
    Trym på forumet her har P38, husker ikke helt romstørrelsen hans.
    Har ikke hørt P37 eller P38 så jeg kan ikke uttale meg om dem. P39 er en tung høyttaler å drive selv om jeg har subwoofere og deling på 80Hz. Selv om jeg har et alt for lite rom så spiller det utrolig bra etter min mening. Dette blir uansett umulig for meg (eller andre) å vite hva du synes. Jeg er heller ikke noen "kritisk hi-fi lytter" så det er mange ting som kommer inn i bildet her.

Generelt sett med dyre produkter så står vel prisdifferansen sjeldent i stil til eventuelle forbedringer. P37 vil sikkert holde i massevis, men jeg er veldig godt fornøyd med P39

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •