Nye høyttalere til pioneer sc lx 85?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere til pioneer sc lx 85?!

Hallo. Gikk i sommer til innkjøp av ny pioneer reciver til fordel for min 8 år gamle denon. Syntes egentlig ikke lyden ble noe særlig bedre i stereo,men en himmels forskjell i surroundlyd. Syntes rett og slett jeg burde oppdrive mye bedre lyd,og ikke minst trøkk av en såpass dyr og høyt rangert reciver., Vurderer nå sterk å bytte ut mine dali 109 front,og cerwin dc 10 bak ht,med noe nytt som står i stil til hverandre.. VET det er noen der ute som kan gi meg en bra anbefaling om hvilken ht som passer bra med pioneer sc lx 85:-) anlegget står i rom på 34 m2,liker å ha trøkk i bassen..hører mest på rock av typen ac dc,maiden osv + en del pop ala lady gaga,David guetta osv. Av filmer går det i reinspikka action! Har sett litt på klipsch av forskjellig type,og kef q900. Noen som kan anbefale noen av de nevnte,og andre forslag mottas med stor takk,og nøye overveielse8-) 8-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mer trøkk kjøper du effektforsterker(e) og setter på frontene. Surrround receivere, hvor gode de enn er specet, kan ikke hamle opp med en ren effek av rette slaget - mye å velge i dog. Er en annen tråd på det her om du lurer.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch passer ikke Pioneer. B&W derimot, det er som oftest en innertier. Dali Lektor serien er også en fin kombo på den ampen.

Newcomer mab299 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans 6.2f er det jeg bruker på min lx85 kjører biamp og fungerer bra til det meste av musikk og film . Se på soundwave.no .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ht til sc lx 85

Takker for svar, da blir det ikke klipsch... Noen som vet hvordan JBL fungerer sammen med pioneer? Har ikke lyst til å kjøpe effektforsterker, ser liksom for meg tungvint styring av systemet,og masse justeringer osv for å få ting til å funke sammen..:-x er dessverre for meg ikke så dreven da det kommer til innstillinger og koblinger8-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kyllingen
    Takker for svar, da blir det ikke klipsch... Noen som vet hvordan JBL fungerer sammen med pioneer? Har ikke lyst til å kjøpe effektforsterker, ser liksom for meg tungvint styring av systemet,og masse justeringer osv for å få ting til å funke sammen..:-x er dessverre for meg ikke så dreven da det kommer til innstillinger og koblinger8-)
    Etter hva jeg har hørt,så er vel JBL noe mer "laidback" enn Klipsch,så det burde funke bra det !
    Nå er det jo ikke særlig komplisert med effekt-trinn da - bare å bruke rca kabler fra front pre-out på receiver og til effekt,for så å koble høyttalerene til effektrinnet i stedet for receiver. Etterpå kjører du MCACC på nytt,og det var det:-)

Men når det er sagt,så må du legge noen kr på bordet for å få et effekt-trinn som overgår receiveren din med god margin - hvertfall så lenge du ikke bruker altfor tungdrevne høyttalere!

Selv har jeg brukt Monitor Audio GX 300 på LX 85,og den driver disse så det spruter hvertfall- bra låter det også!
    Vet ikke helt hvor mye du hadde tenkt å legge i høyttalere ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Klipsch passer ikke Pioneer. B&W derimot, det er som oftest en innertier. Dali Lektor serien er også en fin kombo på den ampen.
    Mk 2 utgaven av Klipsch Reference låter ikke så ille på Pioneer syntes jeg, men mk1 låt veldig skarpt (rf62 og 82 jeg har hørt).

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kyllingen
    Det er da ikke noe vanskelig og koble til en effekt,et par rca ledninger fra effekt
    til receiver,og så koble til høyttaler ledninger og så kjører rom korreksjon,verre er
    det ikke,altså ikke nødvendigt vis masse justeringer innstillinger og tungvint styring
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ht til sc lx 85

Takker så mye for svar8) tenkte jeg kunne putte en 15-20 lapper i høyttalere,eventuelt ca 10 i en effektforsterker..Men om det er så enkelt som beskrevet med en effektforsterker er vel kanskje det noe å tenke på. Hadde en vanlig stereo forsterker fra denon en stund,og det låt og dunka brutalt bra på dali ht mine.. Må si jeg savner det. Har sett og taksert litt på nettet nå,går vel an å kjøpe noen ht som kan mixes med feks 2 stk sub også..... Fint om noen kunne gi meg tips om konkrete oppsett som det er bra trøkk i:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det hørtes bra ut!

Jeg har akkurat byttet ut mine Dali 109 mot 3 stk Dali Lektor LCR som skal pares med SC-LX71. Høyttalerene skal henges på veggen.

De laveste oktavene skal pumpes ut av en Sunfire TS-EQ12...

Hva tror du om det oppsettet?

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Etter hva jeg har hørt,så er vel JBL noe mer "laidback" enn Klipsch,så det burde funke bra det !
    Nå er det jo ikke særlig komplisert med effekt-trinn da - bare å bruke rca kabler fra front pre-out på receiver og til effekt,for så å koble høyttalerene til effektrinnet i stedet for receiver. Etterpå kjører du MCACC på nytt,og det var det:-)

Men når det er sagt,så må du legge noen kr på bordet for å få et effekt-trinn som overgår receiveren din med god margin - hvertfall så lenge du ikke bruker altfor tungdrevne høyttalere!

Selv har jeg brukt Monitor Audio GX 300 på LX 85,og den driver disse så det spruter hvertfall- bra låter det også!
    Vet ikke helt hvor mye du hadde tenkt å legge i høyttalere ?
    Ser dere sier at oppkoblingen er grei. Men hvordan er det med bruken? Hvis du vil veksle mellom å bruke den som rent effekttrinn i hjemmekino og ren stereoforsterker til musikk? Du må ikke da drive å bytte om på kabler og styr da?
    Og en ting til. Hvis du kjører med sub med deling av frekvensen til film, men ønsker å kjøre frontene fullrange/large i stereo.. Hvordan switche mellom disse mulighetene uten for mye plunder og heft?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Ser dere sier at oppkoblingen er grei. Men hvordan er det med bruken? Hvis du vil veksle mellom å bruke den som rent effekttrinn i hjemmekino og ren stereoforsterker til musikk? Du må ikke da drive å bytte om på kabler og styr da?
    Og en ting til. Hvis du kjører med sub med deling av frekvensen til film, men ønsker å kjøre frontene fullrange/large i stereo.. Hvordan switche mellom disse mulighetene uten for mye plunder og heft?
    Ikke sikker på hva du mener med å bytte mellom hjemmekino og strereoforsterker - fysisk flytting i fall blir det litt mer styr en behagelig. Ht kabler over til receiver, prekabel ut, inn i oppsett og endre (kanskje) og kalibrering. Hvis du mener å skifte fra surround til stereo - kun et trykk på knappen.
    Videre kan du som regel styre effekten med en 12V trigger kabel som du kobler til receiver. Når du skrur på receiver så starter effekt. Effekten kan dermed stå skjult et lurt sted...

Endring i surround oppsett, deling størrelse på høtttalere subdeling , gjør du i oppsett uavhengig om du bruker effekt eller ikke.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ikke sikker på hva du mener med å bytte mellom hjemmekino og strereoforsterker - fysisk flytting i fall blir det litt mer styr en behagelig. Ht kabler over til receiver, prekabel ut, inn i oppsett og endre (kanskje) og kalibrering. Hvis du mener å skifte fra surround til stereo - kun et trykk på knappen.
    Videre kan du som regel styre effekten med en 12V trigger kabel som du kobler til receiver. Når du skrur på receiver så starter effekt. Effekten kan dermed stå skjult et lurt sted...

Endring i surround oppsett, deling størrelse på høtttalere subdeling , gjør du i oppsett uavhengig om du bruker effekt eller ikke.
    Ser at de to spørsmålene mine egentlig glir litt over i hverandre. Ser for meg to hovedscenarioer:

1) "Høre musikk" - kun front ht i bruk, ikke sub, fullrange/large på fronter, kun bruk av effektforsterker.
    2) "Se film" - fullt surroundoppsett, med sub, effektforsterker til fronter, fronter satt til small (deling på f.eks 80hz), receiver tar seg av senter og bak ht.

I dag kjører jeg 2) uansett hva man gjør. Ser for meg at med et par dugelige fronter kan det bli bedre musikkopplevelser ved å la disse gjøre hele jobben alene ved bruk av effektforsterkern. Og da ønsker jeg jo i utgangspunktet ikke å ha på receivern på for å velge riktig oppsett. Men det må man kanskje hvis man kobler opp effekttrinn til receiver?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •