Innbyggingshøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbyggingshøyttalere

Hei

Driver og ser meg om etter høyttalere til å bygge inn i stuen, skal ha et 5.1 oppsett (sub skal ikke bygges inn, så trenger ikke tenke på den), problemet jeg støter på er at front veggen ikke er mer enn 8cm fra ytterst på gipsen og bak til bakvegg.
    Sliter med å finne noe passer, da de fleste bygger ca 10cm.
    Fant noen som ikke bygger mer enn rundt 7cm fra Speakercraft, kjenner ikke merket og de var kanskje litt vel små både i størrelse og watt ( rundt 20x10 cm og 60 watt, blir det litt pinglete kanskje ?)
    Er det noen som har noen tips? Har tenkt på å ligge en list mellom høyttaler og vegg, men vil hest ha noe som flukter med vegg, og har ikke så veldig lyst å bygge ut veggen.
    De skal drives av en Pioneer VSX-2020.
    Rommet er ca 4x4m med åpning på ene siden ut mot resten av stuen.
    Håper på noen innspill her.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Hei

Driver og ser meg om etter høyttalere til å bygge inn i stuen, skal ha et 5.1 oppsett (sub skal ikke bygges inn, så trenger ikke tenke på den), problemet jeg støter på er at front veggen ikke er mer enn 8cm fra ytterst på gipsen og bak til bakvegg.
    Sliter med å finne noe passer, da de fleste bygger ca 10cm.
    Fant noen som ikke bygger mer enn rundt 7cm fra Speakercraft, kjenner ikke merket og de var kanskje litt vel små både i størrelse og watt ( rundt 20x10 cm og 60 watt, blir det litt pinglete kanskje ?)
    Er det noen som har noen tips? Har tenkt på å ligge en list mellom høyttaler og vegg, men vil hest ha noe som flukter med vegg, og har ikke så veldig lyst å bygge ut veggen.
    De skal drives av en Pioneer VSX-2020.
    Rommet er ca 4x4m med åpning på ene siden ut mot resten av stuen.
    Håper på noen innspill her.
    Personlig ville jeg bygget ut veggen. Da har du plutselig mye å velge i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Personlig ville jeg bygget ut veggen. Da har du plutselig mye å velge i.
    Det er akkurat dette jeg har veldig lyst å unngå.

Hvis jeg nå skulle dra ut veggen så jeg fikk bedre plass, hvilke høytalere tenker du på da?

Noen som har erfaring med in-wall høytalere? Tenker da spesielt på lydkvalitet.

Er det ingen som vet om noen produsent som lager in-wall høytalere som ikke bygger mer en 8cm?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Det er akkurat dette jeg har veldig lyst å unngå.

Hvis jeg nå skulle dra ut veggen så jeg fikk bedre plass, hvilke høytalere tenker du på da?

Noen som har erfaring med in-wall høytalere? Tenker da spesielt på lydkvalitet.

Er det ingen som vet om noen produsent som lager in-wall høytalere som ikke bygger mer en 8cm?
    Jeg tenkte på CWM7-serien til B&W. Hvor mye har du tenkt å bruke per høyttaler? Disse bygger Ca 9 cm fra front.

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt inwall høyttalere fra Polk audio nå i 5 år. Veldig fornøyd med lyden fra disse. Men de bygger 8.89 cm som blir for mye for deg?

265-LS - In-Wall | Polk Audio®

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

focal custom iw 106

desse bygger bare 74mm i dybden

Focal Custom IW 106 - Bass Brothers AS

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle innlegg.
    Hadde ikke tenkt meg å bruke mer enn 2000,- pr. stykk.
    De B&W så fine ut men litt "stiv" pris, så må jeg jo bygge ut veggen også :P

Likte Polkene, synd de er akkurat litt for dyp, er noe av den typen og størrelse jeg kunne tenkt meg. Kanskje jeg bare kan lage en liten list og legge imellom, er jo bare snakk om 8mm.

De to andre merkene Focal Custom, og Tang Band, er det noen som har erfaring med de?

Hvordan tror dere det ville funket med de Polkene i en stue som er 4x4 m der den ene veggen er åpen ut mot resten av stuen, har L form på stuen. Blir det voldsomt med de bak også? Burde det kanskje være noe mindre der?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke ønsker å bygge ut veggen, dvs lekte ut og kle på nytt, kan et kompromiss være å skru opp litt tykke mdf-plater der du skal ha høyttalerne. Disse platene bør være en del større enn høyttalerne og vil fungere godt som en baffel. Platene kan selvfølgelig pusses og males og gjøres ganske pene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvis du ikke ønsker å bygge ut veggen, dvs lekte ut og kle på nytt, kan et kompromiss være å skru opp litt tykke mdf-plater der du skal ha høyttalerne. Disse platene bør være en del større enn høyttalerne og vil fungere godt som en baffel. Platene kan selvfølgelig pusses og males og gjøres ganske pene.
    Takk for tipset, skal se på det, men høyttalerene kommer til å ligge ganske tett på et projektor lerret, så er ikke sikkert det er plass.

Ang. de Polk høyttalerene. Hvor får man kjøpt Polk? Noen som vet om de vil passe sammen med min Pioneer VSX-2020 ?

Lurer også på en ting når det gjelder center høyttaleren, ser Polk har en dedikert center høytaler, er det å anbefale, eller går det like fint å bruke samme som left/right til center. Mener jeg leste en gang at center høyttaleren burde være identisk til side høyttalerene for å få mest mulig sømmløst lydbilde.
    Er også litt usikker på plassering av denne, over eller under lerretet? Lerretet henger vel en 60-70 cm fra gulvet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •