Løst "fiber" i mellomtone/basselement. Big deal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Løst "fiber" i mellomtone/basselement. Big deal?

Hei og hopp.

Jeg kjøpte før helgen ett par Dali Lektor 2 høyttalere. Jeg er veldig fornøyd med lyden i høyttalerne, men ved nærmere ettersyn så jeg at noe stakk ut av det ene bass/mellomtneelementet på den ene høyttaleren. Det ser ut som om det er et fiber fra den delen av elementet som er flettet.(kevlar eller noe?) Jeg kan ikke si jeg har merket noe på lyden, men det plager meg litt. Det skal vel ikke være slik på nye høyttalere? Hva mener dere? Bør jeg gi blanke i det, eller bør jeg prøve å bytte den ene høyttalerne?:???:

Per

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse har vel elementer med trefibermembran, og de fibrene er tydelig synlige, men de skal vel ikke stikke ut. Ta et bilde og send til Hifi-Klubben, de er ikke vanskelige på slikt.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var produksjonsfeil på mine Lektor 2 også, riktignok ikke samme som din. Men selger ordnet opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Disse har vel elementer med trefibermembran, og de fibrene er tydelig synlige, men de skal vel ikke stikke ut. Ta et bilde og send til Hifi-Klubben, de er ikke vanskelige på slikt.
    Det er ikke selve trefibermembranen som har et fiber som stikker ut, men sentrum av høyttaleren er i et annet materiale (sort). Det er her ett fiber stikker ut av selve elementet. Det er ikke langt, men langt nok til at det er godt synlig og antagelig mulig å gripe tak i med en pinsett. Det ser litt ut som om det er en liten flis som sitter fast i elementet. Jeg ringer hi-fi-klubben i morgen, og hører hva de mener om saken. Men som sagt, ingen problemer med lyden. (Etter det jeg har hørt vel å vite....)

Per

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det sitter i sentrum av elementet, skal det ikke ha noe å si lydmessig. Men hvis det er veldig synlig, er det sikkert greit å gi beskjed.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klarte å kjøre en skrutrekker gjennom opphenget rundt et pappmembran for en tid tilbake. ikke det engang ga noe utslag på ytelsen. så tviler på en liten tråd påvirker noe mer enn det kosmetiske. klipp den av :P

Newcomer Crawi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ironodd
    Hei og hopp.

Jeg kjøpte før helgen ett par Dali Lektor 2 høyttalere. Jeg er veldig fornøyd med lyden i høyttalerne, men ved nærmere ettersyn så jeg at noe stakk ut av det ene bass/mellomtneelementet på den ene høyttaleren. Det ser ut som om det er et fiber fra den delen av elementet som er flettet.(kevlar eller noe?) Jeg kan ikke si jeg har merket noe på lyden, men det plager meg litt. Det skal vel ikke være slik på nye høyttalere? Hva mener dere? Bør jeg gi blanke i det, eller bør jeg prøve å bytte den ene høyttalerne?:???:

Per
    legg ut bilde ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •