Jeg har planer om å kjøpe meg et 5.1 system, som matcher min Onkyo 3009, som er en 9 x 200 Watt, strømforsyningen er på drøye 1000Watt.
Jeg hører litt på musikk feks Dire Straits, Pink Floyd, Queen, The Killers og Joe Bonamassa.
Systemet vil bli brukt mest til TV sendinger men også til noe film.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Klipsch RF-82II (fronter), RC-62II (senter), RS-42II (bak). Når det gjelder SUB så er jo 12" utsolgt hos Akustisk Bureau, så der vurderer jeg XTZ 99W12.16.
Jeg er litt usikker på om RF-82II er nok HIFI til at jeg blir fornøyd, og når kona mener at de er for store så tror jeg ikke det blir noen 82 på meg som fronter. Jeg ønsker forslag til høyttalere som jeg kan bruke sammen med resten av pakka fra Klipsch da jeg føler at jeg får mye for pengene hos Akustisk Bureau.
Har hørt på B&W DM683, Dali Ikon 6 MK2, XTZ 99.36 MKII, Canton GLE 490.2 og Canton Chrono SL 595.2 DC.
Jeg har en smerteterskel på frontene på 20.000 men kunne godt tenke meg å klare meg med 15-16.000.
Hvis det er slik at det ikke er lurt å bruke resten av pakka fra Klipsch så er jeg interessert i alternative pakker eventuelt mikser av høyttalere.

Mvh
Kent