tips til 2.1 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tips til 2.1 oppsett

Far min vant et tv her en dagen via noe loddgreier, men da han har plenty med flat tv'er og denne var mindre en de har han fått lov til å bruke disse 3 000 tv var verdt i noe annet hos budal radio.

Han har snakket om før at han ønsker ett 2.0/2.1 oppsett i stua og nå er det jo en gyllen mulighet for det.

Var innom budal og ser de har Kef,klipch,yamaha,onkyo,panasonic som merker der.

Han (gjennom muttern) sier de bør være små/se pent ut. Jeg mener han bør gå for 2.1 med stativ høytalere, tror pris er rundt 10 000. Det er da en stereo forsterker som ønskes da den må være litt slimmere enn de vanlige receiverene for å få plass i tv bordet.

Det var også noen litt små design høytalere fra kef, vil de gi god lyd fra seg, eller vil det være natt og dag opp til ett par gode stativ høytalere?.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han kjøper nåkk nytt selv om han kunne spart mye på å kjøpe høytalere på butikk å forsterker på brukten.

Vil de Q300 gi bra lyd og bass slik at han kan droppe sub, tror en av hovedargumentene ved å velge stativ vs pittesmå design høytalere er at de slipper en sub.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xExisioNx
    Han kjøper nåkk nytt selv om han kunne spart mye på å kjøpe høytalere på butikk å forsterker på brukten.

Vil de Q300 gi bra lyd og bass slik at han kan droppe sub, tror en av hovedargumentene ved å velge stativ vs pittesmå design høytalere er at de slipper en sub.
    Har hørt den gulvstående modellen, å jeg var pent overrasket i forholt til di eldre modellene som iq90 osv. Det er en mere kontrolert høyttalere både i topp og mellomtone. Det er iaf intrykket jeg fikk av di. Men jeg har aldrig hørt en stativmodell av disse, men jeg kan ikke tro att det skal være noe stor forskjell i selve lydsignaturen på disse vs den gulvstående modellen.

Ultempen med slike høyttalere er jo att den ikke vil levere så mye bass, men disse har bassporten forran og vil ikke være så vannskelige å plasere slik att di kan utnytte den bassen som er mest mulig. en xtz 12" i pianolakk vil nokk passe godt inn om det skulle bli for lite bass
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •