Jamo vs Klipsch??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Gentlewacky sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Jamo vs Klipsch??

Heisann..

Trenger råd og tips om noen høyttalere. Har i dag et par gamle gode slitere av noen høytalere som man har hatt i mange år, Klipsch SF 1. Av og til så overrasker disse enda med lyden
    Nu så går jeg og vurdere innkjøp av Jamo s606 pakke. Vil disse spille mye bedre enn mine gamle?

Eventuelt tips til innkjøp av 5.1 sett høyttalere?!

Har Onkyo tx 709 og Klipsch SF1.

Nu når kulda setter inn så må jeg kjøpe ett billig sett bare for surround lyd i vinter. Pris 5-6k. Så langt så er det jamo s606 som frister og da får jeg 7.1 lyd.
    Link til Jamo som vurderes:
    Komplett.no - Jamo S606 HCS 6 Surroundpakke

Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt hva ville noen mer audiofile kjøpt med da 5-6tusen?

Takknemlig for alle tips og råd i min søken etter bedre lyd

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liker du Klipsch så:

ring Akustisk Bureau 22881100. De selger ut alt de har av Klipsch til noen greier priser. Ser sånn ut gitt;https://www.facebook.com/pages/Akust...84662385001105

Bruk SF1 som bakhøyttalere og se hva du kan få til hos AB.

Lykke til.

Mvh

Ove
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan også si at Jamo settet er absolutt bra til prisen, bruker dette selv på hytta Fornøyd med det, men ville også sjekket brukten etter det, jeg fant det til 800kr brukt, helt strøkent

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Jamo-settet er meget dårlig. Null sammenheng og dynamikk. Center og bakhøyttalere er små og veike. Styr unna. Klipsch Ref er langt bedre. Har selv nylig fått RF52 med RC52 i hus og det låter meget overbevisende til pengene - en helt annen liga.

RF-52 + RC-52 på tilbud får du for under 6000,-

Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gemini68
    ring Akustisk Bureau 22881100. De selger ut alt de har av Klipsch til noen greier priser. Ser sånn ut gitt;https://www.facebook.com/pages/Akust...84662385001105

Bruk SF1 som bakhøyttalere og se hva du kan få til hos AB.

Lykke til.

Mvh

Ove
    Takk for tipset Ringte disse og rf82 mk2 til 6000 er nå til vurdering. Blir bare 4.0 system, men det er jo høytalere med kvalitet. Hmm tilbake til tenkeboksen

Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    kan også si at Jamo settet er absolutt bra til prisen, bruker dette selv på hytta Fornøyd med det, men ville også sjekket brukten etter det, jeg fant det til 800kr brukt, helt strøkent
    Har lest litt rundt og det er mange som er fornøyd med dette settet. Billig, ser bra ut, men som mange presiserer (Til den prisen så er det bra) Vet ikke helt hvordan man kan tolke det i lyd.
    he he men du mener det er bra til prisen av 800 eller 5000?

Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Det Jamo-settet er meget dårlig. Null sammenheng og dynamikk. Center og bakhøyttalere er små og veike. Styr unna. Klipsch Ref er langt bedre. Har selv nylig fått RF52 med RC52 i hus og det låter meget overbevisende til pengene - en helt annen liga.

RF-52 + RC-52 på tilbud får du for under 6000,-

På ønskelisten står selfølgelig klipsch, forelsket meg i lyden første gang jeg hørte rf 82 spille høyt noe som førte til kjøp av mine små tasser sf1.
    Viste faktisk ikke det fantes rf 52, man har bare sett rf 62 og rf 82.
    Rf 52 og rc 52 kontra ett sett rf 82, hva ville du valgt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gentlewacky
    På ønskelisten står selfølgelig klipsch, forelsket meg i lyden første gang jeg hørte rf 82 spille høyt noe som førte til kjøp av mine små tasser sf1.
    Viste faktisk ikke det fantes rf 52, man har bare sett rf 62 og rf 82.
    Rf 52 og rc 52 kontra ett sett rf 82, hva ville du valgt?
    Kommer jo veldig an på hvor stort rommet ditt er, og om du er en som spiller veldig mye høy musikk eller setter lydkvalitet ved moderat volum høyest på lista. Kjører du "full pupp" ofte å liker at d smeller i brystet kjøper du 82 men klarer du deg med litt mindre volum å kanskje har ett lite rom så tror jeg 52 vil greie seg veldig godt. Tror disse er hakket bedre musikkformidlere etter hva jeg har lest her på forumet (merk at jeg ikke har prøvd selv)

Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Kommer jo veldig an på hvor stort rommet ditt er, og om du er en som spiller veldig mye høy musikk eller setter lydkvalitet ved moderat volum høyest på lista. Kjører du "full pupp" ofte å liker at d smeller i brystet kjøper du 82 men klarer du deg med litt mindre volum å kanskje har ett lite rom så tror jeg 52 vil greie seg veldig godt. Tror disse er hakket bedre musikkformidlere etter hva jeg har lest her på forumet (merk at jeg ikke har prøvd selv)
    Det er et lite rom på 16-17m3 som blir arena for eventuelle høyttalere og vil tippe 70% Film\spill og 30% høy musikk. Når man først spiller musikk så liker jeg volum Selv sf1 får god lyd på min sweetspot. Forresten, Rf serien. Er den veldig rettning bestemt? Merker de jeg har nå så må jeg sitte akkurat på rett plass for å få den rette lyden, er Rf samme?
    Uansett så virker det som tipset jeg får her er å holde meg til klipcsh og kanskje droppe jamo settet

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt rundt og det er mange som er fornøyd med dette settet. Billig, ser bra ut, men som mange presiserer (Til den prisen så er det bra) Vet ikke helt hvordan man kan tolke det i lyd.
    he he men du mener det er bra til prisen av 800 eller 5000?
    Til 800kr er det no brainer. Men til 5tusen?? Trodde det kostet 2600 nytt jeg?

Klipsch Ref serien er LANGT bedre ja og har du mulighet til å investere litt og litt i den serien er det langt bedre å gjøre dette. Du kan også lete på brukten, får sikkert komplett Ref sett til en rimelig penge der om du leter litt ;=)

Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Til 800kr er det no brainer. Men til 5tusen?? Trodde det kostet 2600 nytt jeg?

Klipsch Ref serien er LANGT bedre ja og har du mulighet til å investere litt og litt i den serien er det langt bedre å gjøre dette. Du kan også lete på brukten, får sikkert komplett Ref sett til en rimelig penge der om du leter litt ;=)
    Jamo s606 hcs 6 pakke var det jeg vurderte. Koster 4795 på tilbud hos komplett. Grunnen til prisen er nok en aktiv sub som er med, men settet uten koster 3500

Skal nok holde øyne oppe for Klipsch tilbud og Jamo setet er nok lagt på is. Takk for tips og råd

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben som følger med Jamo-settet er ikke verd mye... IMHO.

Newcomer Arejoy sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-82

Jamo s606 hcs 6 pakke var det jeg vurderte. Koster 4795 på tilbud hos komplett. Grunnen til prisen er nok en aktiv sub som er med, men settet uten koster 3500

Skal nok holde øyne oppe for Klipsch tilbud og Jamo setet er nok lagt på is. Takk for tips og råd

Hei
    Der er jeg som hadde Rf82ène i harstad Må beklage at ikke lenger er til salg.
    Annbefaler deg acoustic bureau,ikke no å tenke på. super pris som du får igjenn når du selger dem,di detter ikke selig mer i pris.
    Acoustic bureau har bare svarte 82ère igjenn.
    Du tenker å bruke Onkyo, er sikkert grei nokk til å begunne med.
    Men den vil nokk bli litt kvass i toppen på ekstreme volum. Men dette er mere snakk om persjonlige preferanser.
    Bruker selv Yamaha preamp/resiver som igjenn er mere avrunnet i toppen, til den har jeg tilkoblet en Rotel 1090 dual mono effekt blokk, Brutal lyd når man drar på. Vurderer å biampe med en Rotel Mitchi rhb-10, den i toppen da og 1090`en på bassene. Spiller 126db++ med rom forsterkning, så man trenger ikke å dra på no særlig for å få fet lyd,med maks dreiemoment og overskudd.
    Ha en fet hi-fi HØST !!!

Mvh: Rune

Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt hva ville noen mer audiofile kjøpt med da 5-6tusen?

Takknemlig for alle tips og råd i min søken etter bedre lyd

He he, har lest flere plasser at budsjett bruker å bli litt tøyd og det ble det vist her og

Har bestilt Rf 82 fra bass brothers og glede mæ til de kommer 8)

Flott med råd herfra og nu så blir jeg nok fornøyd, ei stund i hvertfall.. (Effekt forsterker blir neste)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •