SVS med ny serie! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    er keen på den senteren, så litt massiv ut på en måte ;-)
    Da vil jeg heller tipse deg om Swans sine senterhøyttalere.

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    er keen på den senteren, så litt massiv ut på en måte ;-)

tror nok de har fått det til på en god måte 8-)
    Ser ikke poenget med dekidert mellomtone på senter og ikke front.

Mulig pga sprednings problemer, men det kan heller løses på en annen måte:smile:
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Da vil jeg heller tipse deg om Swans sine senterhøyttalere.
    Hvordan kan du si det uten å i det hele tatt ha hørt på SVS sin nye senterkanal er for meg uforstålig.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvordan kan du si det uten å i det hele tatt ha hørt på SVS sin nye senterkanal er for meg uforstålig.
    Skal jeg høre at den er massiv? Kane, den nye SVS senteren ser ut til å ha to 6" eller to 8" element. Swans har senter som er større en det med en god margin, via observasjon så kan jeg si at swans sin er mer "massiv". Jeg oppfatter "massiv" som en betegnelse på fysiske karakteristikker, ikke som en termologi på lyd.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg høre at den er massiv? Kane, den nye SVS senteren ser ut til å ha to 6" eller to 8" element. Swans har senter som er større en det med en god margin, via observasjon så kan jeg si at swans sin er mer "massiv". Jeg oppfatter "massiv" som en betegnelse på fysiske karakteristikker, ikke som en termologi på lyd.
    Da var det jeg som missforsto Truls, og det beklager jeg. Du har helt rett i at Swans har noen heftige Senter kanaler, og de spiller forsåvidt knallbra også :-)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da måtte de vært til en good pris, hadde ikke betalt mer enn 3000 for en senter, har ikke all verdens med peng. regner ikke med de går for den summen uansett :roll:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Ser ikke poenget med dekidert mellomtone på senter og ikke front.

Mulig pga sprednings problemer, men det kan heller løses på en annen måte:smile:
    ved å sette den på høykant isåfall? derfor har senteren mellomtone og ikke frontene. MTM sprer dårlig horisontalt.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, forskjellig design på senter og front, lover ikke bra for sømløsheten mellom front og senter.

Det er veldig viktig i film sammenheng.
    Du overdriver dette veldig, og det er ikke alle som kan ha 3 helt like høyttalere i front da dette forutsetter lydtransparent lerret som forringer bildekvaliteten enormt.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på totalprisen.

Hvor store forsterkere tror dere er "minstekravet" til de frontene og senteren tro?

Ser på A23´en som et minstekrav for min del effektmessig på RF-82ene bare for å sette et standpunkt.. : )

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Du overdriver dette veldig, og det er ikke alle som kan ha 3 helt like høyttalere i front da dette forutsetter lydtransparent lerret som forringer bildekvaliteten enormt.
    Det er absolutt ikke overdrivning, da like høytallere er det viktigste for og få ett godt lydbilde med film.

Det jeg savner er heller gode løsninger på og få alle høytallerene like, istedenfor og få dem til og låte bra vær for seg, som i dette tilfellet.
    Tviler ikke på att det er en god senter eller gode fronter.

Det forutsetter ikke lydtransparent lerret nei, og bildekvaliteten blir ikke forringet enormt, nå er det du som overdriver.
    Men ett kompromiss er det.
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ved å sette den på høykant isåfall? derfor har senteren mellomtone og ikke frontene. MTM sprer dårlig horisontalt.

Formulerte meg litt feil, men ja.
    Det jeg mente var att jeg ikke ser grunnen til att de lager så forskjellige høytallere, med riktige elementer mener jeg det skal la seg gjøre og lage en liggende ht som har samme bestykning som front og lik spredning.
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt ikke overdrivning, da like høytallere er det viktigste for og få ett godt lydbilde med film.

Det jeg savner er heller gode løsninger på og få alle høytallerene like, istedenfor og få dem til og låte bra vær for seg, som i dette tilfellet.
    Tviler ikke på att det er en god senter eller gode fronter.

Det forutsetter ikke lydtransparent lerret nei, og bildekvaliteten blir ikke forringet enormt, nå er det du som overdriver.
    Men ett kompromiss er det.
    Har du sammenlignet lerretet ditt med et godt vanlig lerret i kinoen din??

Og skal man ha 3 identiske høyttalere i front som er gulvstående er lydtransparent lerret forutsetningen. Er det snakk om mindre høyttalere så er det selvfølgelig ikke det, 3 identiske høyttalere av disse SVS forutsetter lydtransparent lerret eller så må du montere TV eller lerret veldig høyt på veggen...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mail

fikk denne mailen av Lsound i dag etter og ha spurt:

Hei Joakim,

prisene på høyttalerne er ikke 100% fastsatt enda men mer eller mindre:

Ultra Towers 16.990
    Ultra Center 5.990
    Ultra Bookshelf 7.990
    Ultra Surround 9.990

Disse kommer inn på lager i desember og vi skal lansere produktsidene innen 1-2 uker.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Har du sammenlignet lerretet ditt med et godt vanlig lerret i kinoen din??

Og skal man ha 3 identiske høyttalere i front som er gulvstående er lydtransparent lerret forutsetningen. Er det snakk om mindre høyttalere så er det selvfølgelig ikke det, 3 identiske høyttalere av disse SVS forutsetter lydtransparent lerret eller så må du montere TV eller lerret veldig høyt på veggen...
    Ja det har jeg!
    Standar dreamscreen 77" hvit duk opp mot v4 akustisk.

Gulvstående ja, men det var ikke det du sa. Du nevnte like høytallere. Det er bare snakk om gode løsninger for og få til dette, og de ser man lite av, eneste jeg vet om er jamo d500, disse kan monteres i stue...
    Det er utrolig viktig att alle høytallere er samstemt, hvis ikke blir det overganger i lydbildet.
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg!
    Standar dreamscreen 77" hvit duk opp mot v4 akustisk.

Gulvstående ja, men det var ikke det du sa. Du nevnte like høytallere. Det er bare snakk om gode løsninger for og få til dette, og de ser man lite av, eneste jeg vet om er jamo d500, disse kan monteres i stue...
    Det er utrolig viktig att alle høytallere er samstemt, hvis ikke blir det overganger i lydbildet.
    Og hvilket lerret var best? Da tenker jeg mest på lysstyrke, punch, 3D dybde og ansikontrast osv.

Det jeg har sett av akustiske duker har ikke fått meg til å være i nærheten av å ville velge det. Nå har ikke jeg sett V4 duken enda, men etter det jeg har hørt av en som er like bildefrik som meg er det ikke godt nok enda. I tillegg så vil jo en sånn duk skape problemer med lyden når den skal ha så mange lag, nå kan jo det kompanseres med å ikke bruke alle lagene men da mister man også bildekvalitet. Men selvfølgelig vil vi aldri bli enige om dette, men jeg mener det er et større kompromiss med lydtransparent lerret på bildesiden enn det er med vanlig lerret på lydsiden...8)

Sorry OT.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lys styrke var ikke noe problem.

Det er vell heller ansi kontrasten det skorter på. Men jeg syntes det er absolutt akseptabelt og jeg føler ikke det er feil med en hw30 på dette.

Du har sett en tidlig vers av v4.
    Når vi begge var på demo hos bef, da hadde han en prototyp av v4. Så nevnte du att det hadde blitt ganske bra og att det gikk ann og bruke en slik duk.

Hva som er størst komprimiss av lyd og bilde er subjektivt og hva man er mest opptatt av.

Men det siste du mener kan du vell ikke helt mene før du har sett en riktig brukt v4 duk.

Diskant tapet er ikke ett så stort problem som dere som ikke har testet dette tror.
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lys styrke var ikke noe problem.

Det er vell heller ansi kontrasten det skorter på. Men jeg syntes det er absolutt akseptabelt og jeg føler ikke det er feil med en hw30 på dette.

Du har sett en tidlig vers av v4.
    Når vi begge var på demo hos bef, da hadde han en prototyp av v4. Så nevnte du att det hadde blitt ganske bra og att det gikk ann og bruke en slik duk.

Hva som er størst komprimiss av lyd og bilde er subjektivt og hva man er mest opptatt av.

Men det siste du mener kan du vell ikke helt mene før du har sett en riktig brukt v4 duk.

Diskant tapet er ikke ett så stort problem som dere som ikke har testet dette tror.
    Det jeg sa hos BEF er at det har blitt mye bedre, men når jeg hører hva det måler i lysstyrke så er det langt fra optimalt med 8 FL med en VW95 den burde nvære over 12 for at det skal være akseptabelt. Jeg har over 20 FL med lampen på lav og godt over 30 med lampen på høy med min VW1000 i min kino. Det er alltid vanskelig å uttale seg om bildekvalitet når man ikke har noe å direkte sammenligne så derfor bommet jeg nok litt når jeg var hos BEF på demo. Men at det er en bra lydtransparent duk er det ikke tvil om, men i forhold til en god vanlig duk er bildekvalitetstapet alt for stort for min smak.

Og at BEF sin var en tidlig versjon av V4 hadde jeg glemt, men jeg tviler da på at den nye er så veldig mye bedre. Skal inn til AVShop i løpet av uka for å se den og regner med at jeg kommer til å stikke innom BEF i løpet av kort tid, hvis jeg får lov da etter disse uttalelsene...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var att lydtransparang duk ikke gir crap bildekvalitet, og att man kan ha 3 like ht uten lydtransparent lerret.

Plaseringen blir ikke optimal, men dette aksepterer de fleste.
    Men 3 like høytallere i front er virkelig viktig for film, helst surround også.
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var att lydtransparang duk ikke gir crap bildekvalitet, og att man kan ha 3 like ht uten lydtransparent lerret.

Plaseringen blir ikke optimal, men dette aksepterer de fleste.
    Men 3 like høytallere i front er virkelig viktig for film, helst surround også.
    jeg mener at så lenge senteren spiller kraftigere enn 1stk front så gjør det ikke noe men det er vell bare meg som gir f*** i det 8)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •