Valg av sub til SA Explorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av sub til SA Explorer

Har idag et par SA Explorer høyttalere som skal brukes i kommende hjemmekino. Jeg skal gå til innkjøp av subwoofer til disse høyttalerne.

Det er en loftstue på ca 20 kvm.
    I hovedsak skal det brukes til musikk. Men må også trøkke under film.

Usikker om jeg skal gå for 1 stk eller 2 stk. Høyttalerne i seg selv har en rask og presis bass. Sub/subbene må matche disse.

Selv holder jeg en knapp på 2 stk kjappe 10". Muligens Systen Audio SE 200 som er utviklet akkurat for disse høyttalerne. Men jeg er åpen for alternativ.

Forslag?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert rom du får da, tror det blir veldig fint.
    Subwoofer, ja, vet ikke helt. Skal de matche dine høyttalere og være hvite? Det begrenser jo kanskje utvalget litt. Enig i dine tanker omkring SE 200.
    System Audio SE 200 Subwoofer - Hvit
    Du får jo nesten 2 av disse til prisen av èn System Audio : XTZ 99 W10.16 White 10" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Ville absolutt satset på to stk subwoofere, du får mye bedre dekning av bass.
    Om de XTZ fungerer bra til musikk må andre kommentere...
    Men, en tanke, om du vil spille musikk via H300, og vil at subben skal spille der også, da får du kanskje et problem. Vet at f.eks. SE 200 har høynivå inngang også, men den har vel bare èn volumbryter? Om innstillingen fra receiveren for LFE ikke da matcher signalet fra H300 sine høyttaler terminaler (eller fronternes terminaler om du kobler subben til disse), da får du et problem med å må justere volum på subben hele tiden og det gidder man ikke.
    REL sine subwoofere har to innganger, èn LFE, og èn høynivå, med hver sin volumbryter, da er det enkelt å kombinere film og musikk med subwooferen.
    Men, det er muligt man setter opp subben for stereo først, justerer volum der inntil det passer for stereo, og da justerer man i receiveren når man innstille subben for filmlyd, da rører man ikke bryterne på subben. Andre må svare på om dette fungerer bra.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne SPL-1200 Ultra, det er en fantastisk kombinasjon..

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Velodyne SPL-1200 Ultra, det er en fantastisk kombinasjon..
    Støtter denne. Evt JL F110 til samme pris.

Geir Arne

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for flere gode innspill. Skal ta en runde hos Soundgarden ila uken. Tror jeg er mest keen på å gå for 2x 10" då de også skal kunne støtte opp på musikk. Musikksjanger er heavy rock, rock, akustisk osv.. favorittband: Jorn, Sonata Artica, The Killers, Pearl Jam, Neil Young etc...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •