KEF KHT3005SE høyttalere til større hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KEF KHT3005SE høyttalere til større hjemmekino?

Hei folkens,

Ønsker å høre deres synspunkter på følgende oppsett:

Receiver: Pioneer LX53
    Effekt: Hegel H300
    System Audio Explorer (fronter)
    System Audio Exact (center)
    KEF KHT3005 satelitt til surround og bak.

Sub har jeg ikke valgt enda, men tror jeg går for 2 stk 10".

Jeg har idag et 5.1 sett med disse KEF KHT3005 høyttalere, lurer på om disse vil fungere bra i min kommende hjemmekino som jeg bygger i disse dager. 2 til surround og 2 bak.

Hva tror dere??

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker å bumpe opp denne litt, er så usikker om KHT3005SE vil være god nok for surround og bak høyttalere. Tanken var å kjøre 4 stk av disse da jeg allerede har et hjemmekinosett i stuen min, da sparer jeg penger på høyttalerne som gjør at jeg kan invistere i 2 subber fremfor 1.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Ønsker å bumpe opp denne litt, er så usikker om KHT3005SE vil være god nok for surround og bak høyttalere. Tanken var å kjøre 4 stk av disse da jeg allerede har et hjemmekinosett i stuen min, da sparer jeg penger på høyttalerne som gjør at jeg kan invistere i 2 subber fremfor 1.

Jeg får koble disse opp å teste dem før jeg eventuelt punger ut for nye bak og surroundhøyttalere da. Høyttalerne har svært god lyd og fungerer bra i stuen hvor de står koblet opp nå.

Newcomer TJGundersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker samme høyttalere bak selv og er meget fornøyd.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TJGundersen
    Jeg bruker samme høyttalere bak selv og er meget fornøyd.

Jeg vil også tro at de vil fungere meget greit i de fleste tilfeller av hjemmekinoer. Var innom Soundgarden idag for å kikke etter projektor. Nevnte da til selgeren som solgte meg Hegelen og Explorerne at jeg hadde godt bort fra kjøp av bak/surround da jeg først ville prøve med mine KEF KHT høyttalere, det første han gjorde var og le av forslaget før han sa "jaja.. det vil være det samme som å bruke et sykkelhjul på bilen din..) men sjefen hans derimot sa at det ville fungere greit, Soundgarden selger tross alt dette settet og markedsfører det gjennom en stor test det akkurat har vunnet av slike høyttaler system. Selgeren vil prekke på meg 2 par med Jamo D500, et bak og et surround. Han mente disse ville gjengi effektene i et mye større lydbilde.. ikke vet jeg.. THX godkjente skulle de også være..

Men tror jeg prøver meg med kef'ene bak i første omgang så putter jeg pengene i sub heller!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo an på hva du forventer. Skal du spille høyt og se Transformers og ønsker å kjenne det litt på kroppen når robotene dundrer veggimellom så klarer selvsagt ikke Kefene det. There is no replacement for displacement.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Det kommer jo an på hva du forventer. Skal du spille høyt og se Transformers og ønsker å kjenne det litt på kroppen når robotene dundrer veggimellom så klarer selvsagt ikke Kefene det. There is no replacement for displacement.
    Det tviler jeg ikke på.. men de tilfellene jeg spiller musikk uten subben synes jeg faktisk at høyttalerne har et lite spark og to og gi til å være så små. Det er heller ikkje tvil om at kef kan spille høyt og detaljert. Spørs om Jamo høyttalerne gir meg noe mer, ligger jo i samme prisklasse som kefene hvis det har noen betydning. Selger jeg kht settet komplett vil jeg max få 5-6000 kr. 2 par med Jamo vil koste meg 10.000 kr..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig. Men det er jo nettopp det som er mitt poeng - hva slags anslag og lyd forventer man. Høyt og detaljert kan "hva som helst" spille, men forventer du lydtrykk og bassregionen og overskudd til å kunne gjengi et "bombenedslag" med lite forvrengning så må det store elementer til.

Jeg tviler ikke på at Kef-settet er kjempefint, men i forhold til enda mer seriøse produkter faller det nok litt kort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •