klipsch farsott

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

klipsch farsott

Har fundert litt, for ikke lenger enn 1 år siden virkrt det som at "Alle" skulle ha klipsch, inkludert undertegnene. Men har lagt merke til at nå litt det ufattelig mye av de på frukten, har folk godt lei, eller er det sånn at det ikke var så bra som alle skulle ha det til å være?
    Vet det er en del fanboys der ute inkludert meg selv, angrer litt på at jeg solgte mine rf82, det var en "GØY" faktor ved de, også attpåtil vår de billige. Men har innsett at de ikke helt var for meg å mitt behov!
    Men hva har skjedd?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baggen
    Har fundert litt, for ikke lenger enn 1 år siden virkrt det som at "Alle" skulle ha klipsch, inkludert undertegnene. Men har lagt merke til at nå litt det ufattelig mye av de på frukten, har folk godt lei, eller er det sånn at det ikke var så bra som alle skulle ha det til å være?
    Vet det er en del fanboys der ute inkludert meg selv, angrer litt på at jeg solgte mine rf82, det var en "GØY" faktor ved de, også attpåtil vår de billige. Men har innsett at de ikke helt var for meg å mitt behov!
    Men hva har skjedd?
    Hehe de fleste oppgraderet innen klipsch og du har sikkert ikke fått med deg at audiokompaniet slutter med klipsch og selger ut med 50% avslag så flere som har gått fra rf til rf mkll og til palladium...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbud og etterspørsel. Mange kjøper Klipsch = Mange med Klipsch å selge på bruktmarkedet.... Go figure.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 komplette klipsch anlegg jeg . RF82 i stua, på NAD M3, mens på hifirommet herjer RF63 på Parasound A21 og NAD M51. Klipsch er noe helt eget mener jeg innen for hifi (i sitt prissegment).

Tror Klipsch lever i beste velgående, har dog ikke merka noe klipsch boom som har død... klipsch er like populært/upopulært nå som før . Problemet med klipsch er vel matching, noe som har bedra seg masse på RF mk2 serien, hvor matching er mye enklere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og sånt likes men , trur personlig ikke det at "alle selger pga di er lei" er vel mere oppgradere

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok en hel del som kjøper fordi det er billig uten å tenke over hvilken effekt som egner seg. Muligens sitter de på gamle og svake receivere og det låter ofte ikke så bra.
    Mange høyttalere som for ufortjent dårlig rykte etterhvert pga slikt. Som oftest i de yngre generasjonene riktig nok.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    test av RF7-II i fidelity:
    "husk god strømforsyning og gode trafoer, doble 300B bør nok til, men 15 solide watt burde være plenty."

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    test av RF7-II i fidelity:
    "husk god strømforsyning og gode trafoer, doble 300B bør nok til, men 15 solide watt burde være plenty."
    Jepp drit i watt tenk strømreserver men nå ble jeg bl.annet annbefalt en audionote oto både av nevnte person og flere "guruer" på hifisentrslen på mine forte og den spilte pent men gikk tom for krefter før elementene i hele tatt fikk rørt seg så enig i at rør låter best men må ha gode reserver. De rørene jeg ikke liker er kt88 da de låter mer som transistor, helt annen magi med el84.el 34,300b osv men uansett rør så får du ikke det trykket du får med en kraftig transe men uansett nok for de fleste...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått meg Klipsch for første gang, og personlig var jeg lei andre, mer tradisjonelle "Hi-Fi Klubben merker", forfriskende opplevelse for meg. Jeg har personlig gått lei Dali, B&W, CW, NAD, Denon, Marantz, Electrocompaniet, Cambridge, osv, osv. Betyr ikke at det er ræva merke om man er lei.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rawnd
    Jeg har nettopp fått meg Klipsch for første gang, og personlig var jeg lei andre, mer tradisjonelle "Hi-Fi Klubben merker", forfriskende opplevelse for meg. Jeg har personlig gått lei Dali, B&W, CW, NAD, Denon, Marantz, Electrocompaniet, Cambridge, osv, osv. Betyr ikke at det er ræva merke om man er lei.
    Siden du nevner hvilke forsterkere du er lei, blir jeg nysgjerrig på hvilket merke og modell som får æren.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rawnd
    Høres rart ut men har sendt ut høytare opp mot 80000.- til fordel for mine Forte ll tim 6 lapper brukt, alt annet blir kjedelig, drit i målinger og kurver! Hør/ føl musikk...

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Høres rart ut men har sendt ut høytare opp mot 80000.- til fordel for mine Forte ll tim 6 lapper brukt, alt annet blir kjedelig, drit i målinger og kurver! Hør/ føl musikk...
    Sant det. Blir feil om man hører/lytter etter feil istedenfor å nyte musikken og øyeblikket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Siden du nevner hvilke forsterkere du er lei, blir jeg nysgjerrig på hvilket merke og modell som får æren.
    Mer at jeg var/er lei selve merkene og lyden jeg har hørt fra dem enn spesifikke modeller. Poenget var at det å prøve nye merker var forfriskende. Alle mine kompiser ble bitt av basillen når vi konfirmerte oss, det begynner å bli 15 år siden, alle handlet hos Hi-Fi Klubben... Jeg har med andre ord hørt på samme merkene hos meg selv og venner en god stund.

Har ikke tenkt å snakke negativt om spesifikke modeller, eller sette andre merker opp mot disse, da det er snakk om kvalitetskomponenter i begge leire. Prøvde bare å få frem at man kan gå lei alt og alle.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og man trenger jo ikke være spesielt lei heller for å være nysgjerrig og ha lyst til å prøve nye ting.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •