Superbra PC-høyttalere til frøkna

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Superbra PC-høyttalere til frøkna

Hei!

Jeg ruger på en bursdagsgave til frøkna, og hun lytter mye til podkaster på sin bærbare PC. Den har begredelig lyd.

Tenker da å kjøpe henne et sett enkle, men gode PC-høyttalere.

Kriterier:
    - USB. Strøm og lyd via denne kabelen, ikke noe ekstra strømadapter
    - God talegjengivelse
    - Kompakt design, få plass på et lite skrivebord og lette å stue vekk
    - Mono eller stereo spiller ingen rolle

Forslag?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gilgamesj
    Hei!

Jeg ruger på en bursdagsgave til frøkna, og hun lytter mye til podkaster på sin bærbare PC. Den har begredelig lyd.

Tenker da å kjøpe henne et sett enkle, men gode PC-høyttalere.

Kriterier:
    - God talegjengivelse

Forslag?
    Er ikke så mye å tenke på da. Hva med disse? B&W MM-1

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Er ikke så mye å tenke på da. Hva med disse? B&W MM-1
    Lekre, men litt dyrere enn hva jeg så for meg. La oss si at taket er på 1500,-.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere med strøm via USB blir vel noe vanskelig; er ikke store mengdene strøm å hente der. Da ville det beste kanskje være headset?

Hvis du kan fire på kravet om strøm via USB er det godt med alternativ, til forskjellige priser. Det er vel det som er den største begrensningen, vil jeg tippe.

Tester fra Lyd & Bilde gir den en liten pekepinn på hvor (det økonomiske) landet ligger;

PC-høyttalere | Lyd & Bilde

Utover disse så vet jeg Dynaudio har PC-høyttalere, det samme har Adam og (sikkert) flere leverandører.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...]La oss si at taket er på 1500,-.
    Da ville jeg definitiv sett på hodetelefoner, hvis det kunne vært et alternativ?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rene USB høyttalere koster nesten ingen ting. Du får dem for 100-300kr. Logitech har noen slike.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekre, men litt dyrere enn hva jeg så for meg. La oss si at taket er på 1500,-.
    Da blir trådoverskriften litt feil. Man får ikke "Superbra" pc-høyttalere til 1500,-. Nærmeste blir argon da. Der får du grei lyd til ca den prisen.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - God talegjengivelse
    1500 kr på lyd som kun får strøm via USB ville vært bortkastet.

Å få noen som både tar strøm og lyd via usb er ikke lett.

Disse gjør sikkert en god jobb

Merk deg at om det er to eller flere separeate høyttalere, blir det flere mange kabler og rotete å flytte på.

Det enkleste blir én enkelt høyttaler eller USB-lydplanke.

Den beste vi har hatt i hus av slike er en Music Angel (finnes i mange farger og ulike varianter. Kona bruker denne nå, og den kan spille øredøvende høyt (selv om forvreningen da fort kommer) og med langt bedre gjengivelse enn f.eks. denne store planken som jeg bruker når anlegget ikke er på.

Hvis du vil bruke mye penger kan jo du vurdere noen dyrere, men for min del tror jeg strømtilførselen setter grense for hvor bra det blir med strøm via USB.
    Eks 1 fins i mange farger
    Eks 2

Festes på skjermen

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du villig til å kjøpe fra USA kan du faktisk noe ORDENTLIG gode høyttalere til den prisen.

billigste forslaget:

Dayton B652 HT til $39:

Dayton Audio B652 6-1/2" 2-Way Bookshelf Speaker Pair 300-652

Her står valget mellom 2 forsterkere, før så var et en Dayton amp som var lagt i prisen om du kjøpte dayton ht.. koster samlet 57 dollar, men ser ikke det tilbudet lenger, derfor kan du sterkt vurdere Lepai 2020A forsterken i stedet:

Lepai 2020 amp til $25
    Lepai LP-2020A+ Tripath Class-T Hi-Fi Audio Amp w/Power Supp 310-300

Men Dayton T-amp er forsatt en god og billig forsterker:

Dayton Audio DTA-1 Class T Digital AC/DC Amplifier 15 Watts Per Channel - Parts Express 300-380

kun $45

prisen på dette gode 2.0 stereo systemet blir enten $66 eller $84. Hvis du finner Dayton pakken så koster sist nevnte kun 57 dollar, men jeg fant ikke tilbudet (

Hvis vi tar for oss $66 prisen, tilsvarer det cirka 350 kroner, regn med 25% tillegg i skatt = cirka 430 kroner, og pluss noen hundre lapper i frakten via Jet Carrier

JetCarrier, Air and Sea freight forwarding from USA to Norway, Sweden & Denmark. Est. year 2000, 80000 customers cant be wrong!

Lyden er et hakk eller to over siste nevnte produkter i tråden ville jeg tro. Gjelder selvfølgelig ikke B&W MM-1 men de koster jo 10 ganger mer enn den originale prisen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det av en eller annen ufattelig grunn ikke går med seperate ht og forsterker så kan du ta en titt på det kjente audiofil hi-fi merket Swans. Dette er også en amerikansk nettside, så du må bruke Jetcarrier.

Swans H2 er ultra kompakte ht til $69

Swan H2 active desktop loudspeaker system

De er bærbare og garantere lyd som i hvertfall er to hakk over det som er innebygdd i skjermen / laptopen.

Dette vil havne på cirka samme pris som Dayton oppsettet, +/- 800 kroner etter frakt/skatt.

Men siden budsjettet ditt tillater mer, kan du gå for ordentlig bokhylle aktive ht fra amerikanske Swans til $139.

Swan D1010 IV active desktop loudspeaker system

Har ikke personlig erfaring med disse, men amerikanere foreslår nesten alltid Swans til de som ønsker aktive PC høyttalere til under 200 dollar. Swans er som sagt, en stor produsent av høyttalere til alle budsjetter, helt opp i ultra high end klassen med de som koster flere hundre tusen.

Prisen på disse er 799 kroner som blir 998 kroner etter skatt, så kan du forvente noen hundre lapper i frakt. Da havnet disse rett på 1500 kroners budsjettet ditt med ordentlig, audiofil god lyd, som man ikke finner hos Logitech, Creative, og alt annet søppel man selger på elkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg var i samme tanke men ente med et sett gode klokker til hu i stede,noe som falt veldig i smak

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hvis det av en eller annen ufattelig grunn ikke går med seperate ht og forsterker

Da havnet disse rett på 1500 kroners budsjettet ditt med ordentlig, audiofil god lyd, som man ikke finner hos Logitech, Creative, og alt annet søppel man selger på elkjøp.
    Om jeg leser trådstarter riktig så er ikke det med ekstern strømforsyning relevant, altså strøm kun via USB. Da faller begge Swansene bort.

Fine de D1010 (men kun 120v / 60Hz). Rent praktisk ville nok tidligere nevnte ARGON 7340A V2 nok gjøre en like god jobb og har norsk garanti, men også disse krever ekstern strømforsyning og faller da bort.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Om jeg leser trådstarter riktig så er ikke det med ekstern strømforsyning relevant, altså strøm kun via USB. Da faller begge Swansene bort.

Fine de D1010 (men kun 120v / 60Hz). Rent praktisk ville nok tidligere nevnte ARGON 7340A V2 nok gjøre en like god jobb og har norsk garanti, men også disse krever ekstern strømforsyning og faller da bort.

... Da gir jeg opp og ønsker trådstarter lykke til med å finne noe bra lyd

Jeg glemte at et fantes de aktive Argon høyttalerne også, men som du nevnte funker ikke de på grunn av ekstern strømforsyning

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir 1 stikkontakt for mye? :| da vil jeg si en dockingstasjon fra Dr.Dre burde være det beste, men det er vell ikke usb igjen det? ..

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Da ville jeg definitiv sett på hodetelefoner, hvis det kunne vært et alternativ?
    +1

Vil så absolutt gi mest for pengene og størst fleksibilitet:-D

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes

Jeg hørte på Argon 7350A. Jeg synes det var dårlige greier!
    Jeg tror det bare er å droppe usb-høytallere. En usb port har ofte ikke nok strøm til å drive en usb 3.5" harddisk engang. Usb 3 har vel maks 1.5 ampere. Selv med strøm så får man ikke noe særlig bra til den prisen trådstarter vil bruke. Bare å se på hodetelefoner...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert.no - / Telefoni og GPS/Mobil/Tilbehør/Høytaler/MUSIC ANGEL JHMD04E2BLUE HØYTTALER
    bruker denne til mobil og laptop. spiller helt greit for størrelsen. ikke akkurat "superbra" men når du ikke vil ha strømtilkobling så

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •