Plassering av sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av sub

Holder på med et lite prosjekt med hjemmekino i kjeller og i den forbindelse lurer jeg på en ting.
    Skal legge opp alt av strøm og signal skjult i veggen og da lurer jeg på hvordan jeg skal vite hvor jeg skal legge opp rør til sub-kontakt. Hva blir riktig her? Har lest litt rundt og funnet trikset med å sette subben der lytteposisjon er for deretter og krabbe rundt og lete etter der bassen treffer best. Har også lest at med to subber så skal disse stå ved frontene. Hvis jeg nå ikke har mulighet til å montere anlegget i rommet for å bruke denne fremgangsmåten, og at foreløbig så er det snakk om kun én sub; er det da noen som har noen andre tips? Skal jeg legge opp et punkt i hvert hjørne av rommet feks?
    Med det samme så vil jeg også gjerne spørre om det vil holde med K-20 rør til signalkabelen? Har denne subben som står å venter på meg uoppakket.
    JBL ES250PW Subwoofer - Kirsebær
    Vet at denne har trådløs overføring av lyd, men vil aller helst bruke kablet forbindelse da jeg innbiller meg at det må da være å foretrekke??

Håper på noen kloke hoders innspill da jeg holder på å avslutte siste del av kabeltrekking i kjelleren

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp subkabel som er lang nok til og nå rundt i hele romet.

Ellers så er det kommet noe trådløs overføring beregnet på subw.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha full oversikt, så tror jeg det er ganske vanlig å legge ett rør til hvert hjørne for suber, det er i hvert fall slik jeg har gjort det.

20 mm rør holder. Jeg brukte 16 mm men har satset på å lodde på RCA-kontakter.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Tols1 Ok. Da kan jeg ihvertfall med trygghet fortsette å bruke de rørene jeg har brukt til nå. Legger da opp til tilkoblingspunkt i alle hjørnene og det er også plass til sub under lerretet hvis det skulle vise seg at det blir beste plassering. Tusen takk for hjelpen!
    Hvis man ikke føler seg habil nok med lodding enda; finnes det da koblinger man kan feste på en dekkplate der man bare kan plugge kontakten inn bak for deretter å koble subben på forsiden? En slags hun-hun kobling hvis du forstår hva jeg mener Er dette negativt med tanke på signaltap? Resten av utstyret er også nyinnkjøpt og i budsjettklassen og mine ører er heller ikke i hi-end- skalaen :-D
    @ harman/kardon. Planen var egentlig å få skjult alt i veggen men ellers ville en lang nok kabel til å dekke hele rommet vært et bra alternativ. Samt at jeg hadde håpet å unngå trådløs forbindelse.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Nabon sin avatar