Høyttalere rundt 60.000-80.000kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hessianpeel
    Tror jeg har 5-10 timer med demolytting på Revel Ultima Salon 2 også, hehe. Fantastiske høyttalere, men de er rimelig dyre og passer nok ikke til rommet mitt. Synes det finnes mange høyttalere som er penere men.

Vet ikke hvordan jeg skal få hørt Epicon heller. Regner med at de ikke har de på hifiklubben ved meg.
    Hifi-Klubben i Porsgrunn bør klare å skaffe ett par Epicon til demo vis du er interessert i det, Klubben i Bergen var villig til å få 800 Diamond tilsendt til demo kun pga en interesse fra meg!

Audiovector'ene som Galnes anbefaler er knall høyttalere! _vanvittig_ oppløste!
    Hørt sammen med en Naim rigg, falt godt i smak!

Usher Dancer 8571 er en høyttaler som også ser vanvittig lekker ut! Men kanskje ikke noe for enhver stue!

Vis du spiller mye Rocka musikk ville jeg, selv om den er langt rimeligere en budsjettet (45'000.-), sett om ikke en Soundgarden i nærheten av deg har JBL Studio Monitor 4429 til demo, med Hegel H300. Ser litt kjedelige ut (gamle?), men de spiller! Rå dynamikk, bass osv. kanskje ikke verdens mest HiFi korrekte høyt. men kjedelige er det langt ifra!

Mvh

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio Explorer Master spiller dypt, men balansen i lydbildet er for lyst, i mine ører.
    JBL Array 1400 er det råeste jeg har hørt, og jeg kan ikke skjønne at H300 ikke skulle klare å dra dem bra, all den tid H200 driver Array 1000 på H200 spiller helt hemingsløst bra!

Array 1400 er for store for stua mi, men jeg drømmer om Array 1000!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Galnes
    Takker for det. Da får jeg se om jeg får mulighet til å sjekke ut noe fra Audiovector etterhvert.

@Boyka
    De forrige høyttalerne mine var Usher Dancer Mini One og jeg var fornøyd med de, så Usher er forsåvidt et merke jeg har sans for. Selv om jeg liker designet på de, så er jeg egentlig på utkikk etter noe "penere" og noe som ikke blir så voldsomt i stua. Ingen tvil om at de er kule, men.

Angående JBL'ene så tror jeg da jeg er mer interessert i noe som er litt mer hifi-korrekt jeg da. Men jeg er da ikke ute etter kjedelige høyttalere heller, så jeg vil ha noe som gir meg begge deler. Derfor frister egentlig Epicon 6 og sub en del. Tror de er ordentlig hifi som også har spilleglede så det holder. Og de hadde vært lekre å ha i stua. Må få hørt på de.

Så langt så er det Dali Epicon 6+sub, Canton Reference 3.2, Marten Django, Dynaudio Contour 5.4, Focal Electra 1038 BE, Sonus Faber Cremona og noe fra Audiovector som vurderes. Måtte blitt sub til flere av de andre også forsåvidt. Monitor Audio har jeg også kun lest om, ikke hørt enda. Får prøve å teste ut så mye som mulig og få snevret inn lista litt. Skal bli spennende.

Takk for alle svar og forslag, det er bare å komme med andre forslag/synspunkter

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Limpalot

Det var forresten ikke Array'ene jeg svarte om i forrige post. Vet det er mange som mener Array er flotte høyttalere.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Limpalot

Det var forresten ikke Array'ene jeg svarte om i forrige post. Vet det er mange som mener Array er flotte høyttalere.
    Ja, jeg har hørt en del dyrere høyttalere, men jeg har ikke hørt noen jeg heller vil ha.
    Jeg SKAL ha Array 1000, etterhvert!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Kjekt å vite hvor man vil. Jeg har ingen anelse om hva jeg ender opp med ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Galnes
    Takker for det. Da får jeg se om jeg får mulighet til å sjekke ut noe fra Audiovector etterhvert.

@Boyka
    De forrige høyttalerne mine var Usher Dancer Mini One og jeg var fornøyd med de, så Usher er forsåvidt et merke jeg har sans for. Selv om jeg liker designet på de, så er jeg egentlig på utkikk etter noe "penere" og noe som ikke blir så voldsomt i stua. Ingen tvil om at de er kule, men.

Angående JBL'ene så tror jeg da jeg er mer interessert i noe som er litt mer hifi-korrekt jeg da. Men jeg er da ikke ute etter kjedelige høyttalere heller, så jeg vil ha noe som gir meg begge deler. Derfor frister egentlig Epicon 6 og sub en del. Tror de er ordentlig hifi som også har spilleglede så det holder. Og de hadde vært lekre å ha i stua. Må få hørt på de.

Så langt så er det Dali Epicon 6+sub, Canton Reference 3.2, Marten Django, Dynaudio Contour 5.4, Focal Electra 1038 BE, Sonus Faber Cremona og noe fra Audiovector som vurderes. Måtte blitt sub til flere av de andre også forsåvidt. Monitor Audio har jeg også kun lest om, ikke hørt enda. Får prøve å teste ut så mye som mulig og få snevret inn lista litt. Skal bli spennende.

Takk for alle svar og forslag, det er bare å komme med andre forslag/synspunkter
    Hvilken klang liker du best? Hva slags elektronikk har du nå?
    Når jeg hadde 1027BE så hadde jeg mye dårligere elektronikk enn det jeg har nå + et annet lytterom. Men når jeg har hørt PL200 på dårligere elektronikk mener jeg fremdeles at PL200 er bedre. De låter mer åpent, detaljert, artigere "smekk eller snert" i bassen og kan flytte overraskende store mengder luft med nok krefter tilkoblet. Jeg tar ofte meg selv i å dobbeltsjekke om subbene er aktivert. Som et minus kontra dine Focal KAN de være mer utilgivende på dårlig innspilt musikk.
    Skulle jeg først byttet høyttalere og ikke prøvd med sub først, og etter dine ønsker ville jeg neppe gått glipp av en demo av Klipsch P37. De blir nok en Mer markant forrandring. De ser heftige ut. Har lyst til å høre disse selv.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Skulle jeg først byttet høyttalere og ikke prøvd med sub først, og etter dine ønsker ville jeg neppe gått glipp av en demo av Klipsch P37. De blir nok en Mer markant forrandring. De ser heftige ut. Har lyst til å høre disse selv.
    + 1. Det skader heller ikke at de er av den mer lettsolgte sorten generelt, men også av high-end høyttalere.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha frem så mye detaljer som mulig, samt at jeg også vil at de skal være relativt nøytrale. Oppløsning, detaljer og balanse er vel nøkkelord. Noe jeg er veldig fornøyd med på Focalene er mellomtonen, synes den er veldig deilig å høre på. Så helst ser jeg etter en kombo av det jeg har nevnt og at det har behagelig lyd og spilleglede. Gjerne litt dypere bass. Regner med at det meste som er nevnt bør gi disse tingene, for det koster jo litt. Det bør jo selvfølgelig passe til progrock, og da er det kanskje noen som synes jeg bør ha noe mer tilgivelig og med enda mer morofaktor, men jeg vil høre musikken som den er.

Akkurat nå har jeg Harman/Kardon HK990 som jeg kjøpte til 10.000 på tilbud. Synes den er god til prisen, men jeg har planer om bedre og kraftigere forsterker.

Har også en Electrocompaniet EMC 1UP som kilde. Veldig fornøyd med den og den blir værende. (Skriver på Android resten av kvelden, så jeg beklager eventuelle trege svar og slurv)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tannoy dc10t..

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    System Audio Explorer Master spiller dypt, men balansen i lydbildet er for lyst, i mine ører.
    JBL Array 1400 er det råeste jeg har hørt, og jeg kan ikke skjønne at H300 ikke skulle klare å dra dem bra, all den tid H200 driver Array 1000 på H200 spiller helt hemingsløst bra!

Array 1400 er for store for stua mi, men jeg drømmer om Array 1000!
    litt offtopic, beklager det!

En av mine beste kamerater har Array 1400, og han drev dem først med en Emotiva RPA-2, så en XPA-3, og nå en Hegel H4 MkII/P4mkII, men skal oppgradere til enten McIntosh Mc1.2kw, eller Hegel H30 monoblokker.

Desse høyttalerne er anbefalt å drive med STORE krefter, de tømmer en McIntosh Mc602 lett, desverre. (2x600w) Så en stakkars H300, hadde blitt en stor svakhet med desse høyttalerne, men jeg skal selv kjøpe en H300 etterhvert, så da skal vi teste den på Array 1400'ene hans!

on-topic til trådstarter:

Palladium P37 kan jeg si spiller veldig godt, hørt da med McIntosh MA7000. korrekt og rå bass, fin mellomtone og diskant. en veldig behagelig høyttaler!

Hegel H300, er oppgitt til det samme som MA7000, så dette må være en super match! (på papiret hvertfall) Og med prisene som er nå, er det ett godt alternativ, viss du liker designet.

CD-spilleren jeg brukte på Contour 5.4 demoen var faktisk en EMC1-UP

Men du må ha lykke til med valget!

Mvh

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er fornøyd med høyttalerne du har, hvorfor beholder du dem ikke?

Hvis det er litt mer rekkevidde ned i de lavere frekvenser du er ute etter så vil det naturlige være å få seg et par små søte subwoofere. Nivåmatche dem og la de ta over dær høyttalerne ruller av.

Hvorfor bruke 80.000,- når en like god, om ikke bedre løsning bare koster 15.000,-? Da får du litt penger tilovers til å kjøpe deg en god stol å ha i sweetspot, en CD du liker og kansje en flaske for voksne=)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart klipschorn eller la scala ll hos audiocompaniet...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Boyka
    De spiller nok veldig bra de, men designet er litt uaktuelt. Madamen lar meg igrunn kjøpe det jeg vil, men hun liker ikke Klipsch, så det er jo ikke nødvendig å kjøpe noe hun absolutt ikke liker designmessig når det finnes mye annet bra. Takker for det

@Truls
    Jeg liker mine godt ja, men jeg har hørt en del bedre. Siden hifi og musikk er hovedhobbyene så er jo målet lydnirvana. Siden jeg er fornøyd så haster jeg ikke med noe derimot.

@Eddie
    Det er dine Focal-ht jeg har, om du ikke husker brukernavnet mitt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boyka
    Klipsch Palladium serien, nå får du jo P39 til 75'000, og P38 til 45'000.-, eller P37 = 35'000.-
    Hvor får du disse prisene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvgi
    Hvor får du disse prisene?
    Det er prisene som Acustik bureau solgte dem ut for når de slutta å være importøren for klipsch. De hadde 40-50% rabatt på det som dem hadde igjen på lageret sitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en del bra tester og erfaringer med disse. Ser de er over budsjettet men:
    VIENNA ACOUSTICS THE MUSIC - Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke vært første gang jeg siklet på The Music

Hadde jeg hatt pengene nå og antakeligvis et større rom så hadde jeg ikke hatt noe imot å kjøpe de jeg

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •