Fra Dali Lektor 2 til XTZ 99.26 MKII

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra Dali Lektor 2 til XTZ 99.26 MKII

Er litt i tenkeboksen på å gjøre dette byttet av fronter i nr. 2-oppsettet mitt, og Lektor`ene vil havne som bakhøyttalere om dette blir gjennomført.

Har foreløpig en Yamaha-receiver helt i nedre prisklasse samt en XTZ10.16 som skal hjelpe til nedover. Ser at XTZ ene er oppgitt med en noe høyere følsomhet enn Lektor`ene. Hva kan jeg forvente av et slikt bytte, spesielt i stereo?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uten tvil, jeg ville gått for XTZene, jeg har opplevd de som fantastiske til størrelsen! :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er snakk om å kjøpe brukt, men jeg mistenker at selger muligens skriver MKII i annonsen selv om det ikke er det. Må selvfølgelig få klarhet i dette før jeg avgjør noe.

Men jeg er egentlig mest interessert i å vite noe om FORSKJELLEN mellom disse høyttalerene. De er jo av ulik størrelse med alt det innebærer, men hva med selve lydsignaturen? Folk som har hørt begge er mest kvalifisert til å svare

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh! Småkomisk. Sitter selv med identiske oppgraderingsplaner. For, jeg antar virkelig at å gå fra Lektor2 til XTZ 99.26 mkII må være en reell oppgradering.
    Var ivrig på xtz`n da den kom på markedet, har endret mening drøssevis av ganger underveis, men er nå egentlig tilbake på nevnte oppgradering. Ikke minst er også designet noe som tiltaler meg veldig.

Problemet er at jeg aldri har fått hørt 99.26, og det er litt tungvint å måtte inn til Surround for lyttetest. Så innspill fra noen som har hørt begge hadde vært verdifullt!

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting av interesse, om ingen har hørt begge, er hvilke receivere dere mener er en god kombo med XTZ 99.26? Hva har folket og hva mener dere?

Noen som har formening om passende center til 99.26?

(Beklager trådstarter hvis jeg tar meg vel til rette i tråden din 8) )

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden er ikke mer min enn din, så bare kjør på

Mine oppgraderingsplaner er lagt på is inntil videre pga en ny jobb som krever sitt, men alt relatert til 99.26 (MKII) er interessant. Greit å ha mest mulig kunnskap i bakhånd når dagen kommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •