God allround høyttaler til rock/metal - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Har litt lyst på disse selv.

Men de er nok neppe bedre enn Heresy og SVS ultra tilsammen.
    Heresy er meget bra men trenger ikke sub til Fortene kjører selv subber på lascala men hadde jo hvert bedre hvis de hadde orket litt mer i dypet men da på bekostning av andre ting:/

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er utrolig imponert over kunnskapsnivået på forumet her, enkelte har såpass med erfaring at de tydeligvis har hørt alle serier og modeller til det merket de uttaler seg om.
    Eller er det slik at hvis en har hørt to-tre modeller fra samme merket, så kan man fastslå med stor sikkerhet at alle andre serier fra samme merket har akkurat de samme lydegenskapene?

Ta i det minste med hvilke modeller det er snakk om, enten en er for eller i mot.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XLS serien hørtes ikke ille ut.

Men jeg skjønner ikke hvorfor hifiklubben i Bergen ikke skaffer seg et bedre Cerwin rom.
    Det er nok PGA ungdommmen driter I rommet cv staar i. Og at de prioriterer de andre merkene de har over cv. Blir som regel mer bass og mer trøkk i et lite rom, enn i et stort. Så det er enda mer imponerende for ungdommen.

Tips:
    Dersom du spør om de kan flytte cv inn i det store b&w rommet så gjør de det lett. Husker jeg og en kompis tok med en crown xti og lånte rommet i 2 timer. Kom mange ungdommer inn den dagen. Det var med xls215.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje derfor jeg ikke har kommet med noen anbefalinger.

Klart det er vondt når jeg disser 800 serien til B&W, men det finnes annet der ute til mer folkelige priser.

Hehe, ja eiere av 800 serien vrir seg nok i smerte når Klipsch -og CV -eiere "disser" deres skvulpturer

Ærlig talt, bli litt voksen. Dette handler ikke om å prate dritt om merker, men å gi gode råd. Og særlig når det dreier seg om myter og antipatier mot en av de mest anerkjente høyttalerfabrikanter.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hehe, ja eiere av 800 serien vrir seg nok i smerte når Klipsch -og CV -eiere "disser" deres skvulpturer

Ærlig talt, bli litt voksen. Dette handler ikke om å prate dritt om merker, men å gi gode råd. Og særlig når det dreier seg om myter og antipatier mot en av de mest anerkjente høyttalerfabrikanter.
    Jeg har hatt B&W 600 serie i mange år, og 801 var lenge drømmehøytaleren min. Jeg vil ikke si at jeg slenger dritt om b&w, men jeg synest ikke de duger på metall i budsjettklassen. Jeg har ikke hørt metall på highend modellene, så det kan jeg ikke svare på. Min personlige mening, ikke en fasit for alle.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke huske å ha hørt noe jeg heller ville hatt enn RF82mkII for under 10K, uten at jeg har hørt alt som er tilgjengelig, så klart.
    6K for RF82mkII er vanvittig mye høyttaler for penga!
    Som med alt annet må du ha elektronikk som matcher, at Klipsch ikke egner seg til rock og metal er bare tull, men du må ha en forsterker som passer til de.
    Jeg er veldig glad i JBL, men i den prisklassen mener jeg de får bank av Klipsch, gitt at du gir de rett elektronikk.
    Kjøper du brukt kan du ved å strekke budsjettet litt komme over et par JBL LS80, som jeg selvfølgelig liker, det er jo en grunn til at de havnet hjemme i stua mi.

Lykke til i jakten på god-lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre aldri fått hørt på JBL LS80, men jeg synes at lillebroren LS60 var svært god til hardrock. Gikk mest i Disturbed og Metallica når jeg testet i den sjangeren, men setter jeg denne høyttaleren svært høyt på lista til denne musikken. LS80 må jo bli fett med masse effekt.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vist glemt å skrive det er snakk om stativhøyttalere:wink: Jeg skal se om jeg kan få testet JBL LS40, Klipsch RB61 el. 81, Noe SA og Canton.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •