God allround høyttaler til rock/metal - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Har hørt flere metallfolk som er veldig fornøyd med Systemaudio til metall på grunn av det rytmiske drivet i dem. Tror også en domediskant er å foretrekke til slik musikk for at det ikke skal bli for hardt i lengden. Noe å lytte til hvertfall.
    Ups overså innlegget ditt Hmm go idè med SA egentlig mange merker man glemmer i farta

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Den er jeg ikke enig med. B&W blir alt for kjedelig.

Bare tull

B&W 801D playing classic rock - YouTube
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører ofte folk kalle B&W kjedelig... jeg tror de som sier det kanskje ikke har hørt B&W med nok effekt.
    Men Jimbeam, du sier du har hørt Klipsch, og at du likte lyden, jeg syns du bør slå til på tilbudet Audiocompaniet kjører, vi snakker her om 4000 kr rabatt på RF-82 II. Er du ikke fornøyd kan du fint selge til omtrent samme pris du kjøper for nå, bare vent til Audiocompaniets restlager er tomt...

Noe av det som imponerte meg mest er hvor tilstede i rommet vokal er. Og et veldig bra stereobilde, det er nesten så jeg kan sverge det står en høyttaler midt i mellom, når det gjelder lyder som skal befinne seg i senter...

Jeg har ikke nok effekt på dem enda, kjører de på en Yamaha 3010, men svært imponerende hva man får ut av dem selv med denne. Bare gleder meg til en Emotiva eller lignende.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om grunnen til at jeg ikke helt har syns om høyttalerne jeg har lyttet til kan være pga elektronikken som er koblet til. Klipsch ble for varmt til meg med marantz og mentor 2 litt for neutral med NAD. En del av det å finne seg et godt stereo anlegg er vel også jakten på kombinasjonen av elektronikk og høyttalere som gir den lyden man vil ha:-D MEN så langt av det jeg har hørt er klipsch nok best og de priser det er på restlageret er vanskelig å ikke slå til på.......Må bare teste et par merker til før jeg er helt sikker.
    PS Slår jeg til på salget er det plutselig penger til bedre elektronikk.....noe å tenke på hehe

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Litt vanskelig å høre lydkvalitet utifra YouTube.

B&W 801 er uansett utenfor de flestes budsjett.

Nå er det ikke rare demoene jeg har fått av 800 serien, men Klipsch Heresy har vært langt bedre av det jeg har hørt.

Jeg tenkte faktisk på det i dag, at jeg startet en tråd som heter "B&W skuffer på metall" en gang i tiden. Nå er jeg fornøyd uten B&W.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    klipsch ikke bra på Metall, trodde det var noe av det de var gode på? :???:
    Må slenge meg på den, vanskelig med metall på Klipsch :???:

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Må slenge meg på den, vanskelig med metall på Klipsch :???:
    Bedre enn på Bowlers i alle fall, og jeg hadde Acurus A 250 som effekt til å drive di.

Noe kan selvfølgelig tilskrives rommet, men så rått Heresy spiller nå, så bytter jeg aldri tilbake.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å høre lydkvalitet utifra YouTube.

B&W 801 er uansett utenfor de flestes budsjett.

Nå er det ikke rare demoene jeg har fått av 800 serien, men Klipsch Heresy har vært langt bedre av det jeg har hørt.

Det var ikke så seriøst fra min side. Selvsagt er ikke 801D særlig relevant i denne diskusjonen. Det var mer ment som et skråblikk i en typisk debatt, preget av myter og besvergelser
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke så seriøst fra min side. Selvsagt er ikke 801D særlig relevant i denne diskusjonen. Det var mer ment som et skråblikk i en typisk debatt, preget av myter og besvergelser
    801 var engang i tiden min drømmeht.

Slik det er nå, tror jeg ikke jeg hadde byttet 801 til meg for Heresy.

Bare for å ha det sagt, så er heritage serien til Klipsch av ett litt annet kaliber enn reference.

Akkurat nå hører jeg på Enslaved, og i forhold til B&W er dette rått parti.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    801 var engang i tiden min drømmeht.

Slik det er nå, tror jeg ikke jeg hadde byttet 801 til meg for Heresy.

Bare for å ha det sagt, så er heritage serien til Klipsch av ett litt annet kaliber enn reference.

Akkurat nå hører jeg på Enslaved, og i forhold til B&W er dette rått parti.

Savner litt "jeg synes" og "jeg mener" istedet for "er"

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner litt "jeg synes" og "jeg mener" istedet for "er"
    Beklager om det ble litt for direkte. Dette er selvfølgelig mine subjektive meninger, og ikke en fasit for andre.

For de som liker å møte verden med rosa tøfler finnes det selvfølgelig bedre høyttalere å ta av.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager om det ble litt for direkte. Dette er selvfølgelig mine subjektive meninger, og ikke en fasit for andre.

For de som liker å møte verden med rosa tøfler finnes det selvfølgelig bedre høyttalere å ta av.

Er man frelst, så er man frelst.

Men trådstarter var vel ute etter noe annet enn misjonering, tror jeg. Og da bør han først og fremst tenke budsjett - og oppnåelige musikalske kvaliteter innenfor dette.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man frelst, så er man frelst.

Men trådstarter var vel ute etter noe annet enn misjonering, tror jeg. Og da bør han først og fremst tenke budsjett - og oppnåelige musikalske kvaliteter innenfor dette.
    Kanskje derfor jeg ikke har kommet med noen anbefalinger.

Klart det er vondt når jeg disser 800 serien til B&W, men det finnes annet der ute til mer folkelige priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Focal i denne diskusjonen? Har sett flere Chorus 8XX til salgs under 10k i brukt-annonser. Jeg har selv hørt Electra 1027Be, og det var virkelig saker.... Jeg hørte Metallica "...And justice for all" på disse, og det var en gammel Yamaha reciever som stod for effekten. Hvis Chorus 826/836 er bare 70% så bra som electra, er det rimelig overbevisende (veldig subjektivt!).:-D

Har også hørt System Audio SA Mantra 60, koblet til en Hegel-forsterker (soundgarden Oslo). Veldig imponerende lyd av en høyttaler med så små elementer!

Ellers undrer jeg meg over at det hevdes at lydkvaliteten på metal er dårlig. Er det ikke heller slik at det krever en god høyttaler med tilhørende elektronikk for å gjengi dette på en skikkelig måte? Ja, det er mye cymbaler, men med en god diskant skal dette kunne gjengis på en ikke-trettende måte. På hvilken frekvens basstromma ligger vil jeg ikke uttale meg om, men på endel metal er det i alle fall viktig med en rask og presis bass for å få riktig lyd. Dermed vil vel kvaliteten på forsterkeren spille inn, med strømstyrke og dempefaktor? Innen enkelte sjangre i metal er det også brukt synth, og frekvensene legges lavere enn en vanlig tromme. Kan man kanskje anta at en høyttaler som virker godt på elektronica/dance etc også vil fungere godt på metal? Forøvrig er metal-sjangeren rimelig omfattende! Tool, Dimmu, Meshugga, Satyricon, Iron Maiden, Led Zeppelin, Rammstein, Arch Enemy og Fear Factory er alle definert som metal-band, men lydbildet for disse er rimelig ulikt.

Noen her sier B&W fungerer (godt) på metal. Det har jeg til gode å høre, og jeg har hørt 805 Diamond, CM9 og 683 (alt i butikk, med brukbare effekttrinn). Personlig synes jeg B&W har for mye øvre mellomtone/nedre diskant, og jeg blir "sliten" av lyden. Dali Ikon 6 og Mentor 6 var bedre på rock/metal synes jeg.
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe Klipsch Forte på hifisentralen til 5 lapper. Er ikke mange høytalere som får igang rockefoten som disse, spiller helt vilt med få watt kjører mine på 13w og høytalere opp mot 80000.- har måtte vike i stuen min for disse...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe Klipsch Forte på hifisentralen til 5 lapper. Er ikke mange høytalere som får igang rockefoten som disse, spiller helt vilt med få watt kjører mine på 13w og høytalere opp mot 80000.- har måtte vike i stuen min for disse...
    Har litt lyst på disse selv.

Men de er nok neppe bedre enn Heresy og SVS ultra tilsammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Har jmlab( focal) electra 926 synes de fungerer meget bra på det meste, men er meget morsomme på metal/rock er det jeg hører mest på, har sett noen av disse på brukt børsene for en tid siden for helt ned i 8 tusen (mine egne også) jeg hadde tenkt å prøve bw i stedet for hørte på 703 men valgte å beholde 926, så kommer du over disse eller 936 så hadde jeg prøvd å få lyttet til de er meget effektive også 91,5 db så de spiller lett høyt bare forsterkern har bra strømforsyning

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XLS215 dersom du har rom til det.

XLS12 + HFA18 funker også.

Husk et kraftverk for å drive det
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XLS serien hørtes ikke ille ut.

Men jeg skjønner ikke hvorfor hifiklubben i Bergen ikke skaffer seg et bedre Cerwin rom.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe cv til metall!!! Det blir sirup...