Vurderer å bytte ut B&W 805D, men til hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer å bytte ut B&W 805D, men til hva?

Har noen B&W 805D som jeg leker litt med tanken på å skifte ut til noe mer lekne høyttalere.

Og ikke minst pga det vil bli dyrt å ha resten i et 5.1 system i samme serie ifra B&W. Så da leker jeg litt med tanken på hva kunne ha vært gøy å prøvd da?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenker du på bytte ut NAD 390DD også? mener jeg har lest at det er den du bruker på B&W'ene..?

Her kommer vel musikkpreferanser inn. Hva hører du på? hva savner du? Hvor mye film ser du osv?

Du har jo mulighet til å integrere en subwoofer eller to da..

Spørs hvor mye du legger i surround, men du får jo noen veldig fine integrerbare cambridge bakhøyttalere på HFK til 2000,- uten at jeg vet hvordan de låter. Da mangler du en senter høyttaler og evt en sub?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, har en NAD 390DD idag. Når det kommer til musikk så går det nok mest i diverse soundtracks fra filmer. Og type musikk i samme gate som Yello osv

Føler at jeg mangler endel på mellomtone og selvfølgelig mye i bass området, det blir kanskje litt for sterilt og lyst med den NAD forsterkeren jeg har men samtidig så er det jo type musikk som jeg foretrekker dette på også..men som ikke fungerer i det hele tatt på fks musikk som Metallica,AC/DC osv som jeg liker veldig også.

Jeg skal etterhvert skaffe en surround receiver som kan dra det her og planen har jo hele tiden vært å skaffe resten av høyttalere og subwoofer ifra B&W også.

Tenkt da på HTM4 som center. Og Hifi klubben hadde noen som var laget til side/bak høyttalere ifra B&W men dem ser jeg er borte ifra nettbutikken deres nå.

Og som subwoofer da PV1D eller DB1...

Men vi begynner å komme opp i mye penger da og jeg er vel kanskje i en liten fase nå hvor jeg lurer litt på hva jeg driver med og om det er noe annet jeg burde se på som gir mye av det samme men litt mer fylde i lyden og som ikke vil ta meg flere år å komme helt i boks med.

Hehe, mulig bare jeg som er litt utolmodig her nå, planen var jo at dette ville ta noen år å få på plass men en begynner jo å tenke litt underveis her slik.

Ble mye "babbling" her nå... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får massor med fina Vienna Acoustics för de pengarna som B&W kostar.
    Jag är glad i B&W själv, men Vienna är strået vassare i mina öron, och dessutom billigare i den klassen. De har en del av den samma varma klangen som B&W.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Har noen B&W 805D som jeg leker litt med tanken på å skifte ut til noe mer lekne høyttalere.

Og ikke minst pga det vil bli dyrt å ha resten i et 5.1 system i samme serie ifra B&W. Så da leker jeg litt med tanken på hva kunne ha vært gøy å prøvd da?

Har ærlig talt ikke helt forståelsen at du vil selge så høyt spesifiserte høyttalere uten å ha kjørt dem sammen med en musikalsk sub. Man kan ikke forvente fullt frekvensbilde fra monitorhøyttalere, men sammen med f.eks. suben B&W PV1D så har du bedre bass enn 99% store fronter kan produsere.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Har ærlig talt ikke helt forståelsen at du vil selge så høyt spesifiserte høyttalere uten å ha kjørt dem sammen med en musikalsk sub. Man kan ikke forvente fullt frekvensbilde fra monitorhøyttalere, men sammen med f.eks. suben B&W PV1D så har du bedre bass enn 99% store fronter kan produsere.
    Sant det, jeg må få testet disse med en sub ifra B&W og se hvordan det låter, det vil nok gi meg det jeg er ute etter.

Men er som jeg nevne litt dette med at det går vel litt opp for meg hvor dyrt dette anlegget ender opp med som skremmer meg litt. Så langt er jeg nærmere 60 tusen og når alt er ferdig langt over 100 tusen...

Men da igjen så er jo dette en hobby og lidenskap...

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    _LarZen_ ? Ble det noen oppdatering på subfronten f.eks B&W PV1D (sub) som ultima foreslo, eller kvittet du deg eller skal du kvitte deg med disse 805. Kom over tråden, så tenkte jeg måtte høre hva det ble, og evt om det løste det du søkte

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    _LarZen_ ? Ble det noen oppdatering på subfronten f.eks B&W PV1D (sub) som ultima foreslo, eller kvittet du deg eller skal du kvitte deg med disse 805. Kom over tråden, så tenkte jeg måtte høre hva det ble, og evt om det løste det du søkte
    Ble et nytt tv så kjøp av en evnt sub ble satt på hold.

Men er fortsatt ikke helt sikker på hva jeg kommer til å gjøre, må bruke nærmere 80 tusen for å få på plass resten og da er jeg oppe i et surround anlegg til 140 tusen....og det sliter jeg med å forsvare for meg selv at er "ok" å gjøre altså.

EDIT: Hvis du er interessert i disse 805D så er det bare å gi meg et bud på PM. Godt mulig jeg kommer til å kvitte meg med dem.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvittet deg med 805D? Jeg har forhørt meg med demo på hifiklubben i kongsberg. Har cm8 nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •